#2 af Mitnyeliv1
Ny søgning (testere søges)
Du læser en tråd i debat > madital.dkMitnyeliv1
Det vil jeg gerne
7 år15. marts 2017 kl. 19:00
Alinea66
Hej Lone. Vil gerne teste :-) Virker den også når man opretter opskrifter? Der driller det mig mest.
7 år15. marts 2017 kl. 19:03
Lone
administrator
administrator
Tak Mitnyeliv1 og Alinea69 :-)
Jeg mener ikke, at det er samme søgning jeg laver ved opskrifter, derfor vil det ikke være ændret i denne omgang.
Sig til om søgningen er ændret til det bedre :-) eller dårligere :-O
Vh Lone
Jeg mener ikke, at det er samme søgning jeg laver ved opskrifter, derfor vil det ikke være ændret i denne omgang.
Sig til om søgningen er ændret til det bedre :-) eller dårligere :-O
Vh Lone
7 år15. marts 2017 kl. 19:21
camp1
Jeg kan godt hjælpe med at teste :-)
7 år16. marts 2017 kl. 09:59
Ablanu
Jeg vil også gerne teste :)
7 år17. marts 2017 kl. 10:32
Alinea66
Hej Lone. Jeg kan faktisk ikke mærke den store forskel. Men jeg har også altid været tilfreds med den. Og det er jeg stadig. Hvad har du ændret?
7 år17. marts 2017 kl. 19:46
Alinea66
Ps - den er muligvis til at sætte mad med hjerter først. Det kan jeg godt li.
7 år18. marts 2017 kl. 11:07
Lone
administrator
administrator
camp1 & Ablanu > tak for det, jeg har gjort så I lige nu søger via den nye testsøgning.
Alinea69 > Hvis du allerede fik dine valg øverst, vil du ikke mærke den store forskel. Dog også rart at høre, at den nye søgning ikke har forårsaget noget uhensigtsmæssigt :-)
Det er kun ganske få forbedringer, som skulle til. Der blev tidligere nævnt, at søgninger som især æg og mælk ikke viste nogle ret hensigtsmæssige resultater (altså inden man har foretaget sit første valg), og der var garanteret også flere. Så jeg har justeret en lille smule på det, så fødevaredatabankens varer prioriteres i nogle tilfælde - og hjerterne bliver også prioriteret lidt mere rigtigt nu. Søgninger er noget af det sværeste at sammensætte, så jeg bliver nødt til at tage et meget lille step ad gangen - det skyldes at søgninger ikke skal hente noget helt bestemt - men blot noget som "passer ret godt til det man skriver ind". Men det er min hovedpine :-D
Det man senest har indtastet prioriteres (hjerterne)
Fødevaredatabankens varer prioriteres
Det andre indtaster prioriteres
Første ord prioriteres højere end andet
Og så er der en smule forskel på, om man taster ét eller flere ord i sin søgning
Ingen af delene må prioriteres for lidt eller for meget :-)
Jeg har blot brug for at høre, om programmet finder det, som I regner med at finde, når I søger :-) For ellers kan det være, at jeg skal skrue lidt mere på det :-)
Vh Lone
Alinea69 > Hvis du allerede fik dine valg øverst, vil du ikke mærke den store forskel. Dog også rart at høre, at den nye søgning ikke har forårsaget noget uhensigtsmæssigt :-)
Det er kun ganske få forbedringer, som skulle til. Der blev tidligere nævnt, at søgninger som især æg og mælk ikke viste nogle ret hensigtsmæssige resultater (altså inden man har foretaget sit første valg), og der var garanteret også flere. Så jeg har justeret en lille smule på det, så fødevaredatabankens varer prioriteres i nogle tilfælde - og hjerterne bliver også prioriteret lidt mere rigtigt nu. Søgninger er noget af det sværeste at sammensætte, så jeg bliver nødt til at tage et meget lille step ad gangen - det skyldes at søgninger ikke skal hente noget helt bestemt - men blot noget som "passer ret godt til det man skriver ind". Men det er min hovedpine :-D
Det man senest har indtastet prioriteres (hjerterne)
Fødevaredatabankens varer prioriteres
Det andre indtaster prioriteres
Første ord prioriteres højere end andet
Og så er der en smule forskel på, om man taster ét eller flere ord i sin søgning
Ingen af delene må prioriteres for lidt eller for meget :-)
Jeg har blot brug for at høre, om programmet finder det, som I regner med at finde, når I søger :-) For ellers kan det være, at jeg skal skrue lidt mere på det :-)
Vh Lone
7 år18. marts 2017 kl. 18:35
Weinke
Har du brug for flere testere? :)
7 år20. marts 2017 kl. 10:23
administrator
Det er super svært at programmere søgninger, så den forbedres lidt hen ad vejen. Jeg synes selv, at min nye test er den bedste hidtil, men jeg har brug for, at nogle af jer siger god for den, inden jeg lægger den ud til alle - det kan jo være, jeg har overset noget.
Så er du sød at sige til, hvis jeg må aktivere min nyeste søgefunktion for netop dig? (du skal blot benytte programmet, som du plejer - og så vil du forhåbentlig opleve en lidt bedre søgning)
Skriv her - eller send en mail via kontakt-linket i bunden af hver side.
Vh Lone