Hvor meget motion

Du læser en tråd i debat > motion

re: re: re: re: re: re: Hvor meget motion
Ok, her er en fra de dovne

Jeg er lige startet og skal have styr på kosten før jeg orker gøre noget ved motionen. Jeg startede fra 0 - og nu cykler jeg 20 minutter på en stationær cykel to gange om ugen.

Når jeg ikke længere har ondt i numsen over det og når jeg kan klare det uden at svede tran, så opper jeg nok indsatsen og dyrker lidt mere.

Tiden er nemlig også en faktor. Med fuldtidsarbejde (som er stillesiddende) og 2 små børn, så er der ikke meget tid tilbage i hverdagen hvor jeg er 5 sure sild værd.

Men planen er at starte med at cykle på arbejde til foråret igen, en tur på cirka 7 km.
17 år9. august 2007 kl. 22:29
Hvor meget motion
Iakob, hvorfor først til foråret? Det er jo nu det gode vejr er her.

Jeg personligt laver ofte så lidt som muligt. Men jagter da nogle gange gederne og hønsene. Og har jo to små hunde der også skal have lidt motion.
17 år10. august 2007 kl. 23:57
re: Hvor meget motion
Tja.... rent faktisk så regner jeg med at starte med motion, når jeg ikke længere kan tabe mig ved at spise fornuftigt.

Lige nu taber jeg (jeg kom på 30. juli i år) bare ved at nedsætte mit kalorieforbrug - og selvom jeg er sulten så sulter jeg ikke. Og der er stadig overskud til at stille min lækkersult/sukkersult om aftenen med et par nektariner/ferskner.

Når det ikke længere er nok så vil jeg begynde at arbejde med at sætte mit kalorieforbrug op. I mellemtiden kommer jeg lidt i træning ved at cykle på en stationær cykel 2 gange om ugen på arbejdet.
17 år13. august 2007 kl. 12:25
re: re: Hvor meget motion
Jeg går tur med min hund 2 gange om dagen og ellers prøver jeg at gå så meget som muligt. Jeg gør alt hvad jeg kan for at nå 10.000 skridt om dagen, men desværre sker at jeg ikke når det. Det er specielt svært at nå det når man er inviteret i byen og bare sidder og sidder. Jeg har købt et pilatessæt i kvickly og nu prøver jeg bare at tage mig sammen til at få det brugt.
17 år13. august 2007 kl. 22:29
re: re: re: Hvor meget motion
Jeg må høre til de frelste - Cykler 150 - 250 km om ugen i kuperet terræn.
17 år25. august 2007 kl. 17:39
re: re: re: re: Hvor meget motion
Iakob - Du gør det helt rigtigt - fornuftigt ikke at overdrive det med motionen. Jeg begyndte at træne 5 gange/ugen. Ingen vægttab at spore de første 6 uger. Så blev jeg syg og var ikke i stand til at træne i 3 uger. I de 3 uger var jeg bange for at tage på så jeg begyndte at spise sundt. Så begyndte jeg at tabe mig for alvor, og da motionen kom til begyndte jeg at tabe 1 til 1½ kilo om ugen. Det eneste du får ud af at forcere motionen er risiko for skader og at du kører sur i det. Øg din motion med 5 - 10 % om ugen, og lad vær at øge hver 4 uge.
Det vigtigste i et vægttab er kosten, hvor motionen kan være med til at skabe et underskud af kalorier - Men hvis man dyrker motion og begynder at råæde taber man sig ikke.
17 år25. august 2007 kl. 17:47
re: re: re: re: re: Hvor meget motion
Ja jeg må jo så også være en af de dovne, for jeg kommer kun i motionscenter ca 2 gange om ugen. og er lige startet til fodbold også 2 gange om ugen...er ikke engang sikker på jeg kan holde det på så meget, da jeg synes det er mange gange om ugen. Allerhelst vil jeg begynde at løbe en tur hver dag, men er ikke sikker på jeg kan løbe mere end 100 m ad gangen..haha
17 år25. august 2007 kl. 22:05
re: re: re: re: re: re: Hvor meget motion
Der findes nogle udemærkede steder på nettet hvor man kan få begynderråd for løbere. Her er et: iform.dk

Jeg må i øvrigt lige pointere at jeg ikke sætter mine ben i et fitness center - jeg cykler 2 gange om ugen i et motionsrum ude på arbejdet. Det gør det på mange måder nemmere fordi det er ikke så stort et afbræk.

Og nu er jeg altså også begyndt på begynderstep, een time mandag aften. Så nu dyrker jeg motion 3 gange om ugen og sådan har jeg tænkt mig at tilbringe vinteren. Når foråret kommer, så skal min cykel gøres forårsklar og så vil jeg cykle på arbejde 3-4 gange om ugen i stedet for ude på arbejde.
17 år4. september 2007 kl. 08:48
jeg må sige at jeg ellers hele tiden selv synes at min motion var okay. Indtil jeg læste hvor meget i andre dyrker i ugen! Ved mig selv er det lidt hist og her, tager for det meste et sjippetorv eller løber op af vores trapper. Nå, på med vanten! MAN MÅ YDE FØR MAN KAN NYDE!
17 år10. oktober 2007 kl. 22:22
Min dårlige samvittighed som der bare SKAL gøres noget ved. Starter på motionscyklen i morgen...lover det....lover....og hunden kan vel også få en ekstra tur...og sjipning, det var også en god idé.
17 år10. oktober 2007 kl. 22:40

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });