#11 af calcit
Stegt bacon?
Du læser en tråd i debat > kostcalcit
re: Stegt bacon?
Alt med måde.....i min opskrift på æggekage er der 114 kcal pr 100 gram med bacon i. og det smager pragtfuldt...både til aftensmad og frokost......og vi skal leve et helt liv....en enkelt skive bacon eller 2 er altså ikke ulækkert. Tænk hvor meget hvor fedtet er skjult....
12 år1. juli 2012 kl. 22:51
KatiaK (slettet)
GreenAngel, bacon er nok ikke så usund som mange tror. Vi har været fedt forskrækket i mange år, men fedt er knap så usund og farlig som fx. sukker er...tror jeg på...
Jeg vil ikke påstå at svine fedt er sund, men når bacon er stegt, så det meste af fedtet er nok smeltet og bliver på panden, så kan så smides ud... og stegt bacon er lækkert og mætter godt. Det eneste ulempe ved bacon, som nok i så meget andet, er at der er så mange E numre... hvis man har ikke råd til at købe alting økologisk...øv...
Jeg vil ikke påstå at svine fedt er sund, men når bacon er stegt, så det meste af fedtet er nok smeltet og bliver på panden, så kan så smides ud... og stegt bacon er lækkert og mætter godt. Det eneste ulempe ved bacon, som nok i så meget andet, er at der er så mange E numre... hvis man har ikke råd til at købe alting økologisk...øv...
12 år2. juli 2012 kl. 10:45
KatiaK (slettet)
Calcit, det er rigtig nok alt med måde ;) Jeg synes også at stegt bacon med æg smager godt. Men endnu bedre synes jeg smager stegt bacon med en skive godt hjemmebagt rugbrød med masser kerner med tyndt lag rigtig smør!
GreenAngel, jeg ved godt, at det er nok ikke det sundeste... men smager herligt ;)
GreenAngel, jeg ved godt, at det er nok ikke det sundeste... men smager herligt ;)
12 år2. juli 2012 kl. 11:02
bruger slettet
Ja alt med måde. Jeg spiser da også både slik, chips og meget andet, men i begrænsede mængder og så kan det sagtens lade sig gøre at tabe sig samtidig med at ens kost ikke er 100 % fedtfattig. Lidt fedt skal vi jo have for at fungere.
12 år2. juli 2012 kl. 22:21
calcit
javel smager det godt....jeg bruger også kun rigtig smør hvis jeg en sjælden gang smører noget på brødet....
12 år2. juli 2012 kl. 22:25
KatiaK (slettet)
Ja, ægte smør er det bedste, i mit køleskab findes ikke de så kaldte blandings produkter som fx. Kærgård, eller margarin, det rigtig usundt.
12 år2. juli 2012 kl. 23:18
calcit
Det fik mig KatiaK til at reflektere over der faktisk i mit forløb er kommet mange nye vaner ind.Som holder.
Har ikke selv smagt det men man kan få røget mørbrad mon det kunne bruges hvis man er fedtforskrækket i stedet for bacon?
Har ikke selv smagt det men man kan få røget mørbrad mon det kunne bruges hvis man er fedtforskrækket i stedet for bacon?
12 år3. juli 2012 kl. 01:25
KatiaK (slettet)
Røget mørbrad smager godt, men om det vil kunne smage godt på panden sammen med æg..? Jeg er ikke så fedt forskrækket længere som jeg har været for nogen år siden ;) Min datter som er ved at uddanne sig til en moderne kostvejleder, siger at fedt skal man have, især hvis man vil tabe sine egne fedt depotter, i stedet muskel masse, og det som man skal helst holde sig fra er sukker! Og især alle light produkter, som er spækket med kræftfremkaldende stoffer! De kunstige søde midler er livs farlige.
Så jeg tror at det bedste kost er den vi kender fra vores bedste forældre, hvor man har tilbredt alt hjemme fra bunden af. Og sukker har man nok heller ikke fået i de mængder man får i dag.
Men jeg falder jo også i, for noget af det industri mad kan jo smage godt.. :(
Og vi ved jo, at der er flere slags fedt, noget af det er sundere end andet.. Så det er vist, alt med måde som du selv siger Calcit Men det er dejligt med denne side, man kan få støtte og så mange givende samtaler og tips ;)
Så jeg tror at det bedste kost er den vi kender fra vores bedste forældre, hvor man har tilbredt alt hjemme fra bunden af. Og sukker har man nok heller ikke fået i de mængder man får i dag.
Men jeg falder jo også i, for noget af det industri mad kan jo smage godt.. :(
Og vi ved jo, at der er flere slags fedt, noget af det er sundere end andet.. Så det er vist, alt med måde som du selv siger Calcit Men det er dejligt med denne side, man kan få støtte og så mange givende samtaler og tips ;)
12 år3. juli 2012 kl. 09:30
fedania
KatiaK - er det en "officiel" uddannelse din datter er ved at tage? For det undrer mig meget, hvis de bliver uddannet til at anbefale noget der ikke findes videnskabeligt belæg for.
Ikke at jeg er uenig med dig - jeg er også helt sikker på, at fedmen forsvinder, hvis vi "nøjes" med de komplekse kulhydrater istedet for de simple.Men på nuværende tidspunkt er der bare (desværre) ikke nogen længerevarende forskning som underbygger den påstand.
Hvad angår fedtdepoterne, så forsvinder de kun ved at ens fedtprocent generelt bliver lavere, så at der skal fedt ind for at der kommer fedt ud, er direkte forkert :)
Ikke at jeg er uenig med dig - jeg er også helt sikker på, at fedmen forsvinder, hvis vi "nøjes" med de komplekse kulhydrater istedet for de simple.Men på nuværende tidspunkt er der bare (desværre) ikke nogen længerevarende forskning som underbygger den påstand.
Hvad angår fedtdepoterne, så forsvinder de kun ved at ens fedtprocent generelt bliver lavere, så at der skal fedt ind for at der kommer fedt ud, er direkte forkert :)
12 år3. juli 2012 kl. 12:58
KatiaK (slettet)
Hej Fedania, det er ikke sådan ment at der skal fedt ind for at der kommer fedt ud, nej nej! Slet ikke! Men spiser man fx. stegt bacon, eller andet kød, bliver man hurtigere mæt og har nemmere at holde ens blod sukker på en fornuftig niveau, og kan bedre styre sin apetit, og ikke har trang til at små spise hele tiden. Og her behover jeg ikke noget videskab til ; ) Desuden, videnskab fortæller os helle tiden noget nyt... informationer som ofte modstrider hinanden. Derfor synes jeg at vi selv må bruge lidt sund fornuft, og ikke være så fedt forskrækket ;) Det er rigtig at der er noget fedt som er sundere end noget andet, men helt undværre fedt er heller ikke sund...
Min datter tager en uddannelse som Kærnesund coach, og nej, det er ikke en såkaldt officiel uddannelse.Hun har kigget det hele godt igennem, og har fundet frem til, at de officiele kostvejleder uddannelser er for ældet, og passer ikke rigtig ind i det hun selv tror er rigtig sund kost.
Jeg har også læst rigtig meget om kost og ernæring, og er overbevist om, at ikke altid sundheds styrelse fortæller os hvad er rigtig sund og rigtig usund. Nogen gange har man på fornæmmelse, at det er industri styrer sundhedsstyrelsen ;)
Min datter tager en uddannelse som Kærnesund coach, og nej, det er ikke en såkaldt officiel uddannelse.Hun har kigget det hele godt igennem, og har fundet frem til, at de officiele kostvejleder uddannelser er for ældet, og passer ikke rigtig ind i det hun selv tror er rigtig sund kost.
Jeg har også læst rigtig meget om kost og ernæring, og er overbevist om, at ikke altid sundheds styrelse fortæller os hvad er rigtig sund og rigtig usund. Nogen gange har man på fornæmmelse, at det er industri styrer sundhedsstyrelsen ;)
12 år7. juli 2012 kl. 17:24