økonomien i slankekur?

Du læser en tråd i debat > kost

re: økonomien i slankekur?
Vi vil gerne spare sammen til en rejse og satte os for at 2500 kr burde vi kunne leve for i alt hvad der includere husoldning og vi gik nok ned fra 4000 kr. (2 pers)
Det var ikke nemt men nu går det bare derudaf og vi har også haft penge til en pizza eller hvad vi nu fik lyst til. Nu handler vi mere sundt og efter rema1000 er begyndt med enkelt styk og at veje så køber vi det vi skal bruge og smider stort set aldrig ud.
Rester gemmer jeg i fryser eller fra to dage og så laver jeg fra to dage til aften 3 dag.
Man kan spare hvis man vil og kan da også mærke jeg er blevet arbejdsløs så der går lidt mere herhjemme.
Håber dette hjalp dig lidt.
12 år6. januar 2012 kl. 12:13
#fraadern, er selv fra vesterbro, hvilken grønthandler er det? Vil altid gerne spare lidt ekstra på grøntsagerne; -)
12 år8. januar 2012 kl. 21:35
Det er faktisk ikke helt billigt at skulle spise den anbefalede mængde frugt, grøntsager og fisk hver dag. Men når jeg tænker på hvor ofte jeg spiste fastfood på farten førhen så er jeg sikker på at jeg sparer penge nu hvor mine madvaner er blevet mere strukturerede.

Hvis du ligesom mig stort set altid bruger dankort når du handler kan du nemt opgøre ca hvor meget du bruger på mad ved at eksportere dine poster i netbank til Excel og opgøre hvor meget der fx er brugt i dagligvarebutikker.
12 år8. januar 2012 kl. 21:53
Tak for alle svarene! :)
Tidligere har jeg ikke rigtig haft styr på hvad jeg havde i skabene, så madspild, som der bliver nævnt, har vist været en af mine store syndere!
Men har netop fundet en hjemmeside, hvor man kan indtaste hvad man har, og så finder den opskrifter med flest muligt af madvarerne i. Super nemt!
Jeg er også begyndt at bruge tilbudsavisen.dk, men da jeg bor i udkanten har jeg en vis afstand til nogle butikker, og jeg vil helst handle hvor jeg kan gå eller cykel til :)

Der bliver også foreslået vegatar mad, men jeg er simpelthen for stor kød elsker til bare at skulle undvære det en dag! ;)
Men til gengæld køber jeg til fryseren når jeg køber. for 120 kr. har jeg i dag fået: 10 stk. kalkunschnitzel og 5 stk. venøbøffer., så der er lige til de næste 15 dage :)
12 år8. januar 2012 kl. 22:17
Jeg tror vist jeg skal en tur i rema1000 og se om der er noget ved deres "stop madspild" kampagne :)
jeg er rigtig slemt til at smide frugt og grønt ud. Jeg køber det, og spiser godt af det de første par dage, men så gør jeg lidt død i det, og så får det lov til at ligge indtil det er for gammelt :s

Jeg har lavet mit budget i excel, og i den her måned skriver jeg alle mine indkøb ind i et word dokument, hvor der står præcis hvad pengene er gået til. Jeg kan allerede nu se at jeg skal blive bedre til at lave en madplan, for jeg handler mad HVER DAG. Og så ryger der jo automatisk lidt mere med. ville gerne at jeg kunne nøjes med 2 gange og ugen :)
12 år8. januar 2012 kl. 22:21
mad fra tanken, kantinen og bageren er blevet erstattet med lidt mere kvalitet i hverdagsmaden. fx. varm røget laks. Mums! men det koster så også lige 30 kr. og det kan jeg godt spise 2-3 gange om ugen. Spiser stadig discount tun på dåse, og alt sådan noget, men lidt kvalitet har sneget sig ind.

tror næsten mit budget ender på det samme, som hvis jeg spiste normalt. Men jeg skulle gerne spare lidt på mine månedlige udgifter, så jeg er stoppet med at ryge i torsdags, og det frigiver 900 kr./mdr. :)
12 år8. januar 2012 kl. 22:25
Louise27: Jeg tror den hedder International Market på Istedgade. Jeg tror at når du kommer fra EnghaveParken er det anden grønthandler på Istedgade i venstre side. Der ligger to grønthandlere lige overfor hinanden. Jeg købte 4 helt fantastiske avocadoer for 10 kr i sidste uge. I denne uge koster de de samme, men de er hårde, håber de bliver modne nok. 3 grønne chilier som i supermarkederne koster 20 kr for 8 stk, koster her 1 kr stykket.

Grønthandlerne ved Hovedbanegården skulle også være ret billige, men har endnu ikke checket dem ud.
12 år8. januar 2012 kl. 23:49
att. mille.
du skriver noget om en hjemme side du bruger, hvor den regner ud for dig, hvilke retter du kan lave alt efter hvilke råvarer du har, hvad hedder den hjemmeside?! Jeg har selv ledt længe efter sådan en side uden held.
12 år9. januar 2012 kl. 12:56
Julia:
Jeg har brugt den her side:
opskrifter.dk
Synes ikke der var sååå mange opskrifter, men den er god til at få inspiration af :)
12 år9. januar 2012 kl. 13:13
De er også en "tøm køleskabet" funktion her: dk-kogebogen.dk
Jeg synes nu ikke den er så god. De gange jeg har prøvet, kommer den med forslag som bevirker at man skal købe nye varer...
12 år10. januar 2012 kl. 10:15

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });