Olie i smoothies, men hvilken?

Du læser en tråd i debat > kost

re: Olie i smoothies, men hvilken?
Det første spørgsmål gik på olie i smoothies og der ville jeg helt klart vælge livets olie og udos choise, da de er udviklet specielt til at give dig omega 3, 6 og 9 i de rette balancer. 1-2 spiseskefulde hver dag bør alle mennesker have. Synes du de er for dyre, kan du som et billigere alternativ vælge hørfrøolie til smoothies og dressinger. (Ingen af disse olier må varmes op)

Til stegning og opvarmning kan jeg kun anbefale olivenolie, smør og kokosolie. De danner ingen eller stort set ingen transfedtsyrer, som vi skal tage os i agt for. Det er transfedtsyrerne der giver blodpropper, og de gør intet godt for din krop. Kokosolie kan fåes både i en udgave med smag som er god i kager, i teen og andre steder hvor du vil have let parfumeret kokossmag, og i en smagsløs udgave som allerede har været varmet op. Den er god til stegning af bøf og lign.

Og selvfølgelig mener jeg det er vigtigt at vi kun køber økologisk koldpresset olie og rigtigt smør.
12 år14. januar 2012 kl. 08:53
re: Olie i smoothies, men hvilken?
Her et lille dansk tv-program som gerne vil hjælpe os med at forstå det der med olien.
(et forældet link til dr.dk er blevet fjernet)

Ellers synes jeg at olie også skal komme fra fed fisk (eller fiskeoliepiller), nødder, avocado og mandler.
12 år14. januar 2012 kl. 08:55

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });