For mig var den nemmeste måde at tage et par kondisko på, triptæller og glad musik i ørene og ud i naturen. Først begyndte jeg at gå i ganske almindelig tempo, senere skruet jeg tempoet op, jeg gik så hurtig jeg kunne, sådan gik jeg en til to timer om dagen. Nu cykler jeg i stedet. Ellers ingen træning, for jeg ved at trænne i et lukket lokale er ikke noget for mig, ikke noget jeg kan holde fast ved. Desuden hvis du føler dig deprimeret, gå udenfor, uanset om solen skinner eller ej, dagslyset giver dig energi.
Jeg fandt den bedste motivation hos Chris MacDonald.
Jeg vil prøve at finde et link hvor du kan læse det der har givet mig et spark bag i, måske vil det også virke for dig.
Jeg finder linket, og putter den i næste svar.
Mvh.
Katia
#22 af KatiaK (slettet)
Prøv at slå tankerne fra og opleve/nyd nuet. Prøv at kigge rund, hvor du går. Brug dine sanser og observer.
Jeg ved ikke, om det er din tankegang, der stopper dine positive tanker som sådan. Jeg tror, at dit fokus gør, at du glemmer eller overser de gode ting. Alle de små ting, der egentlig er gode nok. Det kender jeg ihvertfald fra mig selv. Ja det kan være svært at bryde vaner, som det lyder til, det din 'negative indstilling' er blevet. Det gode er, at det kan lade sig gøre med lidt arbejde :)
En sidste ting, som ikke har så meget relavans, men som jeg alligevel vil give videre, da det har hjulpet mig.
Ofte når man bliver trist eller ked af det, så er der en bagved liggende grund til det. -Også selvom man ikke kan få øje på det. Prøv at søg lidt i det, og spørg dig selv, hvad det var som udløste netop denne bølge af tristhed. Er det noget du kan gøre noget ved, noget du kan ændre på selv? Hvis ja, så gør noget ved det. Nogle gange hænder det, at det er ydre stres/påvirkninger, der gør det. Nogle gange kan man selv gøre noget for at mindste stressen, andre gange må man blot acceptere at sådan er din tilværelse på nuværende tidspunkt.
Nå må hellere gå i gang med opvasken. Forsat god aften :)