Ny søgning (testere søges)

Du læser en tråd i debat > madital.dk

Favoritter ligger langt nede af listen
Hej Lone
Jeg mener, at de varer/retter man har valgt som favoritter (hjertet), altid bør ligge øverst i en søgning.
I mit tilfælde har jeg en ret, der hedder "Cafe Latte", og når jeg søger på ordet "cafe", kommer den først i bunden af søgeresultaterne på side 2, i stedet for toppen af side 1.
Jeg antager, det også hænger sammen med den nye søgning?
hilsen Thomas
7 år5. maj 2017 kl. 04:46
Hej Thomas,

Tak for dit input.

Det er super svært at lave søgninger. Pt. tror jeg at jeg er kommet frem til den hidtil bedste.
Prøv at skrive "cafe la" eller "cafe latte". Hvor ender den da?

Udfordringen er nemlig, at det også påvirker lignende søgninger. Det ville give mening lige her, men det ville give udfordringer ved andre ord.

Vh Lone
7 år7. maj 2017 kl. 16:57
Hej Lone
Tak for svar.
Ved søgning på "cafe la", kommer min opskrift ganske rigtigt øverst, så tak for den workshop around. :)
Når det er sagt, mener jeg fortsat, at favoritter burde blive prioriteret højt i et søgeresultat.
Hilsen Thomas
7 år8. maj 2017 kl. 06:08
Hej Thomas,

Jo mere du skriver af det du søger efter, jo mere præcist fremkommer søgeresultaterne.

Jeg er simpelthen bange for, at det har for stor indflydelse på andre søgninger ... hvis jeg fx søger på appelsin, vil jeg gerne have at appelsin ligger øverst. Og ikke "appelsin juice", "yoghurt med appelsin" osv. hvis jeg har spist dem senere end appelsin. Fx denne søgning ville blive påvirket, hvis jeg lavede det om. Der skal blot 10 tilføjelser af noget med appelsinsmag til, for at det ikke er til at finde den egentlige appelsin.

Dette er overvejelserne for ikke at lave rettelsen :-)

Vh Lone
7 år8. maj 2017 kl. 11:04

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });