#21 af lykke18
Jeg er sulten konstant!
Du læser en tråd i debat > kostlykke18
re: Jeg er sulten konstant!
20 g kuldhydret det lyder godt nok sindsyg lidt... hvad spiser du på en hel dag ??
13 år11. juni 2011 kl. 19:30
bruger slettet
Det kan altså også hjælpe at tygge sin mad rigtig længe, og generelt spise langsomt... Noget jeg er rigtig dårlig til at huske, men de gange jeg så gør det, bliver jeg jo mæt, længe før min tallerken er tom... ;o)
13 år22. juni 2011 kl. 12:14
SundDiæt (slettet)
Hav altid en håndfuld skrællede gulerødder klar (holder sig friske i et stort glas med lidt vand).
Sørg for at skrælle gulerødderne FØR f.eks. aftensmaden.
Til måltiderne lægger du maden på tallerken i køkkenet (den mængde som du ved at du må få), og så laver du en regel om, at når du har spist alt på tallerkenen, så må du kun spise de skrællede gulerødder.
På dage, hvor "sulten" er virkelig vanskelig at standse, så spis gerne 3 - 4 store gulerødder, hvis det er nødvendigt - spis gulerødder til du ikke kan klemme mere mad ned, hvis det er det, der skal til for ikke at overspise af den anden mad.
Ovennævnte virker naturligvis bedst, hvis du kan lide gulerødder ... ;0)
Sørg for at skrælle gulerødderne FØR f.eks. aftensmaden.
Til måltiderne lægger du maden på tallerken i køkkenet (den mængde som du ved at du må få), og så laver du en regel om, at når du har spist alt på tallerkenen, så må du kun spise de skrællede gulerødder.
På dage, hvor "sulten" er virkelig vanskelig at standse, så spis gerne 3 - 4 store gulerødder, hvis det er nødvendigt - spis gulerødder til du ikke kan klemme mere mad ned, hvis det er det, der skal til for ikke at overspise af den anden mad.
Ovennævnte virker naturligvis bedst, hvis du kan lide gulerødder ... ;0)
13 år22. juni 2011 kl. 20:00
SundDiæt (slettet)
Ser lige, at du skriver, at du allerede spiser mange gulerødder, storartet, så kan du jo lide dem ;0) .... jeg skal ikke gøre mig klog på, om det er din mavesæk, der har brug for at "skrumpe", eller om det mon er for meget insulin, der er forklaringen ... men det ændrer jo heller ikke noget på, at du lige nu har brug for at få noget ned i maven, der er meget billigt i kalorier og som fylder med mindre du har en rigtig god selvkontrol og kan holde sulten ud i længden.
13 år22. juni 2011 kl. 20:05