Motionsplaner i forår/sommer?
Du læser en tråd i debat > motiontynd74
re: Motionsplaner i forår/sommer?
hej iakob
jeg fået gået mine ture hver dag. ( går efter skidttæller)
mellem 3 og 7km hver dag.
og så i dag er jeg startet på svømning igen.
venter lige og ser om jeg skal svømme om tirsdagen også.
lise
jeg fået gået mine ture hver dag. ( går efter skidttæller)
mellem 3 og 7km hver dag.
og så i dag er jeg startet på svømning igen.
venter lige og ser om jeg skal svømme om tirsdagen også.
lise
16 år17. januar 2008 kl. 15:38
tynd74
hej iakob
jeg har rigtig fået gang i svømningen. tog første gang afsted i torsdags.
tog ældste datter med i svømmehallen lørdag. (yngste datter sov ved en venninde)
søndag tilbragte vi alle 4 og svigersønnen i vigsø badeland hvor vi boltrede os i vandet i 4 timer , med en lille spise pause ind imellem.
så hvis i mangler et sted at holde ferie er vigsø feriecenter et udemærked sted med natur skønne oplevelser og så ligger selve stedet ikke langt fra havet.
og så har jeg besluttet mig for at få badet 2 gange i ugen , så jeg var også afsted i dag.
lise
jeg har rigtig fået gang i svømningen. tog første gang afsted i torsdags.
tog ældste datter med i svømmehallen lørdag. (yngste datter sov ved en venninde)
søndag tilbragte vi alle 4 og svigersønnen i vigsø badeland hvor vi boltrede os i vandet i 4 timer , med en lille spise pause ind imellem.
så hvis i mangler et sted at holde ferie er vigsø feriecenter et udemærked sted med natur skønne oplevelser og så ligger selve stedet ikke langt fra havet.
og så har jeg besluttet mig for at få badet 2 gange i ugen , så jeg var også afsted i dag.
lise
16 år22. januar 2008 kl. 17:08
KarinaHadsten (slettet)
Iakob - wow jeg bliver helt forpustet af alt det. Gad vide om det også giver motion at læse om andres motion - hmmm nå næppe.
Jeg vil fortsætte med at træne på spinningcyklerne tirsdag og torsdag på arbejde. Håber at det kan komme til at passe med mine opgaver. Og så har vi fundet et nyt hold til at tage med til karate, så det får en chance mere med det. Dog kommer vi ikke afsted i morgen, da vi har fødselsdag i familien og det ville være lidt synd for fødselaren (10 år) at vi ikke har tid til at fejre ham. Men altså næste uge står den på karate igen.
Så det er altså træning tirsdag onsdag og torsdag. Lidt dårligt fordelt måske. Men jeg vil så prøve at få et eller andet motion proppet ind i weekenden. Jeg ville godt nok gerne igang med at komme i svømmehallen lidt oftere end vi klarer det for tiden. Det må jeg se om jeg kan få gang i. Det bliver dog nok ikke så meget motion da det er med børn, men hvis vi er to voksne kan vi jo på skift svømme baner.
Kh Karina
Jeg vil fortsætte med at træne på spinningcyklerne tirsdag og torsdag på arbejde. Håber at det kan komme til at passe med mine opgaver. Og så har vi fundet et nyt hold til at tage med til karate, så det får en chance mere med det. Dog kommer vi ikke afsted i morgen, da vi har fødselsdag i familien og det ville være lidt synd for fødselaren (10 år) at vi ikke har tid til at fejre ham. Men altså næste uge står den på karate igen.
Så det er altså træning tirsdag onsdag og torsdag. Lidt dårligt fordelt måske. Men jeg vil så prøve at få et eller andet motion proppet ind i weekenden. Jeg ville godt nok gerne igang med at komme i svømmehallen lidt oftere end vi klarer det for tiden. Det må jeg se om jeg kan få gang i. Det bliver dog nok ikke så meget motion da det er med børn, men hvis vi er to voksne kan vi jo på skift svømme baner.
