økonomien i slankekur?

Du læser en tråd i debat > kost

re: økonomien i slankekur?
tror alt i alt at budgettet er nogenlunde det samme.
Jeg sparer penge på aldrig at købe fast foot og færdigretter men bruger flere penge på grøntsager.. jeg bruger mindre fedtstof, spiser færre chips og slik, men køber sukkerfrie halspastiller og tyggegummi.
Jeg spiser færre kornprodukter såsom brød ris pasta osv drikker vand i stedet for sodavand men samtidigt betaler jeg lidt mere for at få noget ordentligt kød i hele stykker så som mørbrad kyllingfileter fisk oksestege hamburgerryg osv

alt sammen er lidt til og lidt fra så jeg vil tro det er det samme i sidste ende
12 år10. januar 2012 kl. 10:50
enig kvalitetvarer, og væk fra den ide at cola og fastfood er mad. Det er ikke dyrere men mere en ændring ( forhåbentlig) af forkerte vaner og vildfarelser.
12 år10. januar 2012 kl. 12:14
Jeg har heller ikke mærket den helt store forskel i budgettet. Men har ikke tjekket helt efter. Nu er jeg dog lige blevet single efter et meget langt forhold, så fra 1. februar skal jeg for første gang bo selv. Er spændt på at se hvordan mit madbudget bliver.. Planlægger at lave mad til to dage af gangen, og det vil være sunde ting. Kommer nok også til at skære meget ned på mit kød-indtag, så bliver det jo også billigere. Håber jeg kan komme til at holde den på 1500 pr måned. Nu bruger jeg 2-2500 kr for to personer.
12 år10. januar 2012 kl. 22:27
et rigtigt godt trick sarababen når nu du skal lave mad til kun dig selv er at evt lave meget store portioner af den del af retten som er kød eller indeholder kød... så kan du fryse noget ned og det er så lettere at styre uden om de der dage med forkert mad og samtidigt er der mange penge at spare på at gøre det på den måde..
der findes tit supergode tilbud hvis man køber stort ind selv om man bor alene.. på den måde kan man også styre uden om det der tit sker når man bor alene nemlig at man kun småhandler hele tiden og så bliver det ikke nødvendigvist de gode ting der ryger i kurven :)
12 år11. januar 2012 kl. 13:15
Tak for rådet. Det er dog en meget lille fryser, så kan ikke handle vildt stort ind. Men ja, har tænkt mig at bruge den til storkøb og rester. Det handler jo om at pakke den rigtigt. ;-) Haha.. Og ja, skal også til at lave madplan. Før handlede jeg ind næsten hver dag, det kunne være rart at slippe for det. Det sparer jo også mange penge.
12 år11. januar 2012 kl. 23:12

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });