Hej Tanja
Ja mit svar på dit spørgsmål er enkelt:
Nul julekager og konfekt
Nul julefrokoster
Nul Alkohol
Nul champagne nytårsaften
Den 24 dec. vil jeg spise lidt and og lidt af tilbehøret og ris a la mande til dessert.
Tiden mellem d. 24 dec og 31 dec vil jeg bruge på at træne og spise mega sundt.
Jeg har jo besluttet mig for at jeg ikke længere gider de her rutscheture mht vægt, udfra den erfaring at jeg bare synes at det er så super hårdt at blive slank, sund og stærk igen.
Konklusion: For mig er der kun en vej frem: At leve sundt og dyrke motion hver dag for ever and that`s for sure:-)
Jeg syndede faktisk lidt i weekenden. Kom lige til at købe en pose med Buggles majschips, da den var på tilbud til kun en tier. Spiste så halvdelen af posen, skulle da brække mig, syntes pludselig at chipsene var smadre hamrende ulækre. Smed så resten ud. Stor, megastor sejr for mig. Jubiiiii
knud
#2 af kbla (slettet)
Vil i smage på det hele i moderate mængder?
gå fuldstændig i fråde og spise hvad i lyster? for derefter at være helt afklaret med at det kræver noget ekstra at komme tilbage på ret køl igen?
holde jer til jeres kostplan eller og slet ikke røre noget af de fede og søde i julen???
Jeg har gået og overvejet hvordan jeg vil forholde mig..
Jeg vil holde mig til at drikke vand til maden både til julefrokoster, juleaften og nytårs aften. (kl 24.00 vil jeg dog tillade mig et glas champagne, for at skåle nytåret ind)
Til Julefrokoster vil jeg vælge de sundeste alternativer og nøjes med at spise til jeg ikke er sulten mere altså ikke noget med de gamle vaner, hvor jeg spiser til jeg triller :-))
Jule bagværk og juleslik vil jeg holde mig helt fra bortset fra et enkelt eller 2 stykker mørk chokolade.
risalamente vil jeg tillade mig en meget lille portion af.
Og julemaden bliver lidt kartofler med and og da jeg skal holde jul hos min mor tillader jeg mig at tilberede nogle grønne bønner til mig selv som tilbehør.
men ellers vil jeg holde mig til min kostplan, for jeg vil dælme ikke lade julen ødelægge mit gode arbejde, så jeg skal til at smide nogle af de samme kg som jeg alerede har smidt...
Jeg synes ikke man er mindre social fordi man ikke spiser kolosale mængder af fed mad - man kan evt spise lidt langsommere så man ikke er den første der sidder med en tom tallerken :-)
Jeg håber der er andre der vil dele deres tanker omkring hvordan i vil forholde jer til julens overflod af mad og konfekt.
venlig hilsen Tanja