Kh Karina
16 år22. januar 2008 kl. 19:59
mie (slettet)
Jeg håber på at jeg kan få taget mig sammen til at cykle på arbejde, når det bliver lidt varmere. Der er godt nok lidt over 10 km. men det burde jeg godt kunne klare, da jeg er kommet i okay form i motionscenteret her i vinteren og jeg skal først møde kl. 13
Jeg bruger i øvrigt motion til at komme mig over en depression, det er jo nemlig sådan at det hjælper på humøret ar dyrke motion :)
så hvis du er trist, så gå en tur.
Jeg bruger i øvrigt motion til at komme mig over en depression, det er jo nemlig sådan at det hjælper på humøret ar dyrke motion :)
så hvis du er trist, så gå en tur.
16 år22. januar 2008 kl. 22:39
KarinaHadsten (slettet)
Ja motion er godt for mange ting - ikke kun det oplagte at komme i form. Motion kan faktisk også forebygge stress. Så det er nogle gange en ond cirkel at nogle får "stress" af at skulle afsted til motion. :-)
Kh Karina
Kh Karina
16 år23. januar 2008 kl. 08:20
Felina (slettet)
Ja, nu er jeg ny på siden, og lige begyndt igen, efter at vægten og kosten har fået lov at sejle i noget tid (øv)..
Men jeg ved at jeg kan, så nu skal jeg altså også igang med motinen igen :-)
Jeg cyker for det første alle vegne, da jeg ikke har kørekort, så det kommer af sig selv. Derudover vil jeg igen til at lave pilates 3 gange om ugen. Jeg har før haft rigtig god erfaring med dette: det tager kun 20 min hver gang (50 hvis man kaster sig ud i det lange program), og jeg synes det hjælper SUPER hurtigt. Man taber sig ikke i første omgang, da man meget hurtigt danner muskler, som jo vejer end del, men man kan se det på tøjet i løbet af et par uger :-D
Derudover har jeg et nyt projekt :-)
Ligesom det er blevet nævnt i denne tråd, hjælper motion også på humøret.. og jeg kan mærke, at med al den stress der er med mit studie, trænger jeg både til mere luft, og til afstressning. Så mit nye projekt er at lære at løbe. og ja, jeg skriver LÆRE.
Jeg er nemlig en af dem der altid har hadet at løbe... Jeg har traumer fra folkeskolen, hvor jeg hverken var ret sporty, men pga, af problemer med knæene, oftes var en af de sidste som kom ind.. øv.
Men nu vil jeg prøve at løbe, kun med mig selv, og for mig selv.. hvor jeg ikke skal sammenligne mig med nogen som helst. Så må vi se om det ikke giver et godt boost, både mht til vægt og humør :-D
Men jeg ved at jeg kan, så nu skal jeg altså også igang med motinen igen :-)
Jeg cyker for det første alle vegne, da jeg ikke har kørekort, så det kommer af sig selv. Derudover vil jeg igen til at lave pilates 3 gange om ugen. Jeg har før haft rigtig god erfaring med dette: det tager kun 20 min hver gang (50 hvis man kaster sig ud i det lange program), og jeg synes det hjælper SUPER hurtigt. Man taber sig ikke i første omgang, da man meget hurtigt danner muskler, som jo vejer end del, men man kan se det på tøjet i løbet af et par uger :-D
Derudover har jeg et nyt projekt :-)
Ligesom det er blevet nævnt i denne tråd, hjælper motion også på humøret.. og jeg kan mærke, at med al den stress der er med mit studie, trænger jeg både til mere luft, og til afstressning. Så mit nye projekt er at lære at løbe. og ja, jeg skriver LÆRE.
Jeg er nemlig en af dem der altid har hadet at løbe... Jeg har traumer fra folkeskolen, hvor jeg hverken var ret sporty, men pga, af problemer med knæene, oftes var en af de sidste som kom ind.. øv.
Men nu vil jeg prøve at løbe, kun med mig selv, og for mig selv.. hvor jeg ikke skal sammenligne mig med nogen som helst. Så må vi se om det ikke giver et godt boost, både mht til vægt og humør :-D
16 år6. februar 2008 kl. 13:50
Frede123 (slettet)
Ang. at løbe.. jeg hader det også og mine knæ kan heller ikk klare det.. Jeg gør det at jeg i stedet går meget stærkt.. Det har hjulpet mig igang med motion.
