Hvordan gør i?

Du læser en tråd i debat > motion

re: Hvordan gør i?
Hmm.. Jeg må prøve!! Fordi jeg ved jo godt, at lys og skøn natur er med til, at jeg både kan tabe mig, men også at mit humør bliver bedre. Jeg sidder sgu for meget ved den her computer.

At danse er en god ide! Har jeg også gjort nogle gange :] Problemet er bare, at mit værelse er så rent ud sagt pisse lille :/ Jeg har næææsten ingen gulvplads, så man kan faktisk kun stå nærmest 1 sted og danse, og det er både svært og lidt kedeligt. Men jeg har tænkt mig at tage hen i vores motionscenter og se, om de kører nogle hold - enten dans eller noget helt andet.

Mine knæ, ja.. De gør konstant ondt, og nogle bestemte slags bevægelser forværrer det, såsom cykling, ben øvelser og løb. Så det er svært for mig at lave noget som helst med de skide knæ :/
13 år11. november 2011 kl. 14:53
Jeg har også dårlige knæ (er blevet bedre med alderen) et medfødt symdrom (Kondromalasi) Jeg kan heller ikke lave benøvelser eller cykle, men jeg kan godt løbe (kan dog ikke ehtl huske om jeg kunne da jeg var yngre). Har du haft en læge til at kigge på det ?

Hvis det er det du har. Er det et problem at sidde meget med bøjet knæ (stolen skal stå højt) og ligge med strakt ben - jeg sover aldtid med en pude under knæet - har du prøvet det ?
13 år11. november 2011 kl. 15:20
Kan du? Hmm ja, jeg har haft læge til at kigge på det, og jeg skulle lave en masse øvelser (får det aldrig gjort)
Jeg sover altid med bøjet ben, men jeg har ikke prøvet at sove med en pude under knæet nej :]
13 år12. november 2011 kl. 09:12
Nu ved jeg ikke om der er lidt konkurrencemenneske i dig??? Men det var det som fik mig igang. Jeg begyndte at konkurrere først med en veninde og siden med en større flok.

Vi bruger Endomondo, som er en applikation til smartphones. Hvis ikke du ejer sådan en telefon kan du dog stadig bruge endomondos funktioner - du skal bare selv indtaste dine workouts på endomondo.com. Hvis man har telefonen kan man sætte den til at tracke når man går eller løber ture, så den måler hvor langt og hvor hurtigt man løber. På endomondo.com kan man så udfordre sine venner i forskellige discipliner eller på flest forbrændte kcal på alle sportsgrene eller udvalgte. Der er mange muligheder.

Jeg startede med en hvem løber flest km - udfordring. Vi har typisk udfordringer, der varer en måned. For mig virker det fantastisk motiverende.
13 år14. november 2011 kl. 13:33
Som jeg ser det, så må du acceptere, at du er et sted i dit liv, hvor tingene bare ikke er lige nemme, og at det er i orden at være trist nogle gange. Dog skal du også huske på, at du aktivt kan vælge dine indstillinger til dig selv, og hvordan du takler udfordringer. Hvis du har ondt i knæet og det hindre dig i dine mål, så gør noget ved det. Det kan godt være, dine øvelser ikke er videre spændende, men så lav dem, mens du ser fjernsyn. Jeg vil give de andre ret i, at en gåtur kan hjælpe gevaldigt på humøret. På undskyldingerne væk, det er fuldstændig ligemeget, hvordan du ser ud. Får du taget for lidt tøj på, så gå dig til varmen, sving med armene. Fokuser og nyd omgivelserne omkring dig. Hvis det er natur, så nyd hvordan omgivelserne tager sig ud, hvordan sol, vinden eller regnen rammer din kind. Hvis det er i byen, så kig på bygninger og mennesker omkring dig. Observer og lad tankerne flyve. Se det som et pusterum, og fokuser på nuet. Hvis blot det hjælper på humøret 20 min, så er det 20 min, hvor du er ikke trist. Opsøg ting, som tidligere har bragt glæde og smil i dit liv.
Jeg døjer selv med humøret, har en stresrelateret psykose og meget andet at døje med. Det der har hjulpet mig mest, er at udfordre mig selv. Det kan godt være tingene er skræmmende, men prøv alligevel. Det kan godt være, at alting ikke er lige sjovt eller nemt, men det er endnu en grund til at gøre det, for at blive bedre til det.
13 år15. november 2011 kl. 09:52
Det handler om, hvor du vælger at lægge dit fokus. På det positive eller negative.
13 år15. november 2011 kl. 09:55
enig og alt er jo ikke skide spændende hele tiden.....men som konditionen skrider frem så bliver det lettere...ved at rykker nu du er så ung kan du bruge den viden du får senere i mange situationer livet byder på.....og ingen gider høre på brokkere...
13 år15. november 2011 kl. 20:35
Start med at have som mål at du skal afsted...bare ud at gå en tur - og hvis du ikke er bundet af børn, så er det hver dag. Det behøver ikke være længere end bare rundt om blokken, eller hen til lyskrydset og tilbage igen, bare du kommer afsted. Den største overvindelse er at komme afsted. Så kan du senere øge målsætningen til en længere distance. Hvis du plejer at få noget lækkert til aftensnack eller mellemmåltid, så "tjener" du kun det hvis du har været afsted.
Lav mål for dig selv og mærk hvor meget positiv energi der kommer af at fokusere på det og nå det.
Hvis du kan finde en at følges med er det jo endnu nemmere, men bare afsted. Skriv i din dagbog herinde hver gang du har været afsted, måske motiverer det vi holder øje med dig :o)
13 år16. november 2011 kl. 08:41
Mmmh.. Hvad så hvis det ikke hjælper at gå den tur der? :/ Ikke engang imens man går den. Men at man bare tænker "Gid jeg dog var hjemme NUUUU!" Er det min tankegang der stopper mine positive tanker? Jeg tænker sådan lidt.. Er jeg så negativ, at mine positive tanker er gemt helt væk og bliver stoppet af de negative? :/ For det lyder da egentligt meget sandsynligt. Det er jo ikke fordi, at jeg VIL være negativ konstant. Jeg kan bare ikke lade vær, det er så indgroet i mig, at det er SÅ svært at bryde. Men jeg nyder aldrig noget mere. Ikke engang at trøstepise, som jeg engang nød. Nu gør jeg det bare for at gøre et eller andet.

Men ja.. Jeg skal faktisk hen og træne i dag! Og jeg har sagt til personalet, at jeg 1 gang om ugen vil køres et sted hen, fx i skoven, og så skal vi gå en 20-30 min - måske mere, måske mindre, men bare en tur i skoven eller i det fri :]
13 år16. november 2011 kl. 09:03
Smid de negative tanker væk og bare kom afsted. Lyder godt at du skal træne i dag og at du vil begynde at gå ture. Husk at skrive hvordan det går herinde.
13 år16. november 2011 kl. 10:17

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });