Stegt bacon?
Du læser en tråd i debat > kostfedania
re: Stegt bacon?
I mange butikker kan man købe stegt bacon - prøv at se på næringsdeklarationen på sådan en pakke næste gang du handler :)
12 år24. juni 2012 kl. 11:07
KatiaK (slettet)
Du er genial! Tak for tippet.
Mvh.
Katia
Mvh.
Katia
12 år24. juni 2012 kl. 14:40
Wolfgirl (slettet)
Du skal bare regne ud fra hvor meget råt bacon du har spist. Det har jo alt sammen været råt en gang. Alt kød måles i rå tilstand.
Hvis du spiser to skiver bacon til morgenmad, så finder du ud af hvor meget de vejer inden du steger dem. Så er det dét du skriver ind. + evt fedtstof til stegning.
Hvis du spiser to skiver bacon til morgenmad, så finder du ud af hvor meget de vejer inden du steger dem. Så er det dét du skriver ind. + evt fedtstof til stegning.
12 år24. juni 2012 kl. 16:53
Girl next door
TULIP har en færdigstegt bacon og den hedder pr. 100g = 485 kcal med protein: 46g, kulhydrat: 1g og fedt: 29g
Og til en anden gang, så kan du jo veje den rå bacon, veje den mængde fedtstof du bruger og så taste det ind som en af dine opskrifter. Så har du, hvad du bruger til to skiver og kan gange op en anden gang, hvis der er brug for det. Det hele kommer jo meget an på tilberedningen ;-)
Og til en anden gang, så kan du jo veje den rå bacon, veje den mængde fedtstof du bruger og så taste det ind som en af dine opskrifter. Så har du, hvad du bruger til to skiver og kan gange op en anden gang, hvis der er brug for det. Det hele kommer jo meget an på tilberedningen ;-)
12 år24. juni 2012 kl. 19:45
calcit
Jeg ville gøre som GND foreslår.....der er godtnok mange kalorier i men af en eller anden grund har stegt bacon indgået i flere kure....?
12 år24. juni 2012 kl. 20:15
fedania
Stegt bacon indgår ofte i Atkins, South Beach og mange andre kulhydratfattige kure. Det er kure, hvor man skærer ned på kulhydraterne i kosten, og i stedet består af meget protein og fedt.
Uden at være helt sikker, så mener jeg Atkins er helt ligeglad med fedtindholdet, mens South Beach er moderate i forhold til fedtindholdet (kalkunbacon i stedet for svinebacon, max fedtprocent på kødet osv.) - men det er som sagt ikke noget jeg er helt sikker på, da det er mange år siden jeg sidst kiggede de to "konceptkure" efter i sømmene :)
Uden at være helt sikker, så mener jeg Atkins er helt ligeglad med fedtindholdet, mens South Beach er moderate i forhold til fedtindholdet (kalkunbacon i stedet for svinebacon, max fedtprocent på kødet osv.) - men det er som sagt ikke noget jeg er helt sikker på, da det er mange år siden jeg sidst kiggede de to "konceptkure" efter i sømmene :)
12 år24. juni 2012 kl. 21:00
calcit
ja, jeg kan ikke sætte navne på men har jo set en del kure i tidens løb......nogen kørte bare rundt og stod på en A4 side......
12 år24. juni 2012 kl. 21:05
bruger slettet
Der smelter jo en del fedt af når man steger bacon så hvis man regner efter den rå vægt så snyder man sig selv.
12 år25. juni 2012 kl. 22:32
Wolfgirl (slettet)
Der forsvinder også en del væske hvilket gør kalorieindholdet pr 100g højere da det reelle kød så bliver mere koncentreret.
Self forsvinder lidt af fedtet, men uanset hvad er bacon nok noget af det mest kalorieholdige og usunde man kan finde, og jeg ville nok aldrig nogensinde sætte mine tænder i det, da slet ikke hvis jeg skulle tabe mig, så findes der simpelthen for mange og bedre, sundere og lækrere alternativer :-)
Self forsvinder lidt af fedtet, men uanset hvad er bacon nok noget af det mest kalorieholdige og usunde man kan finde, og jeg ville nok aldrig nogensinde sætte mine tænder i det, da slet ikke hvis jeg skulle tabe mig, så findes der simpelthen for mange og bedre, sundere og lækrere alternativer :-)
12 år1. juli 2012 kl. 18:51
Mvh.
Katia