16 år6. februar 2008 kl. 14:02
iakob
Jeg ved ikke om du ved det, Felina, men du kan finde et anbefalet løbeprogram for begyndere på iform.dk.
Hvis jeg husker ret, så skal du ind under motionsformer og så under løb - så skulle den være der.
De løbere jeg kender ude på arbejde, har hver især anbefalet den til mig - men jeg er ikke selv helt klar til at starte et egentlig løbeprogram endnu.
Hvis jeg husker ret, så skal du ind under motionsformer og så under løb - så skulle den være der.
De løbere jeg kender ude på arbejde, har hver især anbefalet den til mig - men jeg er ikke selv helt klar til at starte et egentlig løbeprogram endnu.
16 år7. februar 2008 kl. 09:53
Mayflower (slettet)
Hej Jacob..
Jeg synes det lyder som nogle rigtige gode ideer til din motion.
Selv går jeg hver dag ca 2 km da jeg står af bussen en godt stykke fra min arbejdsplads. Jeg har et ret stillesiddende job da jeg læser til datatekniker.
når jeg kommer hjem tager jeg mellem 15-30 min på min skimaskine som jeg har derhjemme så tager jeg 15-30 min på min stepmakine og så til sidst ca 30 min pilates..
når foråret/sommeren kommer er det min plan at begynde og løbe igen. sidste sommer løb jeg hver dag mellem 5 og 10 km... men synes det er for koldt og mørkt om vinteren.. Jeg har nemlig svært ved at trække vejret når det er koldt.. Men jeg glæder mig til det bliver lyst og varmt nok til at løbe udendørs..
Jeg synes det lyder som nogle rigtige gode ideer til din motion.
Selv går jeg hver dag ca 2 km da jeg står af bussen en godt stykke fra min arbejdsplads. Jeg har et ret stillesiddende job da jeg læser til datatekniker.
når jeg kommer hjem tager jeg mellem 15-30 min på min skimaskine som jeg har derhjemme så tager jeg 15-30 min på min stepmakine og så til sidst ca 30 min pilates..
når foråret/sommeren kommer er det min plan at begynde og løbe igen. sidste sommer løb jeg hver dag mellem 5 og 10 km... men synes det er for koldt og mørkt om vinteren.. Jeg har nemlig svært ved at trække vejret når det er koldt.. Men jeg glæder mig til det bliver lyst og varmt nok til at løbe udendørs..
16 år7. februar 2008 kl. 15:58
Lad mig lige slå fast: Jeg startede min kur med minus-motion. Det var ikke en del af mit ambisionsniveau da jeg startede. Dels fordi jeg syntes at jeg hvis jeg kunne tabe mig bare ved at lægge mine kostvaner om, så måtte det i første omgang være nok. Og dels fordi jeg var bange for at miste motivationen hvis jeg havde for høje ambisioner og lagde for hårdt ud. Motionen kom med, da jeg var klar til det. Hvis andre har det ligedan, så fred være med det!!!
Meeen.. jeg kunne godt tænke mig en tråd om hvilken motion folk dyrker nu og hvad deres planer for foråret og sommeren er.
Min personlige plan er at droppe 2x24 minutter på stationær cykel her på arbejde og i stedet cykle på min rigtige cykel 4 gange om ugen (cirka 7 km hver vej). Desuden at fortsætte med at løbe en enkelt tur i weekenden, når den lyst kommer over mig. Jeg fortsætter step om mandagen til sæsonslut og melder mig til et andet hold til efteråret på et tidspunkt der passer mig og min familie (selve motionsformen er mindre vigtig, men det bliver nok noget aerobics).
Og så vil jeg røre mig lidt mere sammen med børnene: i svømmehallen, den ældste skal lære at cykle uden støttehjul. Måske løbe lidt på rulleskøjter for sjov når børnene cykler.
Jeg ved ikke om det kommer til at svare helt til 30 minutters motion om dagen, men dertil og ikke længere går mit ambisionsniveau. Som faktisk er højt når man nu er sådan en inkarneret sofakartoffel som mig.
Jeg overvejer dog at starte egentlig løbetræning næste forår/sommer- når den yngste er 3, næsten 4, fordi så er der mere tid i familien til den slags. Men det er jo ikke i år.
Hvad med jer?