Er jeg dene eneste der oplever det?

Du læser en tråd i debat > kost

Er jeg dene eneste der oplever det?
Efter jeg er blevet mere fokuseret på mad (vejer, indtaster m.m.) er jeg blevet meget mere sulten..
Fandt ud af at jeg ikke spiste over hvad jeg burde (generelt), men nu tænker jeg meget på mad, og engang imellem får jeg et disideret ædeflip nu.. Nogle ting jeg aldrig har oplevet før. - luk øjnene: har spist 400g Toffefi i løbet af et døgn. XP

er 173 høj og vejer 72,6kg - prøver at komme ned på 65kg
13 år17. august 2011 kl. 18:41
re: Er jeg dene eneste der oplever det?
Nej.. Kan også godt få nogle ædeflip engang i mellem - og det er dælme irriterende!
13 år17. august 2011 kl. 18:45
Nej, det har jeg også oplevet.. og det er drøn irriterende
13 år18. august 2011 kl. 21:56
Jeg bliver også MEGET fokuseret på mad. Især i starten, det er blevet lidt bedre nu. Jeg planlagde hvad jeg skulle spise hele dagen, når jeg havde spist mit første måltid tænkte jeg på hvor længe der var til næste gang jeg skulle spise og hvad jeg skulle spise osv.

Ædeflippene får jeg i den grad også og ja, det er PISSE irriterende og ved helt ærligt ikke hvad man skal gøre for at undgå dem.
13 år18. august 2011 kl. 22:41
Jeg har det præcis på samme måde.
Jeg venter bare på et måltid!
& så planlægger jeg det osv. Det er godt nok træls.
13 år19. august 2011 kl. 07:23
Nej du er ikke den eneste - Jeg tænker også rigtig meget på mad, men er ikke sulten - Jeg tror at ædeflip engang imellem er meget normalt, jeg tror at det er fordi, at kroppen lige skal vende sig til, at vi nu styrer indtaget og måske også spiser mindre end før, så tror ikke at man skal gøre det til et problem :O))
13 år19. august 2011 kl. 08:55
Turbomoster: jeg tror du har helt ret med hensyn til ædeflippene. Hvis man tænker lidt på hvor mange kcal man indtager på en almindelig dag, altså en dag hvor man spiser det man har lyst til og ikke tæller eller holder sig til et bestemt antal kcal. så er der jo en KÆMPE forskel fra det vi spiser nu. Det er jo ikke uden grund vi er blevet overvægtige ;-)
Kan da godt forstå kroppen forsøger at køre nogle kalorier ind hvis man går fra 4000 til 1200 kcal dagligt. Mine flip er ikke så tit mere og når jeg har dem spiser jeg ikke så meget som jeg gjorde i starten. Så det kommer nok lige så stille i takt med at den sunde livsstil bliver en naturlig del af hverdagen, så kommer der nok også et naturligt forhold til de lækre, men forbandet usunde madvarer. Det er mit håb ihvertfald :-D
13 år19. august 2011 kl. 09:04
re: Er jeg den eneste der oplever det?
læste for flere år siden om en gammel amerikansk undersøgelse (forsøg) fra 1. verdenskrig, hvor man sultede frivillige ved kun at give dem 1500kcal om dagen. Man gjorde det for at finde ud af hvordan man bedst hjalp de hjemvendte udmargrede soldater fra fronten.
Konklussionen var at man udviste tegn på sindsyge, man tænkte konstant på mad, og i samme øjeblik man blev "sluppet fri" af forsøget tog man øjeblikkeligt det hele på og i de fleste tilfælde mere end det.

Jeg kan også godt have perioder hvor jeg er meget forkuseret på mad og hvad jeg skal spise næste gang, men som regel tænker jeg ikke så meget over det. Mad er bare noget der skal til.

Hvis du er plaget af det, tror jeg du skal forsøge at ændre noget i din kost eller dine vaner. Måske du har perioder hvor du kun får kulhydrater så dit blodsukker svinger for meget eller du har for lange pauser uden mad. Det kan også være at du generelt spiser for mange kulhydrater.

Jeg vil gerne advare om at hvis man kører sig selv for hårdt, vil læset ramle når man pludselig kan være nødt til at flytte fokus pga. uforudsete hændelser i sit liv.

Til Toxbi vil jeg gerne sige: din BMI er nu under 18. Du er altså undervægtig, men da du kun er 15 tror jeg det er en OK vægt til dig. Hvis du stadig kigger dig spejlet og føler dig fed, så har du til gengæld et problem du skal tage alvorligt !!!
Hvis jeg var dig ville jeg flytte til vedligehold, og i det mindste tage en pause fra vægttabet for at få et mere naturligt forhold til mad og motion. Jeg ved godt det er grænseoverskridende men jeg siger ikke at du skal tage på , bare at du skal stoppe nu. Du er faktisk i mål :-)
13 år19. august 2011 kl. 10:38
Jeg kan undre mig over hvorfor min vægt har det med at stige selvom jeg nu har fundet ud af at jeg faktisk ikke spiser for meget if. min anbefaling, Underligt ik !
Jeg syntes også at der er ting jeg ikke kan finde som feks. pitabrød og bliver derfor til at indsætte noget andet som jeg syntes kan gå ud for den samme mængde, og måske er det der det går galt, eller er det mig der ikke får set ordenligt efter?
Ellers en god side og jeg er glad for at blive opmærksom på mit daglige indtag af mad.
Vh Linda.
13 år19. august 2011 kl. 19:57
Jeg oplever det samme! Jeg træner meget og spiser forholdsvis sundt, men her i dag har jeg fx haft ædeflip og har bl.a. spist 4 store cookies :-O
13 år19. august 2011 kl. 20:00

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });