Pernille78: Havde du din cykel til at stå udenfor siden den har stået og rustet ? Jeg har nemlig selv en Bilka-model til 1000 kr og den er minimum 12 år gammel og kører stadig. Den har da nok noget rust, men ikke noget man lægger mærke til. Den har altid stået inde i et cykelskur. Tror ikke nogle cyker har godt af at stå ude - Bilka-model eller ej. Og den dækker fint mit behov. Det er sjældent jeg kommer ud at cykle og det ville for mig være helt hul i hovedet at investere flere tusinde i en cykel. Så jeg ville da overveje Bilka-modellen igen. Eller hvis du vil ha en cykel i bedre kvalitet til små penge, så overvej da at købe en brugt. Mon ikke man kan finde noget godt på DBA og guloggratis. Cykelanhænger til børn kan man tit få på tilbud til 1000-1200 kr. Jeg har altid ønsket mig sådan en, men det har aldrig passet så godt. Jeg vil faktisk tro at dine børn med den alder begge kan sidde i anhængeren, men det er selvfølgelig også godt at få den store til at cykle selv. De elsker det jo. Men bare hvis det bliver for besvæligt.
Den der med skovstien - når den er rigtig træls så tænk på den motion det giver. Jeg ved ikke lige hvordan man taster det ind i madital, men det giver helt sikkert en eller anden form for træning at trække en cykel evt. med anhænger op ad en stejl skovsti :-)
Pøj pøj med planerne om cykel.
Kh Karina
#12 af KarinaHadsten (slettet)
iakob: jeg går til pilates hver onsdag og spinning hver søndag. Jeg kunne egentligt godt tænke mig at cykle rigtigt, men ejer ikke en cykel. Jeg købte for ca. 8 år siden en cykel i Bilka, men den fik bare lov at stå og ruste, så den duer ihvertfald ikke mere. Men uha at investere i en ny cykel (og måske endda en fra en cykelforretning!). Hvad nu hvis jeg ikke får den brugt? Problemet er at jeg har to små børn som jeg skal aflevere hver morgen. Og så bor vi i en skov - så jeg skal trække cyklen op af en stejl skovsti før jeg kommer op til rigtig vej, hvor jeg kan cykle. Og jeg er vel nødt til at have sådan en cykelanhænger til ungerne - og den koster jo også penge. Men jeg tror altså at det vil være rigtigt skønt her til foråret. Måske kunne jeg have den yngste (2 år) på cyklen og så få den anden (4 år) til at cykle selv? Gode råd til en cykel-begynder søges, kan I nok høre ;-)
Pernille