hvad spiser du til morgenmad?

Du læser en tråd i debat > kost

re: hvad spiser du til morgenmad?
Enig herfra. er en gammel veteran på denne side men nu skal det altså være... igen.
Jeg spsier selv havregryn med mælk til morgenmad.
Men koger ind imellem noget æblegrød og deler op i små portioner og så sådan et bæger på eller i havregrød...

pift det op for det mætter nu engang rigtig godt.
12 år2. januar 2012 kl. 11:50
Jeg spiser grøntsager, fx snackpeber, gulerødder, små tomater og agurk og et kogt æg.
12 år4. januar 2012 kl. 20:26
Mit problem er lige omvendt, jeg får for få kcal om morgen og får lyst til alt det jeg ikke vil spise....

Igår morges var det 100 gr pære/bananyoghurt og 3 gr ristede havregryn (lyder ikke af meget, men det passer perfekt som crunch) og det gav 89 kcal.

Idag spiste jeg en hjemmebagt birkes (med en del groft mel osv) og to skiver ost og fik 182 kcal.

Hvor mange kcal er det du får til morgen da?
12 år11. januar 2012 kl. 15:54
S91, hvordan laver du de hjemmebagte birkes? :)

Jeg spiser stadig havregrød med kanel (9. december 11 kl. 22:42), men overvejer i øjeblikket at prøve med lidt æg om morgenen i stedet.. Dog pt kun overvejelser :)
12 år11. januar 2012 kl. 16:11
Jeg kan slet ikke spise havregrød eller havregryn/mælk så det er ikke en mulighed for mig og kanel er jeg heller ikke meget for :-)

Det er min mor der bager birkes og kan ikke komme med nogen opskrift da det ikke kan vejes, det laves på slump :-)

Men hun bruger ikke så meget gær i dejen som mange gør, hun bruger både kærnemælk og vand, fintsigtet speltmel + groft speltmel, salt/sukker og lidt fl. margerine. Også bliver der smurt lidt smør i inden de bliver lagt sammen også penslet med æg og drysset med birkes.

De kan helt sikkert laves meget sundere ;-)
12 år11. januar 2012 kl. 19:21
Jeg spiser en tallerken med cheasy A38 med et lille drys havregryn og rosiner. Indimellem knuser jeg også nogen hvedeklidkiks for at få ekstra fibre...det er ca. 200-250 kcal:-)
12 år11. januar 2012 kl. 22:23
Jeg spiser ikke morgenmad, max en banan eller et æble på vej ud af døren.
Spiser så 2-3 stk frugt (an på om jeg tog en om morgenen) kl 10 på arbejdet. Og så spiser jeg først "rigtig mad" ved 13 tiden.
Har tidligere spist havregryn med lidt hakkede cashewnødder og minimælk, men er bare slet ikke sulten om morgenen, så det tager mig en krig at spise det. Og jeg er total b-menneske, så vil hellere sove 10 min længere. ;-)
12 år11. januar 2012 kl. 23:17
Jeg veksler mellem forskellige ting - jeg bliver hurtigt træt af at spise de samme ting dag efter dag. For tiden laver jeg proteinsmoothie: 2,5 dl skummetmælk, et scoop (20 gr.) proteinpulver med vanilliesmag, 150 frossen frugt og et lille bitte skvæt flydende sød. Jeg gi'r det en ordenlig tur med stavblenderen og vupti: super lækker smoothie med ca. 30 gr. protein og dermed super mæthedsfølelse i laaang tid! Jeg laver også pandekager ind imellem - igen med proteinpulver, banan, mælk og æggehvider. Jeg lider i perioder af nedsat appetit om morgenen ligesom amnge andre, og særligt her er særligt smoothien god da den ryger ned ret nemt - og den er smuk at kigge på! :)
12 år12. januar 2012 kl. 08:53
Jeg har erstattet formiddags madpakken med Ylette (eller A38) med 15g fibedrys, 15g mandler og en pære skåret i tern. Til morgenmad (kl. 7.00) får jeg kun kaffe med minimælk (ca 150g mælk)

Jeg har ylette og fiberdrys stående på arbejde, mandler og pære har jeg i madpakken. Hvis det går helt galt med madpakken, kan jeg bare spise ylette til frokost også.

Kunne egentlig også godt tænke mig at lave smoothie (sikekr bedre end kaffe) men så meget tid har jeg ikke om morgenen. Jeg skal også have ungerne gjort klar og afsted.

Jeg kan ikke spise havregryn eller havregrød om morgenen. Det smager ellers godt, men jeg får halsbrand hele formiddagen....
12 år12. januar 2012 kl. 09:15
hmm... det vil sige jeg FIK i hvertfald halsbrand da jeg vejede næsten 50Kg mere, men jeg har godt nok ikke prøvet lææææænge.....
12 år12. januar 2012 kl. 09:17

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });