Motionsplaner i forår/sommer?

Du læser en tråd i debat > motion

re: Motionsplaner i forår/sommer?
Felina: Er det en bestemt bog/dvd du laver pilates ud fra? Jeg går selv til pilates én gang om ugen, men kunne godt tænke mig nogle hjemmeøvelser og dem du laver lyder da super effektive.

iakob: jeg går til pilates hver onsdag og spinning hver søndag. Jeg kunne egentligt godt tænke mig at cykle rigtigt, men ejer ikke en cykel. Jeg købte for ca. 8 år siden en cykel i Bilka, men den fik bare lov at stå og ruste, så den duer ihvertfald ikke mere. Men uha at investere i en ny cykel (og måske endda en fra en cykelforretning!). Hvad nu hvis jeg ikke får den brugt? Problemet er at jeg har to små børn som jeg skal aflevere hver morgen. Og så bor vi i en skov - så jeg skal trække cyklen op af en stejl skovsti før jeg kommer op til rigtig vej, hvor jeg kan cykle. Og jeg er vel nødt til at have sådan en cykelanhænger til ungerne - og den koster jo også penge. Men jeg tror altså at det vil være rigtigt skønt her til foråret. Måske kunne jeg have den yngste (2 år) på cyklen og så få den anden (4 år) til at cykle selv? Gode råd til en cykel-begynder søges, kan I nok høre ;-)

Pernille
16 år12. februar 2008 kl. 22:22
Pernille78: Havde du din cykel til at stå udenfor siden den har stået og rustet ? Jeg har nemlig selv en Bilka-model til 1000 kr og den er minimum 12 år gammel og kører stadig. Den har da nok noget rust, men ikke noget man lægger mærke til. Den har altid stået inde i et cykelskur. Tror ikke nogle cyker har godt af at stå ude - Bilka-model eller ej. Og den dækker fint mit behov. Det er sjældent jeg kommer ud at cykle og det ville for mig være helt hul i hovedet at investere flere tusinde i en cykel. Så jeg ville da overveje Bilka-modellen igen. Eller hvis du vil ha en cykel i bedre kvalitet til små penge, så overvej da at købe en brugt. Mon ikke man kan finde noget godt på DBA og guloggratis. Cykelanhænger til børn kan man tit få på tilbud til 1000-1200 kr. Jeg har altid ønsket mig sådan en, men det har aldrig passet så godt. Jeg vil faktisk tro at dine børn med den alder begge kan sidde i anhængeren, men det er selvfølgelig også godt at få den store til at cykle selv. De elsker det jo. Men bare hvis det bliver for besvæligt.

Den der med skovstien - når den er rigtig træls så tænk på den motion det giver. Jeg ved ikke lige hvordan man taster det ind i madital, men det giver helt sikkert en eller anden form for træning at trække en cykel evt. med anhænger op ad en stejl skovsti :-)

Pøj pøj med planerne om cykel.
Kh Karina
16 år13. februar 2008 kl. 08:10
Pernille78: Der er en bog som hedder "politikens bog om pilates", "politikens bog om trænning med bold" og en del andre i samme serie om trænning med elestik, trænning af ben og balder, samt en om trænning af mave og ryg. Det er nogle virkelig gode bøger med en masse beskrivelse og billeder af forskellige øvelser. nogle af bøgerne har DVD med trænningsprogram med. De koster mellem 100 og 129 kr i kvickly. Jeg har brugt dem i et par måneder nu og det er virkelig gode hjælpemidler til hjemmetrænning..
16 år13. februar 2008 kl. 08:24
Hej Pernille. Jeg har selv haft samme tanker - mine drenge er hhv 2 (snart 3) og 5 år - men jeg har faktisk ikke gjort det endnu. Jeg ved ikke hvor langt du skal med dem før de er fremme, men en 4-årig kan ikke cykle ret langt i strid regn eller modvind. Men på de gode dage da kan du sagtens gøre som du siger (en cykelstol kan fåes ret billigt hvis man ikke går efter hverken mærkevarer eller bløde indlæg). Hvis du afsætter lidt tid til det, så kan I få en rigtig hyggelig cykeltur med indbygget trafik-lære :-)

16 år13. februar 2008 kl. 09:11
Hej igen.

Undskyld jeg svare så sent, men har lige været væk i nogle dage.

iakob: tak for linket, har hørt om det der program, men havde glemt hvor det var det fandtes. Så merci :-)

Pernille: Ja, jeg laver min pilates udfra en bestemt DVD, og egentlig også gren af pilates, nemlig Windsor Pilates.

Tror det er nogenlunde normal pilates, men tempoet er højere end hvad jeg har prøvet, når jeg har gået til det i div. centre.

Den er rent faktisk købt over TV-shop (pinligt nok), men jeg tog chancen da, jeg havde hørt mange gode ting om den fra flere veninder.

"Pakken" indeholder :

-en dvd med et 20 min program, som er det jeg normalt laver. Det er intenst, og hjælper virkelig hurtigt. Jeg kan se forskel på min krop efter kun 2 ugers træning( 3 x ugentlig), så der er stor payoff.

