Er jeg dene eneste der oplever det?

Du læser en tråd i debat > kost

re: Er jeg dene eneste der oplever det?
Jeg er enig med flere af jer herinde på hver jeres måde. Jeg kan godt følge dem, som skriver, at det er et ædeflip, når man pludselig kaster en masse indenbords, som ikke var meningen, også selvom det "kun" drejer sig om 500 kcal fx. Hvis man hver dag klarer sig fint igennem dagtimerne uden udskejelser (fx fordi man ønsker at tabe sig eller tage en begrænset mængde kg på om ugen), så kan det føles som et ædeflip og et stort nederlag pludselig at indtage en "frygtelig" masse kalorier, som fx svarer op til 1/3 af ens samlede kalorieindtag i løbet af resten af dagen.

Og jeg kan også godt se, at jer, som indtager flere dages madrationer på meget kort tid, måske har mere "ret til" at kalde jeres adfærd for ædeflip. Men jeg mener personligt, at alle har lige ret til at kalde deres spiseadfærd for ædeflip, hvis det går ud over det, som er "normalt" for vedkommende. Man skal bare have i mente, hvilket omfang ædeflippet har, og det er en vigtig faktor at have med, mener jeg, når man skriver, at man har haft et ædeflip :-)

Mvh Michy
13 år27. august 2011 kl. 06:59
Calcit: Jeg bliver også dårlig og det er ikke en nydelse for mig at spise. Det er en straf. Jeg foretrækker sult til hver en tid.
Men det jeg mente med mit indlæg var, at man rent fagligt kun kan kalde det et ædeflip, hvis man kommer langt, langt, langt op i kalorier indtaget på 1 gang.
13 år28. august 2011 kl. 11:21
antihero...det forstår jeg godt....men mener alligevel godt at hvis man indtager mere end man plejer fordi trangen er der at man kan kalde det ædeflip.....for mig ville det være det hvis jeg åd en pakke småkager....
13 år28. august 2011 kl. 11:54

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });