Studerende+tid til træning?

Du læser en tråd i debat > motion

Studerende+tid til træning?
Er der nogle af jer derude, som er studerende -
og hvordan får i sund mad, motion og en travl hverdag til at hænge sammen?
SKal nemlig selv flytte hjemmefra og starte studie i en ny by her snart, og jeg gad godt høre nogles erfaringer...
Hvor meget tid har i til at gå i træningscentret fx og kan man 'overskue' at leve sundt og tabe sig, selvom man er fattig studerende og har en travl hverdag ved siden af?

Jeg ved godt at det handler om at prioritere sin tid osv, men håber i forstår mig.. ;)

Er lidt nysgerrig fra at høre om nogles erfaringer..
13 år14. juli 2011 kl. 13:08
re: Studerende+tid til træning?
Dengang jeg studerede cyklede jeg meget. En su rækker ikke langt, så at skulle bruge penge på motion ville jeg ikke priotere. Så hellere have råd til noget sundt mad. Sørg for at spise masser af grønt, så har du mere energi til at læse.
13 år14. juli 2011 kl. 13:58
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år14. juli 2011 kl. 14:29
Super idé med fryseren.
Det kunne jeg desværre ikke benytte mig af da jeg var studerende, Jeg havde kun en lille bitte fryser med plads til en isterning bakke i mit køleskab dengang.
13 år14. juli 2011 kl. 14:34
Jeg vil stadig træne i fitnessdk, jeg ville hvertfald være ked af det hvis jeg bliver nødt til at melde mig ud pga. pengene.. Det er godtnok det dyreste sted at træne, men har virkelig ikke lyst til at undvære træningen - så hellere prøve at spare et andet sted! :)
13 år14. juli 2011 kl. 15:01
jeg taber mig meget i ferierne og holder så vægten så godt jeg kan til næste ferie. taber ca 10 kg pr sommerferie.
har indtil nu samlet tabt 20kg.
og når min normalvægt om 10 kg.
forhåbentlig inden slutningen af august.
13 år14. juli 2011 kl. 15:51
hvis du har muligheden synes jeg da helt sikkert du skal prioritere at kunne beholde dit medlemskam til fitness! det gør det også nemmere, når vintertiden nærmer sig!
et sted du måske kunne spare, afhængig af hvor centralt du selvfølgelig bor, kunne måske være på bussen? tag cyklen så meget som det kan lade sig gøre..
derudover, når det gælder tid til træning, hvad tæner du? hvad er dine mål, udover vægttab?
hvis du føler dig i bekneb med id kunne du måske lave din træning til cirkeltræning. kondi+styrke i et, og kører du ordentlig på behøver det ikke tage mere end 30-45 min? dette har jeg selv været glad for at gøre, prioriteret træning inden studie om morgenen. så er de gjort, god start, og man behøver ikke sresse over det.
13 år14. juli 2011 kl. 16:22
Jeg ved nemlig jeg får trænet, når jeg går på hold - så kan man heller ikke 'hygge-træne' og stoppe op før tid, som jeg nemt kan forfalde til hvis jeg selv skal træne..:p
Jeg vil gerne have en stærk og opstrammet krop og selvfølgelig holde vægten. Og jeg er begyndt at holde ret meget af at træne på hold som step og stram-op osv, som er god motion og sjovt samtidig..
Træning om morgenen inden skole lyder godt, ellers kan jeg løbe ture, hvis tiden er knap...
Jeg håber jeg kan holde den gode sunde livsstil når jeg er begyndt som studerende, det er skønt når man endelig er kommet i gang med det :)
13 år14. juli 2011 kl. 16:36
Det er jeg sikker på du kan, hvis du sætter dig et mål om det. smiler.
hvis du har et realistisk mål, så tænk på, efter den første måned så vil det efterhånden blive en vane. - her tænker jeg særligt på træning. så vil det være en naturlig del af din hverdag.. og selvfølgelig skal der være plads til, man tager lidt lettere på det en gang i mellem, specielt når man starter op et nyt sted. (puuh, det kan trække tænder ud) men mit råd til dig, ville nok være.. selvom du ikke føler overskud til at skulle afsted tilt ræning, så tag afsted alligevel. ofte kommer det, når man er der.. ellers så call it the day. - så prøvede du, og du holdt rytmen! giver det nogen mening?

derudover er fryseren din bedste ven, som også nævnt. køb stort ind når der er tilbud på billig kylling, oksekød, fisk og sådan. får du ikke spist det du har, så kom det i fryseren. en rest grønsager kan være geniale til en hurtig gang wok fx?
derudover er det bare om at have et basis lager.. eks dåse tun, osv. det er lige hvad jeg kan komme på : D
13 år14. juli 2011 kl. 16:53
Ja tror også kosten bliver nem nok for mig at overkomme - frysegrøntsager, og fx tun, majs, champignon osv osv har man altid på dåse :)
Jo det gav skam mening, kender godt det dér med at man bare skal tage sig sammen, og komme afsted.. Så er det ikke så slemt.. Ellers ved jeg også, at jeg kommer til at cykle meget!
13 år14. juli 2011 kl. 17:26

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });