#1 af julia-alminde (slettet)
Aktivitetsniveau og indtastning
Du læser en tråd i debat > madital.dkjulia-alminde (slettet)
Aktivitetsniveau og indtastning
Hej. Jeg er i tvivl om hvilket aktivitetsniveau jeg skal vælge og hvor præcis mine indtastninger per dag derefter skal Være. Hvad Gør i andre?
9 år26. marts 2015 kl. 14:44
Alinea66
Hej Julia. Jeg vælger niveau 1,5 - og så indtaster jeg specielle ting: stå op og arbejde, gymnastik, løb og anden sport - men også hvor mange timer jeg sidder i sofaen. Jeg er også i tvivl om det er korrekt at gøre sådan. Så andres bud læser jeg gerne.
9 år29. marts 2015 kl. 11:26
julia-alminde (slettet)
Er det så ikke bare træls at indtaste alting? :)
9 år29. marts 2015 kl. 21:38
Alinea66
Du kan også bare vælge et niveau - og lade det være nok med det. Programmet har 1,5 som standard.
Mad skal indtastes nøjagtigt, hvis programmet skal tælle kalorier for dig. Så kan du jo bare selv vælge hvor højt du vil op, uafhængigt af præcis angivelse af motionen. Jeg prøver at holde 1500 kal.
Mad skal indtastes nøjagtigt, hvis programmet skal tælle kalorier for dig. Så kan du jo bare selv vælge hvor højt du vil op, uafhængigt af præcis angivelse af motionen. Jeg prøver at holde 1500 kal.
9 år29. marts 2015 kl. 22:41
vestrup
Jeg har valgt 1,3 stillesiddende, da jeg arbejder på kontor. Som jeg har forstået det regner systemet så med at jeg sover i 8 timer og sidder i 8 timer. Hvad jeg så laver de sidste 8 timer skal i princippet tastes ind.
Men jeg taster kun decideret motion ind, det vil sige, at går jeg på toilettet eller ud med skraldespanden eller lignende, så taster jeg ikke ind. Jeg taster heller ind at jeg går de 50 m fra kontor til kantinen hver dag eller hvis jeg lige skal på lageret eller produktionen.
Jeg har valgt at gøre det sådan da der er risiko for at jeg tror, at jeg har flere kalorier end jeg reelt har. Jeg har oplevet en del, der f.eks. har sat deres aktivitetsniveau efter at de går til zumba 2 gange om ugen og cykler 5 km på arbejde hver dag - men som så også taster ind at de har været til zumba - og så kan de ikke forstå at de ikke taber sig.
Taster man et andet aktivitetsniveau end stillesiddende ind, så skal man ikke taste motion ind undtagen hvis man laver mere end det der er defineret i aktivitetsniveauet - eller sådan har jeg forstået det.
Et helt præcist billede kan man alligevel aldrig få, så vidt jeg har forstået, så jeg vil hellere sætte det for lavt (= ikke taste småting ind) end at sætte det for højt og tro jeg kan spise mere/lave mindre end jeg reelt kan.
Nu er mit sat til stillesiddende og hvis jeg så bare sørger for at spise omkring mit basisbehov, beregnet af programmet, taber jeg mig teoretisk 0,4 kg om ugen. Motion giver jo så ekstra teoretisk tab og er nødvendig ift. at jeg ønsker at tabe 0,5 kg om ugen. Umiddelbart passer mine tal med mit tab (baseret på sidst jeg var herinde og tabte næste 30 kg, i denne omgang har jeg ikke tastet ind mere end 14 dages tid, så det er svært at sige noget om det endnu), så for mig giver det mening at gøre det sådan.
Men jeg taster kun decideret motion ind, det vil sige, at går jeg på toilettet eller ud med skraldespanden eller lignende, så taster jeg ikke ind. Jeg taster heller ind at jeg går de 50 m fra kontor til kantinen hver dag eller hvis jeg lige skal på lageret eller produktionen.
Jeg har valgt at gøre det sådan da der er risiko for at jeg tror, at jeg har flere kalorier end jeg reelt har. Jeg har oplevet en del, der f.eks. har sat deres aktivitetsniveau efter at de går til zumba 2 gange om ugen og cykler 5 km på arbejde hver dag - men som så også taster ind at de har været til zumba - og så kan de ikke forstå at de ikke taber sig.
Taster man et andet aktivitetsniveau end stillesiddende ind, så skal man ikke taste motion ind undtagen hvis man laver mere end det der er defineret i aktivitetsniveauet - eller sådan har jeg forstået det.
Et helt præcist billede kan man alligevel aldrig få, så vidt jeg har forstået, så jeg vil hellere sætte det for lavt (= ikke taste småting ind) end at sætte det for højt og tro jeg kan spise mere/lave mindre end jeg reelt kan.
Nu er mit sat til stillesiddende og hvis jeg så bare sørger for at spise omkring mit basisbehov, beregnet af programmet, taber jeg mig teoretisk 0,4 kg om ugen. Motion giver jo så ekstra teoretisk tab og er nødvendig ift. at jeg ønsker at tabe 0,5 kg om ugen. Umiddelbart passer mine tal med mit tab (baseret på sidst jeg var herinde og tabte næste 30 kg, i denne omgang har jeg ikke tastet ind mere end 14 dages tid, så det er svært at sige noget om det endnu), så for mig giver det mening at gøre det sådan.
9 år31. marts 2015 kl. 11:21
Alinea66
Vestrup - det lyder fornuftigt! Jeg må prøve at finde ud af hvad niveau stå op og arbejde svarer til!
9 år31. marts 2015 kl. 23:41
LotteBal (slettet)
Lyder fornuftigt JEG vil prøve at rette mit og spise det mindre jeg følger min forbrænding via polarloop ur jeg har haft min stående på 1,7 men syntes bare vægten hopper op og ned hele tiden måske dette virker bedre (har indstillet nu med 500 g og 1,3 nu siger den der er et n
målet online hvad gør jeg så nu ????
målet online hvad gør jeg så nu ????
9 år5. april 2015 kl. 09:20
LotteBal (slettet)
Uha den tablet man skal være vågen når man skriver den laver om på ordene smiler der skulle stå den siger der er en Mål konflikt hvad gør jeg så nu ?
9 år5. april 2015 kl. 10:29
Lone
administrator
administrator
Fine forslag I kommer med.
I kan også indtaste alt for en (normal) uge og se, hvilket aktivitetsniveau I har.
Herefter kan I rette aktivitetsniveauet i indstillinger, så det passer - og undlade at indtaste den specifikke motion fremover.
Mvh Lone
I kan også indtaste alt for en (normal) uge og se, hvilket aktivitetsniveau I har.
Herefter kan I rette aktivitetsniveauet i indstillinger, så det passer - og undlade at indtaste den specifikke motion fremover.
Mvh Lone
9 år6. april 2015 kl. 11:22
julia-alminde (slettet)
Hvordan Gør man det Lone?
9 år6. april 2015 kl. 16:23