#2 af Pokemom (slettet)
Nintendo Wii - jeg skal vide noget
Du læser en tråd i debat > motionPokemom (slettet)
re: Nintendo Wii - jeg skal vide noget
1) ja man skal bruge selve maskinen til ca. 2000,-. her følger wii sport med. som er de 5 spil: tennis, bowling, golf, boksning og baseball. spillene er både ment som sjov, men indgår også i en fitness udgave hvor din udholdenhed, koncentration osv. testes. spillene udregner din wii alder ifht. hvor godt du spiller.
derudover kan man downloade spil fra nettet til maskinen - f.eks gl. klassikere som sonic og pacman...for ret symbolske beløb
2) Wii fit er et spil som indeholder et balancebrædt. her er der balance spil som hjælper til en bedre holdning, yoga, muskeltræning, og aerobics. Løb er en af diciplinerne. der er ik remme om benene. Man har remoten i lommen fordi den sender signal til en sensor om hastighed mm.
hver morgen kan man tage en bodytest som udregner dit balancepunkt og med efterfølgende balanceøvelser til forbedring af din holdning. Træningen med yoga og muskeltræning er som IRL. balancespillene er underholdende men givtige for holdningen og aerobicsøvelserne er alt fra nemme til svære.
jo mere man spiller, jo flere "baner" frigives.
den udregner din alder og bmi og man indtaster mål. man får en "ven" der støtter en i træningen og holder dig i ørene.
derudover kan man downloade spil fra nettet til maskinen - f.eks gl. klassikere som sonic og pacman...for ret symbolske beløb
2) Wii fit er et spil som indeholder et balancebrædt. her er der balance spil som hjælper til en bedre holdning, yoga, muskeltræning, og aerobics. Løb er en af diciplinerne. der er ik remme om benene. Man har remoten i lommen fordi den sender signal til en sensor om hastighed mm.
hver morgen kan man tage en bodytest som udregner dit balancepunkt og med efterfølgende balanceøvelser til forbedring af din holdning. Træningen med yoga og muskeltræning er som IRL. balancespillene er underholdende men givtige for holdningen og aerobicsøvelserne er alt fra nemme til svære.
jo mere man spiller, jo flere "baner" frigives.
den udregner din alder og bmi og man indtaster mål. man får en "ven" der støtter en i træningen og holder dig i ørene.
16 år29. maj 2008 kl. 18:17
KarinaHadsten (slettet)
Tusind tak for det svar Pokemom. Jeg er ret sikker på at jeg er nødt til at eje sådan en maskine. Ikke kun for min egen skyld, men også fordi jeg tror det kunne være godt for børnene. Det er jo fedt hvis de kan spille "computer" og samtidig få lidt motion. Og så er det jo altid godt at træne ballance.
Følger der forresten 2 eller 4 controllere med ?
Følger der forresten 2 eller 4 controllere med ?
16 år30. maj 2008 kl. 08:24
Pokemom (slettet)
desværre kun 1. men hvis du køber spillet wii-play - følger der en med. 2 er at foretrække. plus en "nunchuck" bør du også have til boksning mm.
16 år30. maj 2008 kl. 08:49
Kaktus (slettet)
Jeg synes altså, at det lyder genialt med den Wii fit.
Desværre er der begrænsninger i min økonomi, så det bliver helt sikkert ikke lige med det samme, at der investeres i sådan én - øv :(
Desuden er min søn den lykelige ejer af en PS3 og synes, at det virker lidt "over the top" af udvidde maskinparken med endnu en spillekonsol ,)
Men mon ikke den finder vej til min stue på et tidspunkt? Prisen falder vel også med tiden....
Glæder mig til at høre mere om jeres erfaringer med Wii fit.
Desværre er der begrænsninger i min økonomi, så det bliver helt sikkert ikke lige med det samme, at der investeres i sådan én - øv :(
Desuden er min søn den lykelige ejer af en PS3 og synes, at det virker lidt "over the top" af udvidde maskinparken med endnu en spillekonsol ,)
Men mon ikke den finder vej til min stue på et tidspunkt? Prisen falder vel også med tiden....
Glæder mig til at høre mere om jeres erfaringer med Wii fit.
16 år30. maj 2008 kl. 09:26
KarinaHadsten (slettet)
Øv kun 1.
Hvad indeholder Wii-play spillet ?
Følger der en ekstra controller med i wii fit eller er det kun ballancebræt?
Hvad er en nunchock ? Er det den der med 2 "dimser" med snor/ledning imellem - så dem på nettet.
