#11 af angelique (slettet)
HVORFOR vægttab?
Du læser en tråd i debat > madital.dkangelique (slettet)
re: HVORFOR vægttab?
Jeg er blevet fed i løbet af min uddannelse som jeg er ved at være færdig med. Har taget små 20kg på som jeg da gerne smide så jeg kan komme tilbage til udgangspunktet. Skal dog ikke helt ned på -20, det bliver for meget. Tror max jeg skal tabe 15-16kg.
15 år2. december 2009 kl. 23:00
Anonym
Kære Lone!
Jeghar lige fundet Madital i dag, det ser godt ud.
Hvorfor tabe sig! Min BMI er 29, kondition er dårlig, allergi og astma. Holder af at gå, cykle, svømme, ro/padle oma. men bliver gang på gang sat tilbage af astma og dermed dårligere kondition. Jeg vil gerne ned på en BMI på 22-25 og øge kondition og udholdenhed, fordi jeg tror det kan være med til at reducere anfaldene? - og ihvertfald risici for blodpropper. Arbejdet med denne dagbog vil i den udstrækning jeg kan holde fast idet -hjælpe mig til at blive mere bevidst om hvad jeg indtager, og hvilke konsekvenser det har - og hjælpe mig til bedre planlægning. Så tak for det. Glæder mig til at komme igang.
Jeghar lige fundet Madital i dag, det ser godt ud.
Hvorfor tabe sig! Min BMI er 29, kondition er dårlig, allergi og astma. Holder af at gå, cykle, svømme, ro/padle oma. men bliver gang på gang sat tilbage af astma og dermed dårligere kondition. Jeg vil gerne ned på en BMI på 22-25 og øge kondition og udholdenhed, fordi jeg tror det kan være med til at reducere anfaldene? - og ihvertfald risici for blodpropper. Arbejdet med denne dagbog vil i den udstrækning jeg kan holde fast idet -hjælpe mig til at blive mere bevidst om hvad jeg indtager, og hvilke konsekvenser det har - og hjælpe mig til bedre planlægning. Så tak for det. Glæder mig til at komme igang.
15 år6. december 2009 kl. 01:17
Lone
administrator
administrator
Tak for jeres tilbagemeldinger - det hjælper til at få overblik over, hvorfor I mere præcist benytter jer af programmet :-) og dermed til at gøre det bedre ;-)
Mvh Lone
Mvh Lone
15 år6. december 2009 kl. 11:09
moormor (slettet)
er nysgerrig nåede du det Jeg synes det er kanonsvært . Vil kikke efter andre links for at se om man kan følge dig
14 år10. januar 2010 kl. 17:42
sommer75
Jeg er her fordi jeg vil ned på et bmi på max 25 dvs et vægttab på pt 5 kg. Men drømmen er 67 kg så det er pludselig 10 kg.
Desværre er jeg en af dem der i mange mange år har været på kur og levet af max 1200 kcalefter anbefaling fra slankedoktoren i sin tid men indlæggene og folks erfaringer herinde fortæller mig jeg skal op på min 1500 kcal for at få en ordentlig forbrænding.
Jeg burde efter det må jeg sat herinde være på 75,6 kg idag men jeg kan ikke få vægten ned den svinger hele tiden så jeg skal lære en periode at jeg SKAL have 1500 kcal om dagen.
Så derfor er jeg her.:-)
Desværre er jeg en af dem der i mange mange år har været på kur og levet af max 1200 kcalefter anbefaling fra slankedoktoren i sin tid men indlæggene og folks erfaringer herinde fortæller mig jeg skal op på min 1500 kcal for at få en ordentlig forbrænding.
Jeg burde efter det må jeg sat herinde være på 75,6 kg idag men jeg kan ikke få vægten ned den svinger hele tiden så jeg skal lære en periode at jeg SKAL have 1500 kcal om dagen.
Så derfor er jeg her.:-)
14 år24. januar 2010 kl. 08:24
Lone
administrator
administrator
Hej sommer75,
Tak fordi du vil give et indblik i dine tanker omkring vægttab :-)
Mvh Lone
Tak fordi du vil give et indblik i dine tanker omkring vægttab :-)
Mvh Lone
14 år27. januar 2010 kl. 15:28
bruger slettet
Min bmi er alt for høj og stigende. Jeg mister pusten let og vil gerne kunne være der for mine små børn
14 år30. januar 2010 kl. 15:44
scwicky
jeg vil gerne tabe mig på grund af mit selvværd. jeg kunne ikke holde ud at se mig selv i spejlet. maven hang, røven var stor og især mine lår var frygteligt store og 'dansede' når jeg gik. Da jeg så fik at vide at vi skal til Egypten til marts bestemte jeg mig for at tabe mig. Nu sidder mit tøj lidt bedre og kan igen passe mine yndlingsbukser. Mit mål lige nu er 60 kg inden vi rejser og derefter måske lidt mere, afhængig hvordan jeg ser ud. Som et lille plus er jeg nu 'sund', altså mit mål om maven er 77 cm hvor, er det 85 der er til fare for blodpropper osv.? så det er dejligt.
14 år31. januar 2010 kl. 19:51
bruger slettet
Jeg vil gerne tabe mig af forfængelighed. Jeg har aldrig rigtig tænkt meget på min vægt, og vejede mig stortset ikke i et år. Pludselig havde jeg taget 5 kilo på, og opdagede at maven bulede ud i bluserne. Det værste er, at jeg ikke tager på omkring arme og lår. Det hele sætter sig på maven, og jeg vil helst ikke se gravid ud (Rimelig pinligt, når man er 15).
Derudover så er alle mine veninder stankelben. Meget irriterende. Jeg kommer til at se endnu tykkere ud end jeg føler mig, og det ville da være rart ikke at blive udpeget som hende den fede. Jeg synes også det er lidt pinligt at skifte tøj med dem, når de er så tynde. Generelt har jeg aldrig haft det rart, med at skille mig ud.
Jeg skal desuden til en stor fest her i april, og der vil jeg gerne se fit ud. Så jeg vil bare ned på min gamle vægt - 55 kg.
Derudover så er alle mine veninder stankelben. Meget irriterende. Jeg kommer til at se endnu tykkere ud end jeg føler mig, og det ville da være rart ikke at blive udpeget som hende den fede. Jeg synes også det er lidt pinligt at skifte tøj med dem, når de er så tynde. Generelt har jeg aldrig haft det rart, med at skille mig ud.
Jeg skal desuden til en stor fest her i april, og der vil jeg gerne se fit ud. Så jeg vil bare ned på min gamle vægt - 55 kg.
14 år1. februar 2010 kl. 23:54
taina (slettet)
- Jeg har altid kunnet spise ALT uden at tage på. Det kunne jeg pludselig ikke mere, og så røg der lige fem kilo på. De der kroniske kilo :-) Dem ville jeg gerne af med.
- Nu er jeg gravid og vil gerne styre, hvad jeg tager på. Min mor tog 30-40 kilo på, da hun ventede mig og tabte dem aldrig igen - den metode satser jeg på ikke at gentage, selv om siger, at døtre er gravide og føder som deres mødre :-)
mvh. tina
- Nu er jeg gravid og vil gerne styre, hvad jeg tager på. Min mor tog 30-40 kilo på, da hun ventede mig og tabte dem aldrig igen - den metode satser jeg på ikke at gentage, selv om siger, at døtre er gravide og føder som deres mødre :-)
mvh. tina
14 år4. februar 2010 kl. 08:58