Lavkarbo diæt

Du læser en tråd i debat > kost

re: Lavkarbo diæt
Jep, lige præcis :)
12 år3. september 2012 kl. 18:10
Præcis, der er nemlig stor forskel på sundhed og vægttab. Man kan sagtens tabe sig og være usund eller spise sundt uden at tabe sig.
Men self er det bedst at prioritere de sunde fødevarer alligevel for helbredets skyld. Det ser også pænere ud(fedtet fordeler sig ligesom anderledes, huden stråler og man gløder, hvorimod man ligner en død kat når man spiser usundt) og man bærer de kilo man har pænere når man spiser sundt. Der er ikke noget ved at være tyndfed :p
12 år4. september 2012 kl. 21:19
Du kan blive meget klogere på lavkarbo eller LCHF som det hedder nogen steder ved at læse de mange blogs der er rundt om på nettet. En af mine yndlings er madbanditten.dk hun linker også til en række andre LCHF blogs.
12 år7. oktober 2012 kl. 11:00
jre: Lavkarbo diæt
he
12 år7. oktober 2012 kl. 16:21
Hej :)

Jeg er lige startet på The Carb Nite Solution, som er en ultra low carb diæt, hvor man udelukkende spiser fedt og protein 6 dage om ugen og på den 7. dag spiser man så lige, hvad man har lyst til - uden begrænsninger. Det virker supergodt for mig :)
12 år7. oktober 2012 kl. 16:23
LCHF kan varmt anbefales. Noget af det bedste hvad angår kost, som jeg har gjort for mig selv i årevis ;-)
12 år7. oktober 2012 kl. 18:25
Kittymus, den har vi også fulgt herhjemme. :) Min fedtprocent faldt rigtig meget. Og det samme med vægten, den kom ned hvor jeg ville.
Hvad spiser du på en protein dag?
12 år7. oktober 2012 kl. 20:01
@MillerV: Jeg er stadig kun i prep-fasen (som jeg blev nødt til at gøre om pga. en rigtig sød mor :)), så jeg har stadig min første carb nite til gode :) Jeg er på dag 7 og en typisk dag består af æg, bacon og enten cheddar eller brie til morgenmad, kylling eller oksekød samt avocado og måske lidt ost til frokost og for det meste kylling, avocado og måske lidt bacon til aftensmad. Hvis der skal snackes er det gerne nødder og helst mandler.

Første carb nite er på onsdag og jeg glæder mig helt vildt meget! :D

Hvor lang tid var I på det og hvor meget reducerede du din fedtprocent med?
Jeg er utroligt glad for det - jeg har fået en meget bedre følelse i kroppen uden alle de kulhydrater. :)
12 år7. oktober 2012 kl. 20:17
Jeg var på det nogen måneder måske 2. Kæresten var længere tid. Jeg ville bare prøve hans da min vægt sad fast.

Men nødder og avocado var ikk en del af min kost. Alt kulhydrat blev skåret væk og fik det kun på kulhydratdag.
Vi lavede et program hvor jeg fik 13-1400 kcal ca.

Morgen: 2 æg eller 2 proteinpandekager
Formiddag: 1 dåse makrel (nettos de runde, da de har mindst kulhydrat)
Frokost: 250 g kød
Eftermiddag: 2 æg eller 2 proteinpandekager
Aften: 250 g kød

10g ren mayonnaise og 100 g salat/agurk til et måltid om dagen. Ikk altid jeg spiste det.

Jeg gik cirka 5% ned i fedtprocent. Og det uden at træne rigtig. Cyklede meget.
12 år7. oktober 2012 kl. 22:27
Det lyder godt. Jeg har i hvert fald nydt de her første 8 dage og glæder mig til Carb Nite.

Hvordan så din første Carb nite ud?
12 år8. oktober 2012 kl. 18:15

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });