Nintendo Wii - jeg skal vide noget

Du læser en tråd i debat > motion

re: Nintendo Wii - jeg skal vide noget
Åhhh jeg vil også. Men nu har jeg lige købt en galla kjole til et bryllup jeg skal til, så jeg må nok hellere vente til næste måned med at købe wii.

Men bliv endelig ved med at berette om erfaringer. Jeg bliver mere og mere overbevist om at jeg MÅ eje den.
16 år11. juli 2008 kl. 08:16
Hm.. Kan du ikke bare ønske dig en wii i bryllupsgave i stedet for alle de gryder og microbølgeovne man plejer at få ? ;-)
16 år12. juli 2008 kl. 09:16
Super ide med at skrive den på ønskesedlen!

Vi har også gået og kigget længe og er snart klar til at slå til - nu er den nemlig på vej ned rent prismæssigt ;o)

16 år18. juli 2008 kl. 20:37
Nu er det jo kun mig der ønsker mig Wii - nå ja og ungerne, men jo ikke manden - hmmm. Så bryllupsgave bliver det nok ikke. Egentlig vil jeg jo også gerne ha den inden så jeg kan bruge den til at blive bryllupslækker.

Til gengæld prøvede vi lige en Wii her i ferien. Ganske kort. Til open by night i Pandrup var der sat en Wii op i biografen - KANON. Men vi fik kun lige et enkelt kort spil tennis double. Min svoger og jeg nåede dårligt nok at finde ud af hvem det var vi styrede på skærmen. Og først senere på dagen gik det op for os at vi var på samme hold og at vi faktisk vandt kampen - hahahahaha. Men selvom vi ikke fattede en skid var det alligevel sjovt at prøve. Jeg vil ha jeg vil ha jeg vil ha ... be om. :-)
16 år21. juli 2008 kl. 12:43
Hej

Efter at være faldet over først hjemmesiden og så senere tråden her fik jeg selv blod på tanden, så valgt at bestille en Wii i torsdags. Stort set hele weekenden gik så med at slå forvildet ud i luften med den lille wiiremote, det var egentlig ganske sjovt. I Wii sports er der en lille funktion som måler din såkaldte Wii alder. Der fik jeg dog et lille chok da den påstod jeg skulle være 60 år gammel første gang, i dag var jeg dog heldigvis blevet lidt yngre 47. Den måler det ud fra 3 discipliner (bowling, baseball og tennis) hvori den så beregner udholdenhed, balance og styrke.

Kan lige kort beskrive spillene:
Tennis: 2 mod 2 (hvis du er alene styrer du begge på dit hold), der kan spilles single spil, bedst af 3 og bedst af 5 (min favorit). Så skal man ellers serve og returnere bolden med slag i luften.
Baseball: 1 mod 1, der spilles 3 innings (runder om man vil) hvor man i hver først slår til bolden (løbningen klarer wii'en for dig) derefter skal man kaste bolden
Bowling: 1-4 spillere, man bowler på skift ved at sigte og bevæge wiimoten
Golf: 1-4 spillere, man spiller igen på skift og skal slå med wiimoten
Boksning: 1 mod 1, her skal der bruges nunchuck (som er en ekstra lille controller der skal købes seperat (dog sælges den ofte med i en samlet pakke)). Styringen foregår ved at slå ud i luften, læne sig fra side til side og parere.

Alt i alt et ganske sjovt spil, som helt klart vil give noget motion (og ømme skuldre)

Wii Fit valgte jeg så at investere i, i mandags. Prøvede at finde det i butikkerne, men nej. Så bestilte det på nettet til 800,-. Det kom så i morges og efter en hurtig opsætning har jeg vel brugt en 1½ time på det i dag. Hvis jeg skal samle erfaring til få ord vil jeg kalde det: Hårdt, svedende og ganske underholdende.
Der er 4 typer "spil" i selve programmet udover en måling af din balance og vægt (som så igen giver en Wii alder.. denne gang var jeg mere glad den sagde 29 selvom min Mii figur (den man spiller med) kom til at se NOGET stor ud da den målte min vægt :)

De 4 spil:
yoga: Alskins mærkelige stillinger man skal stå på boardet med, mens man fokuserer på vejrtrækningen.
Styrke: Forskellige øvelser der har til formål at styrke muskler
Aerobic: her er blandt andet jogging og step på programmet
Balance spil: forskellige spil hvor man skal bruge balancen (skiløb, hulahopring o.l.)

Som udgangspunkt må jeg sige jeg er overrasket over hvor hårdt det faktisk er at lave en del af øvelserne. Der kommer ihvertfald sved frem. I starten er der kun en små række øvelser åbne, men jo mere man spiller jo flere nye øvelser bliver åbnet. Der er en gennemgang af øvelsen hvor man kan se sin "træner" vise hvordan øvelsen skal udføres.

Der er et par enkelte forholdsregler man bør tage inden man køber en wii og de 2 spil (wii sports og wii fit). 1 man bør have mulighed for at stå foran tvet mindst en meter væk og kunne svinge rundt uden at ramme noget (min søster ramte min lampe over stuebordet, den holdte dog til det). Modtageren til Wii skal sættes enten ovenpå tvet eller lige under (der er en dansk guide med til hvordan det gøres). Hvis man har et TV der kan dreje som mig så sæt det ovenpå.

Wii Fit Boarded har et par ekstra krav:
* max 150 kg.
* skal stå fast (altså ikke på glatte overflader)
* hvis man har et meget tykt tæppe, kan det være nødvendt at købe et par ekstra fødder til den så den virker rigtigt.
* enkelte øvelser kræver at man ligger ned og derfor skal man have plads til at kunne ligge udstrakt samtidig med at boardet er placeret 1 meter fra tvet.
* man skal være barfodet (for at undgå man glider under øvelserne)

Det blev et lidt langt indlæg, håber i kan bruge oplevelserne til noget. Husk også at køb et andet spil som ikke kræver den vilde udfoldelse, for ligesom at kunne slappe af efter træning. Nå ja og husk at købe en ekstra wii controller med tilhørende nunchuck. Så kan man nemlig spille mod hinanden i mange spil.

Skriv gerne spørgsmål hvis der er noget der trænger sig på.
16 år23. juli 2008 kl. 23:09
nå var vist så længe om at skrive jeg blev logget ud, men er mig der skrev ovenstående indlæg :)
16 år23. juli 2008 kl. 23:33
Ihh jeg vil også have en Wii.. :-) Pengene er der bare slet ikke til det.. :(
16 år24. juli 2008 kl. 16:06
Tak for den lange beskrivelse. Jeg må nok indrømme at jeg kraftig overvejer at købe sådan en maskine når vi kommer lidt længere hen på året.

Lige nu er det nemt nok at få motion, men når regnen pisker ned eller der er islag uden for, så vil det være rart med et alternativ.

Og så lyder det jo som sjov for hele familien.
16 år24. juli 2008 kl. 20:51

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });