løbetråd uge 30

Du læser en tråd i debat > motion

re: løbetråd uge 30
Jeg har mega-krise, for jeg har været syg det meste af ugen, og har ikke fået fulgt løbeprogrammet :(

Nå, må bare starte forfra med ugens program og se hvordan det går :)
16 år2. august 2008 kl. 13:44
Hvor er i søde... Jo mit træningscenter er der løbe hold, men jeg har ikke haft mod på at melde mig til... jeg gruer for at jeg får ondt af det...

Jeg har super stærke muskler i min ben, fordi jeg rider rigtig meget... så øvelser på maskiner er ikke et problem, faktisk så valgte vi det fra da jeg fik lavet styrke træningsprogram, fordi jeg fik trænet min ben rigeligt ved ridning... så jeg har fokuseret på overkrop...

Jeg træner nogle gange på cross trainer og der har jeg ikke problemet med seneskedehinde betændelse... ej heller når jeg er til step (1-2 gange om ugen)... Jeg går meget underligt på min fod, fordi jeg har for korte sener til tæerne. Dette har bla. medført nedsunken forfod... Jeg har været rundt omkring om jeg måske skulle have nogle indlæg i skoen, hvis jeg skulle løbe, for ikke at få ondt... for det må være fordi jeg sætter min fod ret underligt i jorden... Mine løbesko er købt udfra min løbestil, for jeg løber på ydersiden af foden...
16 år3. august 2008 kl. 13:41
YES.. Endnu en sejer!!!
Har lige løbet 10 min. uden de store frygtede problemer. Så håber og tror krisen er slut og jeg har mod på endnu en uge. Det var sikkert varmen der var for hård til mig! :-/
I dag er vejret perfekt. Men det blæste lidt på 1. halvdel af de 10 min. Det er ok, så var det rart at komme i læ og så koncentrere sig om at løbe!
Hvilken sejer... :D

JanneJ: kan godt se det er træls! Så er der vidst ikke andet end at acceptere at lige den motionsform ikke er velegnet til dig! :) Du har heldigvis gang i så meget andet, som er mindst lige så godt!
16 år3. august 2008 kl. 15:14
OK Helle, så følges vi åbenbart. Jeg har nemlig også lige løbet mine 10 minutter :-))

Ifølge Iforms ruteplanlægger har jeg løbet 1,32 Km og dermed 7,92Km/t Det er jeg da positivt overrasket over :-)

16 år3. august 2008 kl. 18:06
Det er rigtigt Helle, det fede ved løb er jo bare at det ser så nemt... Og selvom jeg power walker, så kommer min puls ikke lige så højt op som ved løb...
16 år3. august 2008 kl. 22:15
@Kaktus: Jeg har læst en masse iform sider idag, og jeg fandt et sted hvor der blev sagt at man skulle gå 2 uger tilbage i løbeprogrammet for hver uge man har været inaktiv. Jeg ved ikke hvor længe du har været syg, men det kan være rigtig hårdt at starte igen. Så det kan være et godt råd. Jeg kan desværre ikke henvise til siden da jeg har glemt hvilken een af de cirka 117 jeg har læst ;-)
16 år3. august 2008 kl. 22:51
Tak, Iacob :) Tror, også at det er bedst, hvis jeg går lidt tilbage i programmet. Har været syg i en uges tid og jeg er nu på benene igen, men fuldstændig slap i kroppen.

Da jeg holdt en uges pause pga af ferie, gik jeg en uge tilbage og det gik fint :) Men tror at jeg må længere tilbage denne gang, da jeg godt kan mærke, at min krop et helt slatten efter dén omgang :(
Op på hesten igen :)
16 år4. august 2008 kl. 10:04
pyyyy.. det er en streg i regninge hvis man springer en uge over! :(
Det ville jeg være rimelig meget nede over, hvis skete for mig!
Så jeg hænger edder mame i gør jeg!! HI HI
- siger hende der snart her ferie! :-/

Jeg har oprettet en blog over mig løbeprogram, hvis nogen vil lure:
helle.kreativeomgivelser.dk

Andre med lignende blog?
16 år4. august 2008 kl. 22:37
@Helle: Jeg tror man skal regne med der kommer nogle perioder hvor man ikke får motioneret. Så nytter det ikke noget at tænke negativt om at man må lige gå 2 skridt tilbage for at komme frem igen - det er ikke særlig konstruktivt. I stedet kan man tænke i termer af: "Godt jeg er igang igen" og "Hvor er jeg fornuftigt at jeg gør det rigtige".

Det er jo ikke spildt arbejde, når man skal igennem de samme uger igen - uanset hvad så er det jo stadig træning som forbruger energi. Og når engang man har opnået at kunne løbe 5 km i træk og ikke har ambisioner om mere, så vil man da også gentage det samme hver gang man løber. Det her er vel ikke anderledes?

Jeg har følgende hjemmeside: madogmotion.blogspot.com - den handler nu mest om mad. Men nede i bunden er en graf over mine gennemsnitshastigheder - grafen er lavet med et excel-ark inde på docs.google.com og så offentliggjort og sat ind i bloggeren.

Jeg synes din side er rigtig flot. God idé at give dig selv en medalje på siden for at kunne løbe 10 minutter.
16 år5. august 2008 kl. 09:19

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });