Studerende+tid til træning?

Du læser en tråd i debat > motion

re: Studerende+tid til træning?
Efter endt skoledag kan man godt være lidt tung i hovedet. Jeg synes at det hjalp mig at få noget motion der, inden jeg gik i gang med lektierne. Man koncentrerer sig bare så meget bedre efter en omgang med gang i kroppen.
13 år15. juli 2011 kl. 07:38
Jeg sørger for hver time lige at gå en tur op og ned af gangen, også gerne udenfor og rundt om bygningen. Jeg går ned af trapperne for at hente vand fra stander frem for at tage vand fra en nærmere håndvask. Det er den smule aktivitet der kan lægges ind samtidig med undervisningen. Det hjælper til at bekæmpe døsighed så man kan overleve tre kvarter mere. I stedet for at cykle eller tage bussen, går jeg de 3 km til universitetet, og går en omvej hjem. Kun de dage jeg skal have computeren med, tager jeg cyklen fordi det bliver for tungt at bære. På dage med undervisning, kommer jeg op på over 10 km gang. Derudover går jeg tre ture om dagen med hunden, og med en elevator der tit er i uorden, bruger jeg også trappen (9 etager). Med hensyn til maden, så er jeg ikke god til at bruge de ting jeg har nedfrosset. Jeg kan godt finde ud af at spise mad fra dagen i forvejen, så længe det kun er i køleskabet, men hvis det er i fryseren, lader jeg det ligge, med tanken at det tager for lang tid at tø op. Det er nok noget sludder, men energien er der ikke til at overskue at skulle bruge fem minutter mere end strengt nødvendigt i køkkenet.
Hilsen Silvercocker
13 år22. juli 2011 kl. 11:57
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år22. juli 2011 kl. 12:22
Tak Flab, jeg skal prøve.
Der er stadig en måned og en uge til semesterstart, så der er stadig plads og overskud til at gøre noget ud af maden, at afprøve opskrifter og motionstips, så de kan gøres til vaner inden den travle hverdag melder sig igen.
13 år22. juli 2011 kl. 21:41
Jeg træner om morgen i fitness - giver go energi og så er man klar til skolen og har resten af dagen til lektier/hygge/arbjede osv med god samvittighed.
Derudover gennem læser jeg altid reklamer og lægger uge madplaner, så intet går til spilde :)
13 år25. juli 2011 kl. 21:03
Hey

Da jeg flyttede hjemmefra flyttede jeg godt nok direkte sammen med min kæreste (nu Mand), men jeg tabte mig rigtig meget i den tid og havde det faktisk ikke særlig svært ved det.
Jeg fulgte Weight Watchers program dengang. Jeg fik medlemsskabet af min mor, men resten klarede jeg nu selv sammen med kæresten. Det gik fint selvom det var på SU.
Desværre passer programmet ikke sammen med min psykiske tilstand :S men så hænger jeg bare i her :)

Vi cyklede til gymnasiet, havde altid madpakke med, og så havde vi en lille kummefryser.
Det vi havde af basisvarer var
Havregryn
Skummetmælk
Frossen kylling (til at lægge direkte på panden)
Løg
Kartofler
Peberfrugt
Fuldkornsrugbrød
Leverpostej
Pasta
Ris
Syltetøj
Rosiner
Te
Æbler

Og på en måde kan du bruge din SU som "undskyldning", bl.a. når du er ude med venner og veninder - så skal du "bare" have en kop kaffe/te eller sodavand light og et stykke brød uden noget/for meget.

En vandflaske er en kanon ting, bare du ikke drikker så meget at du udvasker kroppens næringsstoffer.
Det er oz rigtig godt i timerne, når læreren bliver søvndyssende. :D
Og tyggegummi eller at "tygge" på en tandstik kan oz være en hjælp.

Og så har fx Fakta en fast dag om ugen hvor brød bliver sat på tilbud når de er tæt på udløbsdato - det kan så lægges i fryseren, og det tøes op natten over på køkkenbordet.

Det blev vist en længere smøre, men håber at lidt af det kunne bruges.

Held og lykke med alt det nye

ALQ
13 år10. august 2011 kl. 20:33
Hejsa... jeg er selv studerende og vil gerne tabe mig en del... Jeg er så "heldig" at min kæreste har et arbejde som gør at han kun er hjemme i weekenderne(okay det er ikke altid så sjovt) og dermed kan jeg leve sundt i hverdagen... Det vigtigste for mig har været at huske en god sund madpakke på arbejde eller skole(har sommerferie lige nu), er især helt vild med råkost for tiden, lavet af gulerødder, lidt rosiner, og så en dressing lavet at lidt citronsaft blandet med lidt flydende sød... det er bare mums..

I forhold til træning vil jeg give nogle ret, at det ikke er nemt at få råd til når man er på SU, for det koster jo mellem 200-500 kr om måneden alt efter hvor og hvor meget man skal kunne der.. Jeg har selv været på udkig, da jeg gerne ville i et center der både har maskinerne, men samtidig også noget hold træning, og så skal man ofte op omkring de 300 kr.. alt efter hvor man bor vil jeg gætte på... Jeg udnytter så meget at jeg fik en cykel tidligere på året af min kæreste, og den drøner jeg rundt på i stedet...
13 år10. august 2011 kl. 21:07
prøv HIIT-træning.
man træner 4min, 5 dage om ugen. pause 2 dage i træk.
8*(20sek løb, 10sek gå)

det er hårdt, men man bliver hurtigt bedre, og træner både aerob og anerob.

i starten kan man gå 8 *(20sek hurtigt, 10 sek langsomt.)
held & Lykke på dit studie.
13 år25. august 2011 kl. 19:37
hej
der er ellers mange gode råd herinde..
jeg er også studerende...
nu er jeg så, så heldig at jeg har hest og får motion der igennem, men de dage jeg ikke er hos hesten har jeg nogle zumba dvd'er derhjemme som er super træning, nemt, hurtigt og rigtig sjovt...
samtidig, hvis du har en smartphone er der masser af gode aps, der er blandt andet en fra nike, det er nike training club.. den er super god, der er forskellige programmer, øvelserne bliver vist og man opnår stjerner efter et vist antal minutter osv..
det er lidt de ting jeg bruger for at få motionen ind i en hverdag præget af skole og lektier...
mht. kosten, så er vand rigtig vigtigt, og en masse frugt og grønt, og helst råt... så snart du varmer det op over 42 grader (mener jeg) forsvinder mange af de vitaminer osv der er i. så sørg for at spise det fra køleskabet af, og ikke på dåse eller fra fryseren.. det andet er meget sundere. husk en masse fuldkorn i stedet for hvidt mel osv...
håber du får noget ud af tråden..
13 år12. september 2011 kl. 16:12
Jeg har fået taget Flab's gode råd i brug, og har frosset små portioner ned af diverse aftensmad og formået at tage pakkerne ud efterhånden og supplere med nye når der er tid. Det letter. Jeg render ikke i Rema 1000 hver dag nu. Er kun nede 2 gange i ugen, og køber ikke for nær så mange penge. Nu er det også ved at være koldt nok til at jeg kan lægge mine grønsager ud på den lukkede altan, så de kan holde sig længere og jeg kan købe de billigere, større poser.
Det irriterer mig dog grænseløst at jeg, fordi jeg har valgt at se mit renderi rundt på universitetet som en del af min aktivitetsprofil, ikke opnår at forbrænde 3000 kcal hver dag, selvom jeg går 11 km og er oppe og nede af trapper mange gange.
13 år12. september 2011 kl. 17:57

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });