Hvordan gør i?
Du læser en tråd i debat > motionAblanu
re: Hvordan gør i?
Prøv at find noget du kan li' :)
Prøv lidt af hvert, et træningscenter behøver jo ikke være dig.. Personligt er jeg blevet enormt glad for en god gåtur, og har længe svømmet..
Tænk på, når du ligger og er "så SINDSYGT deprimeret", at en gåtur faktisk kan hjælpe din depression i bedring :)
Prøv lidt af hvert, et træningscenter behøver jo ikke være dig.. Personligt er jeg blevet enormt glad for en god gåtur, og har længe svømmet..
Tænk på, når du ligger og er "så SINDSYGT deprimeret", at en gåtur faktisk kan hjælpe din depression i bedring :)
13 år10. november 2011 kl. 10:38
veile
enig - ud i lyset !
Tving dig selv til at tænke - smuk himmel, sikke farver (efterår) uhm frisk luft helt ned i lungerne. Du behøver ikek at mene det - men tænk det
Jeg lider selv voldsomt af vinterdepresioner (ved godt at det ikke kan sammenlignes) men jeg praktiserer selv lys, luft og positiv tankegang, Og det er snart en del år siden at vinteren har fået mig ned med nakken :-)
Hvad med at begynde at løbe ? start med et løbeprogram hvor du skal løbe et minut ad gangen. Måske du kan lokke en anden med på ideen.
Tving dig selv til at tænke - smuk himmel, sikke farver (efterår) uhm frisk luft helt ned i lungerne. Du behøver ikek at mene det - men tænk det
Jeg lider selv voldsomt af vinterdepresioner (ved godt at det ikke kan sammenlignes) men jeg praktiserer selv lys, luft og positiv tankegang, Og det er snart en del år siden at vinteren har fået mig ned med nakken :-)
Hvad med at begynde at løbe ? start med et løbeprogram hvor du skal løbe et minut ad gangen. Måske du kan lokke en anden med på ideen.
13 år10. november 2011 kl. 10:58
calcit
ja brug farverne grøn gul og orange.....undgå sort og gråt tøj.....du skal ud i lyset og vælge glæden til...
13 år10. november 2011 kl. 12:13
bruger slettet
Ja, en gåtur ude i det fri er jo altid en god ide. Men man har så mange undskyldninger for ikke at tage den gåtur, også selvom det måske bare er en tur på 20 min. Jamen man skal have fundet nogle gode sko, behageligt tøj, så er der koldt, så regner der, så blæser dig, og man gider ikke gå alene, det er kedeligt osv osv. - jeg kunne komme på flere! Og hvad gør man så? Når man bare kommer med undskyldning på undskyldning, og man viiiiirkelig ikke har lyst.
Jeg har altid gerne ville løbe, men pga. dårlige knæ (og dårlig kondi nu), får jeg det ikke gjort :/
Jeg har altid gerne ville løbe, men pga. dårlige knæ (og dårlig kondi nu), får jeg det ikke gjort :/
13 år10. november 2011 kl. 17:47
Ablanu
Hvad med det kan hjælpe med at samle tankerne, det er sundt, det giver mere overskud, giver d-vitamin og et gladere dig? :)
13 år10. november 2011 kl. 19:04
bruger slettet
Jeg synes bare ofte ikke, at de ting faktisk sker, når jeg har gået den tur. Ja, folk siger altid, at JO motion det hjælper sgu, men det er bare så tit, at når jeg så har gået den tur, været hjemme i en halv times tid, ja, så kommer tristheden tilbage :/
13 år10. november 2011 kl. 20:05
calcit
jeg har sat det mål dagligt - og det har jeg aldrig kunne før...at jeg skal ud hver dag...uanser vejret ofte føles det ikke så koldt når man er kommet ud......det er med til at jeg ikke spekulerer for det har været en plage...som jeg har arbejdet mig ud af.....via læsning...og erfaring...sindet overtager og tankerne kan tage over fordi det er vanen...den strøm kan stoppes så der kommer ro på...jeg nyder roen...
13 år10. november 2011 kl. 23:17
Lovely
DANS...sæt yndlingsmusikken på anlægget og dans dig glad. For mig er det et kæmpe-boost til humøret at danse (tager alle de dansetimer i det lokale center, jeg overhovedet kan snige mig afsted til)
Men ofte er det jo lige så godt for både humør og kondi at danse tosset hjemme i privaten. Sig til dig selv, at du fx vil danse 1-2 timer om ugen - lav et "mixed tape" eller hvad det hedder nu om dage (playlist - måske?) med musik der gør dig i godt humør (ingen deprimerende hjerte-smerte sange) - sørg for at de har et godt beat - og slå dig løs.
God weekend.
Lovely
Men ofte er det jo lige så godt for både humør og kondi at danse tosset hjemme i privaten. Sig til dig selv, at du fx vil danse 1-2 timer om ugen - lav et "mixed tape" eller hvad det hedder nu om dage (playlist - måske?) med musik der gør dig i godt humør (ingen deprimerende hjerte-smerte sange) - sørg for at de har et godt beat - og slå dig løs.
God weekend.
Lovely
13 år11. november 2011 kl. 09:24
veile
Må jeg spørge hvad der er galt med dine knæ ?
13 år11. november 2011 kl. 09:51
Hvordan kommer man i gang? Og hvad skal jeg starte med at lave?
Vi har en hal med træningsudstyr til rådighed, og den vil jeg starte med at bruge 1 gang om ugen, plus prøve at gå en tur en gang om ugen. Og så ville jeg gerne komme i gang med nogle lår/mave/balde øvelser.