1) ja man skal bruge selve maskinen til ca. 2000,-. her følger wii sport med. som er de 5 spil: tennis, bowling, golf, boksning og baseball. spillene er både ment som sjov, men indgår også i en fitness udgave hvor din udholdenhed, koncentration osv. testes. spillene udregner din wii alder ifht. hvor godt du spiller.
derudover kan man downloade spil fra nettet til maskinen - f.eks gl. klassikere som sonic og pacman...for ret symbolske beløb
2) Wii fit er et spil som indeholder et balancebrædt. her er der balance spil som hjælper til en bedre holdning, yoga, muskeltræning, og aerobics. Løb er en af diciplinerne. der er ik remme om benene. Man har remoten i lommen fordi den sender signal til en sensor om hastighed mm.
hver morgen kan man tage en bodytest som udregner dit balancepunkt og med efterfølgende balanceøvelser til forbedring af din holdning. Træningen med yoga og muskeltræning er som IRL. balancespillene er underholdende men givtige for holdningen og aerobicsøvelserne er alt fra nemme til svære.
jo mere man spiller, jo flere "baner" frigives.
den udregner din alder og bmi og man indtaster mål. man får en "ven" der støtter en i træningen og holder dig i ørene.
#2 af Pokemom (slettet)
* Man skal bruge selve Wii maskinen, som koster ca 2000 kr. Men hvad følger der med der. Er der nogle indbyggede spil ???
* Så findes der et spil/modul eller hvad er det ? Som hedder Wii fit, som indeholder en plade som måler hvordan man fordeler vægten. Hvilke "spil" følger der med i Wii fit ??
* Jeg så på et tidspunkt en reklame i TV hvor nogle løb på stedet. De havde nogle remme om benene - er det med i Wii fit. Den demo jeg lige så i går gik også ud på at løbe, men her havde man sin controller i lommen, som så målte hastigheden på en eller anden måde.
Hmm de 3 spørgsmål dækkede vist egentlig det hele. Ellers spørger jeg videre senere. :-)