hvad spiser du til morgenmad?

Du læser en tråd i debat > kost

re: hvad spiser du til morgenmad?
Jeg spiser enten cheasy-yoghurt, a38, græsk yoghurt 2%, skyr eller kvark med havregryn og frugt. Som regel 200-250g yoghurt/skyr/kvark med 50g havregryn og 1-2 stk frugt.

Ellers får jeg havregrød, allbran, weetabix, havrefras med mælk..

Ellers rugbrød med ost, mager pålæg, moset banan eller sukkerfri syltetøj..
Eller spejlæg..

Men altid frugt eller bær til.. MINIMUM 100g..
12 år9. december 2011 kl. 11:48
Somregel spiser jeg 200 g Cheasy yoghurt, 50-60 g. müsli, blåbær eller banan.

En anden variant er havregryn med minimælk, men helst vil jeg have yoghurt, müsli og frugt :)

12 år9. december 2011 kl. 19:25
Jeg spiser 3 æg. Kogt, stegt eller bagt med 100 gram flødeost.
12 år9. december 2011 kl. 20:19
calcit:
Jeg synes umiddelbart heller ikke at havregryn mætter meget i forhold til hvor mange kalorier der er i :s

Det lyder vist til at der er en del der spiser æg, så det vil jeg da prøve i morgen tidlig.. 2 blødkogte æg med ½ skive rugbrød til :)
12 år9. december 2011 kl. 22:25
Jeg spiser selv havregryn (40-50g) med minimælk (100-130g) på.. Et minut i mikroen og så en smule kanel på bagefter :)
Har konstateret, at jeg synes det mætter en del mere, når jeg giver det et zap, i stedet for at spise det koldt, så det har jeg gjort længe nu :) .. Og så giver kanelen lidt smag - jeg er i hvert fald godt tilfreds med det ;)
12 år9. december 2011 kl. 22:42
Øllebrød er som jeg skrev tidligere et udemærket forslag. Opskrift : 250 gram rugbrød, ca 4 dl vand. 5 g sukker, kulør. 1 hvidtøl.nok ..til 3 dage...

Eller æblemos med mælk og kanel....som kan lunes.

12 år9. december 2011 kl. 23:02
Jeg spiser ca. 150-200 gram A38 med 15 gram fiberdrys, en halv banan og evt. lidt kanel og mandler hvis det skal være ekstra lækkert.
12 år9. december 2011 kl. 23:34
Jeg spiser som regel havregryn med minimælk, rosiner, mandler og skiveskåret banan
12 år19. december 2011 kl. 21:35
Jeg spiser i hverdagene 1 grapefugt, ca 150 kcal. I weekenderne suppleres den som regel med et blødkogt æg.

En sjælden gang i mellem spiser jeg "den flade maves grød", men det er bare så besværligt at koge grød om morgenen eller en portion ylette med sukkerfri ymerdrys.
12 år26. december 2011 kl. 16:26
Jeg spiser cheasy og skyr blandet med lidt sødemiddel, men ifølge siden her er det alt for lidt, men jeg kan simpelthen ikke spise mere, så mit problem er helt modsat.
12 år2. januar 2012 kl. 11:41

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });