#12 af bruger slettet
løbetråd uge 30
Du læser en tråd i debat > motionbruger slettet
re: løbetråd uge 30
Jannej: Kan godt forstå dig, men tror det er vigtigt at du snakker med din læge hvis du vil starte op med løb, eller én instruktør fra motionscenter??
Det lyder til at du får godt med motion, så hvis det tilfredsstiller dig, så se det som DIN motionsform!!! :)
veile: Fryser man med kcal-underskud??? Måske derfor jeg har frosset hele formiddagen. Lige indtil jeg fik min smoothie!!!! :)
Det lyder til at du får godt med motion, så hvis det tilfredsstiller dig, så se det som DIN motionsform!!! :)
veile: Fryser man med kcal-underskud??? Måske derfor jeg har frosset hele formiddagen. Lige indtil jeg fik min smoothie!!!! :)
16 år28. juli 2008 kl. 11:27
Kaktus (slettet)
Jannej> det kan godt være, at du ikke kommer ud og løbe, men så er der jo heldigvis andre former for sport / motion.
Har en søster, der hver gang hun starter et løbeprogram op, ender med at få ondt i knæet. Dette har nu stået på i årevis - fatter ikke, at hun ikke bare dropper den motionsform, men tror, at hun har det ligesom mig: Det er nemt med løb: bare på med løbeskoene og så er man i gang :)
Så fortvivl ej, hvis ikke lige dig & løb passer sammen :)
Har en søster, der hver gang hun starter et løbeprogram op, ender med at få ondt i knæet. Dette har nu stået på i årevis - fatter ikke, at hun ikke bare dropper den motionsform, men tror, at hun har det ligesom mig: Det er nemt med løb: bare på med løbeskoene og så er man i gang :)
Så fortvivl ej, hvis ikke lige dig & løb passer sammen :)
16 år28. juli 2008 kl. 12:14
Frk Jakob (slettet)
hejsa, jeg har prøvet iforms af flere omgange... samt i træningcentret... min veninde løber meget, så når jeg har glemt hvor ondt jeg får, sågår jeg igang bare i det små med et par minutter og så får jeg ondt :( Og fordi jeg jo er i nogenlunde form, så får jeg ikke rigtig pulsen op før end jeg kommer op minutter...
Det er som om jeg bare ikke vil give op på den front, for vilel gerne løbe... det er så nemt at dyrke motion på den måde..
Det er som om jeg bare ikke vil give op på den front, for vilel gerne løbe... det er så nemt at dyrke motion på den måde..
16 år28. juli 2008 kl. 19:08
bruger slettet
Du kan ikke træne dine ben op til det?
- i motionscenter?
Hvis du går ned og siger at du har tendens til smerter ved løb men gerne vil igang, har de sikkert et specielt program lige til dig???
(Kan ikke lige husker om vi har skrevet om det før???)
:)
- i motionscenter?
Hvis du går ned og siger at du har tendens til smerter ved løb men gerne vil igang, har de sikkert et specielt program lige til dig???
(Kan ikke lige husker om vi har skrevet om det før???)
:)
16 år29. juli 2008 kl. 15:54
bruger slettet
Jeg tænker også der må være en mulighed for at træne knæet v hjælp af et program.
Jeg ved nu ikke med seneskedehindebetændelse, det har jeg ikke noget erfaring med andet end jeg ved, det har noget med hvordan man sætter foden når man løber. Skrev du ikke i en anden tråd du bor i Lyngby? Der må da være et løbehold i et træningscenter eller en klub. Du kan jo bare gå et par gange til du får en rigtig "løbeteknik".
Jeg fik lavet et pgm i mit træningscenter, da jeg trænede til marathon. Det var mest forebyggende, men det er det vel også i dit tilfælde, for det går vel ikke ondt før du går i gang. Programmet de har lagt til mig, træner musklerne omkring knæet, for man kan ikke træne selve knæet. Det er bare 3 forskellige maskiner og tager max 15 min.
Jeg laver stadig de øvelser og har endnu ikke haft problemer med mit knæ og jeg har haft mange smerter med både knæ og hofte. Det kom aldrig i mens jeg løb. Først bagefter når jeg sad ned og slappede af, så kunne jeg ikke sidde stille i længere tid uden at få smerte. Det er jeg heldigvis sluppet af med.
Jeg ved nu ikke med seneskedehindebetændelse, det har jeg ikke noget erfaring med andet end jeg ved, det har noget med hvordan man sætter foden når man løber. Skrev du ikke i en anden tråd du bor i Lyngby? Der må da være et løbehold i et træningscenter eller en klub. Du kan jo bare gå et par gange til du får en rigtig "løbeteknik".
Jeg fik lavet et pgm i mit træningscenter, da jeg trænede til marathon. Det var mest forebyggende, men det er det vel også i dit tilfælde, for det går vel ikke ondt før du går i gang. Programmet de har lagt til mig, træner musklerne omkring knæet, for man kan ikke træne selve knæet. Det er bare 3 forskellige maskiner og tager max 15 min.
Jeg laver stadig de øvelser og har endnu ikke haft problemer med mit knæ og jeg har haft mange smerter med både knæ og hofte. Det kom aldrig i mens jeg løb. Først bagefter når jeg sad ned og slappede af, så kunne jeg ikke sidde stille i længere tid uden at få smerte. Det er jeg heldigvis sluppet af med.
16 år29. juli 2008 kl. 19:58
bruger slettet
Iforms løbeprogram: Hvornår og havde i overhovedet en krise i løbet af programmet? Jeg overvejer nemlig at tage 6. uge 2 gange da jeg er ved at dø når jeg løber mere end 5 min. :( SVÆKLING!!! HI HI :o)
Ej, men jeg synes det er hårdt nu og begynder og have negative tanker når jeg kommer hjem efter løb: " kan ikke klare næste tur!" og "det var f.. ikke godt løbet i dag Helle!" :( Og det er jo ligesom ikke så godt!
Ej, men jeg synes det er hårdt nu og begynder og have negative tanker når jeg kommer hjem efter løb: " kan ikke klare næste tur!" og "det var f.. ikke godt løbet i dag Helle!" :( Og det er jo ligesom ikke så godt!
16 år1. august 2008 kl. 14:00
Kirsten P (slettet)
Der vil komme kriser hen af vejen uanset hvor langt vi er kommet, jeg har også en krise lige nu, bare den er væk til jeg skal løbe d 20 og d 31 aug.
Der sker ikke noget ved at tage den samme uge flere gange, man skal også have psyken med.
Der sker ikke noget ved at tage den samme uge flere gange, man skal også have psyken med.
16 år1. august 2008 kl. 17:09
bruger slettet
Hvor langt er det lige du er nået i dit program???
- jeg krydser fingre for a vores kriser forsvinder! :)
- jeg krydser fingre for a vores kriser forsvinder! :)
16 år2. august 2008 kl. 09:21
Kirsten P (slettet)
Jeg skal løbe 45 min i streg og det har jeg lige gjort, men det var også 3. forsøg.
Jeg startede dog sidste år hvor jeg fik trænet mig op til at løbe 5 km til i forms kvindeløb og femina løb, I år er det så 10 km jeg koncenterer mig om
jeg startede ligesom dig med at løbe 1 min og gå 2 min
Det med kriser møder vi flere gange til gengæld møder vi også det modsatte når det lykkes. Håber du overvinder din krise, min er væk lige nu hvor jeg er kommet hjem fra min løbetur som lykkes.
Jeg startede dog sidste år hvor jeg fik trænet mig op til at løbe 5 km til i forms kvindeløb og femina løb, I år er det så 10 km jeg koncenterer mig om
jeg startede ligesom dig med at løbe 1 min og gå 2 min
Det med kriser møder vi flere gange til gengæld møder vi også det modsatte når det lykkes. Håber du overvinder din krise, min er væk lige nu hvor jeg er kommet hjem fra min løbetur som lykkes.
16 år2. august 2008 kl. 13:14
@Helle. Jeg har faktisk lige sprunget to dage over igen, fordi jeg i går kun havde tid til at løbe fra morgenen. Og da eg stod op gjorde min fødder ondt pga. varmen, så jeg sprang over. Det ærgede mig dog hele dagen at jeg ikke lige havde snuppet mine løbesko med til Vesterhavet, og da vi kom hjem var det helt mørkt, så jeg kom ikke afsted i går.
Jeg har ikke de store problemer med varmen i år. Faktisk frøs jeg helt vildt da jeg kom i seng i aftes (en af fordelene ved at være i kcal underskud tror jeg)
Jeg regner med at løbe lige om lidt, men jeg har lige noget morgenhoste jeg skal have overstået først.