Denne Dvd indeholder også en gennemgang af alle de basaler øvelser, hvor der gives en detaljeret beskrivelse af hvad der er rigtig og forkert, så man ikke skader sig selv.

- en dvd med et udviddet program som varer 50 min, det er hårdt, men godt hvis man en dag virkelig gerne vil knokle igennem. Det er også lidt mere avanceret en det andet.

- en pilates måtte

- en folder med øvelser ( de fleste er fra 20 min program), sådan at du kan tage den med og lave øvelserne. Det er fx praktisk hvis du gerne vil lave dem i forbindelse med anden træning i et fittness center, eller hvis du besøger folk, og ikke lige gider at ligge foran fjernsynet ;-)

Ved de fleste øvelser vises desuden en alternativ udførelse, som man kan foretage hvis man er skadet, ældre, eller (som jeg har gjort) hvis man ikke liiiige er helt i god from endnu :-)

Pakken kostede mig ca. 550 kr, men ejg tror den er billigere nu. Og det er virkelig pengene værd!

Jeg håber du får mod til at prøve det :-)
16 år19. februar 2008 kl. 13:38
Jeg kigger ikke så meget i det her forum, så jeg havde ikke lige set jeres sidste svar.

KarinaHadsten: Ja, min cykel har stået udenfor og det ved jeg godt at det kan ingen cykler tåle i længden. Jeg har snart fødselsdag og jeg har ønsket mig en cykel med stol til min datter. Jeg har skrevet at den gerne må være brugt. Det vigtigste er at den er ret solid, for det er pænt terrængående her! Jeg tror simpelthen at det bliver for hårdt at trække cykel og cykelanhænger med børn op ad bakken. Så det ville være bedst hvis min søn selv kunne cykle. Jeg tror virkeligt at det ville være en dejlig form for motion. Og jeg har jo stadigt bilen, hvis det regner.

Mayflower: Jeg vil helt klart tjekke de titler ud. Tak for tippet.

iakob: der er faktisk ikke ret langt hen til min søns børnehave - højst en lille km. Problemet er den stejle skovsti vi skal op af. Jeg er i tvivl om han selv ville kunne trække sin cykel. Min datters dagpleje ligger lidt længere væk, men der er asfalteret hele vejen, så det skulle ikke være noget problem. Og der skal Mikkel jo heller ikke med. Jeg regner ikke med at gøre det hver dag, for nogen gange skal der jo alle mulige tasker og tøj, bleer og ekstra sko/støvler med i bh/dp, så de dage vil jeg selvfølgelig køre bil og også de dage det regner. Men et par gange om ugen kunne man da godt cykle. Er du kommet videre med dine planer?

Felina: Tak for tippet. Vi har vist ikke TV-shop her ude på landet. Jeg tror jeg vil tjekke ud om man ikke kan få noget lignende på biblioteket.

Pernille
16 år22. februar 2008 kl. 11:15
Pt. spinner jeg (instruktør) 3-4 gange om ugen i en time, og kører lidt udendørs i week-enden, når vejret og tiden tillader det.
Mht. foråret så starter jeg med at cykle på arbejde i denne uge - 2 af ugens dage arbejder jeg 25 km væk fra hvor jeg bor, og der cykler jeg frem og tilbage. De 3 andre dage arbejder jeg i Kbh, og vil cykle til banegården (11 km). Herudover skal der en lidt mere landevejstræning på cyklen - i week-enden hvor jeg som minimum cykler 60 km og når det bliver lysere om aftenen en dag eller to om ugen på ca. 50 km.
16 år27. februar 2008 kl. 07:30
Jeg kommer i motionscenteret 3-4 gange om ugen på forskellige hold og gerne 2 hold om dagen.

Det nye i dette forår er at jeg har meldt mig til i forms kvindeløb i Odense d. 4 maj på en 10 km. (jeg var med sidste år på en 5 km.) Overvejer også eventyrløbet d. 1 maj i Odense, for kan jeg løbe 10 km den 4 kan jeg vel også d. 1. Jeg løber 3_4 x om ugen for at træne mig op
16 år27. februar 2008 kl. 17:33
hej

foruden jeg svømmer 2 gange i ugen ( 2 X 30min)
er jeg begyndt med at træne efter min ny-indkøbte dvd
træn som du vil. 2 X 30 min i ugen.

dernæst begynder jeg igen med mine lange gåture, når vejret bliver lidt bedre
lise
16 år27. februar 2008 kl. 21:06
Uh... det kan du sikkert. Men kan du så løbe 4. maj hvis du har løbet 1. maj? ;-) Ømme lårbasser og lægmuskler, tænker jeg på.

Jeg synes i hvert tilfælde det er flot. Har overvejet at stille op men jeg kan knap slæbe mig 2 km så jeg tror jeg venter til næste år. Nu vægten er ved at være under kontrol, så tror jeg at jeg vil satse lidt mere på kondien. Men i starten vil jeg koncentrere mig om min oprindelige plan: at cykle på arbejde (cirka 7 km mener jeg) når mine step-timer slutter i april.
16 år27. februar 2008 kl. 22:38

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });