12. feb - test madindtastning

Du læser en tråd i debat > madital.dk

re: 12. feb - test madindtastning
Lone:
Jeg må indrømme at jeg synes at farvekoderne forvirrer mere end de hjælper.

når jeg ser at jeg skal drikke lidt af mælk, tænker jeg at det må ca. være et glas.. men det er jo anbefalet at man drikker 1/2 liter hver dag.

Synes det kommer til at handle for meget om kcal. og ikke om sundheden. f.eks. får bacon en gul, på trods af at det er proppet med usunde fedtstoffer.. og laks får ligeledes en gul, selvom det er sundere, og anbefalet at man spiser 200-300g. fisk om ugen.
12 år16. februar 2012 kl. 16:50
Hej Lone
12 år17. februar 2012 kl. 09:15
Hej Lone Det er blevet bedre men ikke optimalt (IE7) nu kan man læse det men der bliver stadig skåret i teksten, men det kan du sikkert selv se :)
12 år17. februar 2012 kl. 09:17
TAK :-)

Jeg havde ellers lavet det så fint i går, og skulle så lige lave nogle sidste ændringer inden sengetid (så linjerne blev lidt mindre) - men glemmer at tjekke i IE7. Den er lidt anderledes end de andre browsere, så hvis jeg ikke får tjekket ved nye ændringer, må du endelig sige til en anden gang :-)

Jeg ville ønske, at flere ville sige til, når de oplever, at ting skal småjusteres, for det er typisk ret nemt for mig :-) Især denne her, for jeg havde haft det til at virke én gang.

Men nu virker det igen, og jeg holder fingrene fra det ;-)

Mvh Lone
12 år17. februar 2012 kl. 10:07
Hej Lone

Jeg har ikke læst de øvrige indlæg, så ved ikke om der er andre, der har kommenteret det.

Da jeg sjældent taster ind løbende, men eksempelvis taster næste dag til og med eftermiddag om aftenen, så synes jeg det er irriterende at hvis jeg får den samme ting, eksempelvis agurk, både formiddag og eftermiddag, så skal jeg i det nye system søge 2 gange på agurk. For når jeg har tilføjet agurk om formiddagen skriver den "produktet er tilføjet" og forsvinder fra søgefeltet. Så skal jeg skrive agurk igen og så kan jeg tilføje den om eftermiddagen.

Ellers tak for en rigtig god side :-)
12 år17. februar 2012 kl. 10:28
Hej vestrup,

Når du indtaster noget, som du ofte spiser, er det bedre at benytte "hurtigsøgeren". Dvs. klik på "tryllestaven" til venstre for søgefeltet, klik så på frokost. Så kan du vælge de varer, som du har spist igen.

En anden bruger har foreslået, at jeg skal lave en favoritfunktion - dvs. en liste over ens favoritter/senest indtastede. Dette får jeg lavet på et tidspunkt :-)

Mvh Lone
12 år17. februar 2012 kl. 12:07
Hej Lone
Mine resultater forsvinder stadig når jeg har tilføjet et produkt. Kan fejlen ligge i at jeg bruger Chrome?

Forslag til at få det hele til at være på en side uden at skulle scrolle (og uden at skulle skære i antal resultater der kommer frem) kunne det være at gøre skriften mindre? Jeg synes ihvertfald det er mere end rigeligt stort :)

Og tak for det altid store arbejde Lone. Uden denne side var jeg nok ikke blevet ved med slanke projektet.
12 år17. februar 2012 kl. 13:58
Hej alicesc,

Har du gjort følgende:
- klikket på tryllestaven (ikonet) til venstre for søgefeltet.
- klikket fx "eftermiddag"
- valgt et produkt og indtastet gram

Når du igen søger direkte i feltet på fx "tomat", så forsvinder søgefeltet igen.

Jeg skal lige høre, om man typisk vælger det samme under samme søgning?

Må jeg høre et par eksempler, så jeg kan forstå brugen af programmet fra jeres side?

Mvh Lone
12 år17. februar 2012 kl. 14:33
Eksempelvis skriver jeg "nupo" i søgefeltet. Så plejer jeg typisk at skulle bruge et par af produkterne fra denne søgning til min dag.
Jeg varierer mellem 4-5 af deres produkter.
Men ved brug af tryllestaven forsvinder søgningen stadig efter jeg har tilføjet første produkt.

Er det mon mig der gør noget forkert?
12 år17. februar 2012 kl. 14:38
@Lone: Vedr. "nulstillingen" af de søgte varer: Du må have lavet en eller anden ændring siden testsiden, for dengang virkede det på den måde som både alice, vestrup og jeg efterlyser. Dengang forblev alle søgeresultater fremme på skærmen, hvor de nu bliver erstattet af teksten "Produktet/opskriften blev tilføjet".

Ved brug af hurtigsøgeren (og Alice, du skal ikke "søge", men bare vælge et af de foreslåede understregede titler) virker det som du beskriver, Lone, - blot ikke for "Tilskud"

I øvrigt har jeg problemer med at flytte cursoren med tabulator i IE8. Den skal ofte en stor omvej for at komme til indtastningsfeltet. I Firefox kører det som i olie :-)
12 år17. februar 2012 kl. 14:59

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...