12. feb - test madindtastning

Du læser en tråd i debat > madital.dk

12. feb - test madindtastning
Så er der en ny test på madindtastningssiden.

Se "min dag" > "mad (NY TEST 12.FEB)"

Selve søgningen er uforandret.
Resultatvisningen er blevet mere overskuelig.
Opskrifter er blevet nemmere at indtaste, da der nu er forudindtastet en mængde på hele opskriften, halvdelen, en tredjedel og en kvart.

Giv meget gerne tilbagemeldinger på, hvad der er godt, og hvad der er knapt så godt. Evt. noget der ikke fungerer i forskellige browsere.

I kan stadig bruge indtastningssiden med boksene, men denne vil udgå.

Mvh Lone
12 år12. februar 2012 kl. 03:17
re: 12. feb - test madindtastning
Det ser bare super smart ud. Tallet er det antal kalorier pr. 100 g ?
12 år12. februar 2012 kl. 10:19
Det ville være fint, hvis måltiderne automatisk blev sorteret , hver gang man har indtastet noget. Altså morgen, formiddag, frokost, eftermiddag, aften.
Især hvis man har glemt at indtaste noget til et af måltiderne. Lige nu står det nemlig og flagre for sig selv. og slet ikke sammen med det, det høre sammen med.
12 år12. februar 2012 kl. 12:46
Jeg arbejder videre med at få fjernet den nederste boks. Her vil måltiderne stå samlet :-)

Mvh Lone
12 år12. februar 2012 kl. 22:56
En ting jeg lige kom til at tænke på, hvad med at gøre det muligt at søge i ens 'favoritter'? Så man kunne lave en liste over dem (f.eks med ting man bruger hver dag)?
Jeg bruger stort set kun basisvarer, men nogen gange bliver jeg nødt til at bruge produktspecificerede (og mine egne opskrifter), og der kunne det være rart, hvis det var muligt at søge i favoritterne som et 'punkt' lige som basis og specificerede :)
12 år14. februar 2012 kl. 09:12
Teksten kommer ikke frem på den nye side , alt andet ser ud til at virke (farver, bokse mv.) Der er kun nogle små prikker og linier der hvor teksten skal stå!?!
(Jeg bruger IE 7 som browser)
12 år16. februar 2012 kl. 09:17
Jeg er ikke umiddelbart vild med det nye design :(
Det ser flot ud, men søgeresultaterne fylder for meget nu - så er det nødvendigt at scrolle mere.

Og når jeg har valgt et produkt og tilføjet det, så forsvinder resultaterne fra søgningen. Det gør at jeg ofte må søge det frem igen, da jeg ikke er færdig (fordi jeg vælger flere ting fra mit søgeresultat).
12 år16. februar 2012 kl. 09:42
Enig med Alicesc i, at skriftstørrelsen gerne må drosles lidt ned, - og kan vi så lige få søgeresultaterne til at blive på skærmen efter der er valgt et emne, tak! Det virkede under testsiden.

Til gengæld er jeg meget glad for ændringen der er lavet under enheder v/opskrifter (1/2 - 1/3 - 1/4) DET gør mange ting meget lettere :-)
12 år16. februar 2012 kl. 10:26
Jeg under mig lidt over hvordan bedømmelsen af hvor meget man bør indtage af en varer foregår?
f.eks. må jeg kun drikke lidt minimælk, men jeg må spise meget yoghurt?
i mit hoved burde det være lige omvendt?
12 år16. februar 2012 kl. 11:38
Bechsi > ja, tallet er kalorier pr. 100g. Ved kosttilskud er det pr. stk (men det står skrevet ved tallet)

Ablanu > god idé med favoritsøg :-)

Cb2920 > tak for din kommentar om browser IE7, det sparede en del tid på at finde frem til problemet :-)

alicesc > jeg har gjort sådan, at søgeresultatet ikke forsvinder ved "hurtigsøgningerne". Tak for din kommentar. Jeg vil gerne høre, om dette er optimalt for dig?
Du kan i øvrigt benytte dig af piletasterne i søgningen og valg af vare. (dog lidt problemer i IE7)
Angående selve størrelsen på søgeresultatet kan jeg vise færre søgeresultater på hver side. Jeg kan næsten ikke skære mere i højden, hvis alle nuværende oplysninger skal medtages. Og jeg synes de er for vigtige til at fjerne.

millekj > farven bestemmes af energitætheden, og værdierne er forskellige for mad og drikke. Netop yoghurt har jeg også selv haft mine betænkeligheder over. Jeg skal have fundet ud af, om det går ind under drikke mht. energitæthed.
Men husk også at farven kun er en indikation og ikke endegyldig for, hvad man skal spise lidt, moderat og meget af. 3 grupper er meget få, at dele alle fødevarer op i, så brug det som en indikation - og ellers sunde fornuft.

Men lige netop yoghurt vil jeg undersøge om skal gå ind under drikke.

Mvh Lone
12 år16. februar 2012 kl. 16:10

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...