Kaktus: Vi har både PS2 og PS3 og ungerne har alle gameboys, så jeg har da også hele tiden sagt NO WAY til nintendo Wii. Men jeg synes bare den er så markant anderledes og jeg kan se en bonus ved den ved at jeg kan bruge den til træning. Så jeg tror jeg ender med at anskaffe en.
Hvad indeholder Wii-play spillet ?
Følger der en ekstra controller med i wii fit eller er det kun ballancebræt?
Hvad er en nunchock ? Er det den der med 2 "dimser" med snor/ledning imellem - så dem på nettet.
Kaktus: Vi har både PS2 og PS3 og ungerne har alle gameboys, så jeg har da også hele tiden sagt NO WAY til nintendo Wii. Men jeg synes bare den er så markant anderledes og jeg kan se en bonus ved den ved at jeg kan bruge den til træning. Så jeg tror jeg ender med at anskaffe en.
16 år30. maj 2008 kl. 09:44
Kaktus (slettet)
Vi ligger også inde med alle afskygninger af gameboys, nintendo DS og den "gamle" PS2 er foræret til en lille fætter, så jeg har det ligesom dig.... hvor mange spillemaskiner skal man egentlig have i sin husholdning? ;)
Men jeg bliver mere og mere tændt på idéen om en Nintendo wii (med Wii fit)
Har en skummel plan om, at lokke eks´en til at betale halvdelen *hæhæ*
Men jeg venter lige og ser hvad i andre gør jer af erfaringer....
Desuden er det (for mig) nemmere at få dyrket motion når det er sommer og man kan komme ud, men til vinter, når regnen siler ned, og motivationen daler, kunne Wii fit da helt sikkert være en løsning :)
Men jeg bliver mere og mere tændt på idéen om en Nintendo wii (med Wii fit)
Har en skummel plan om, at lokke eks´en til at betale halvdelen *hæhæ*
Men jeg venter lige og ser hvad i andre gør jer af erfaringer....
Desuden er det (for mig) nemmere at få dyrket motion når det er sommer og man kan komme ud, men til vinter, når regnen siler ned, og motivationen daler, kunne Wii fit da helt sikkert være en løsning :)
16 år30. maj 2008 kl. 10:18
Frk M (slettet)
Jeg mener det er en god investering, jeg har brugt min en 12-13 timer på i alt 15 dage, den har dog ikke været tændt alle dage, så nogen dage bruger jeg måske lige 20 minutter hvis det passer ind og andre dage et par timer.
16 år30. maj 2008 kl. 20:05
Kaktus (slettet)
Jeg bor i en lejlighed - kan forstille mig, at mine naboer vil få spat af mig hvis jeg begynder at hoppe og danse på gulvet flere timer om dagen?
Jeg går ud fra, at man skal hoppe / løbe osv "rigtigt" på den dér "måtte"?
Jeg går ud fra, at man skal hoppe / løbe osv "rigtigt" på den dér "måtte"?
16 år31. maj 2008 kl. 17:58
Pokemom (slettet)
hehe. jeg bor da oz i lejlighed. ærgerligt for underboerne! jeg er normalt meget stille - spiller aldrig høj musik eller noget. så "tillader" mig at hoppe lidt. gør det iøvrigt også på tidspunkter, hvor jeg formoder de arbejder.
Man løber eller hopper ikke på balancebrædtet - bare på gulvet.
det der må larme mest, er at bruge den som stepmaskine vil jeg tro.
i øvrigt Wii play indeholder udover en remote...spil som billiard, bordtennis, ko-ridning, missil-tanks, skydning, og andre...
Man løber eller hopper ikke på balancebrædtet - bare på gulvet.
det der må larme mest, er at bruge den som stepmaskine vil jeg tro.
i øvrigt Wii play indeholder udover en remote...spil som billiard, bordtennis, ko-ridning, missil-tanks, skydning, og andre...
16 år31. maj 2008 kl. 20:17
* Man skal bruge selve Wii maskinen, som koster ca 2000 kr. Men hvad følger der med der. Er der nogle indbyggede spil ???
* Så findes der et spil/modul eller hvad er det ? Som hedder Wii fit, som indeholder en plade som måler hvordan man fordeler vægten. Hvilke "spil" følger der med i Wii fit ??
* Jeg så på et tidspunkt en reklame i TV hvor nogle løb på stedet. De havde nogle remme om benene - er det med i Wii fit. Den demo jeg lige så i går gik også ud på at løbe, men her havde man sin controller i lommen, som så målte hastigheden på en eller anden måde.
Hmm de 3 spørgsmål dækkede vist egentlig det hele. Ellers spørger jeg videre senere. :-)