Jeg er sulten konstant!

Du læser en tråd i debat > kost

Jeg er sulten konstant!
Jeg har det som om der bare er et hul i min mave som ikke kan fyldes. Jeg kan næsten ikke blive mæt medmindre jeg virkelig indtager alt for meget mad

I en lang periode har jeg så bare vænnet mig til sulten og spist almindelig og dog noget under mit ligevægts indtag da jeg gerne vil tabe mig. Men går det over? jeg har læst at maven kan vænne sig til at blive mindre og at man så derved skal spise mindre, men hvor længe tager det?
13 år29. april 2011 kl. 13:20
re: Jeg er sulten konstant!
Eller spise grovere? Jeg 'tvinger' mig selv til en spise en relativt stor mængde grove grønsager til frokost og aften - det mætter i længden. Har dog stadig lyst til søde sager ;)
13 år29. april 2011 kl. 14:32
Sådan havde jeg det også engang, jeg kom det til livs, på denne måde.

Spise morgenmad, godt med proteiner og fibre. ( f.eks. havregrød med frugt, mager yoghurt med grov müesli, rugbrød m mager ost eller magert pålæg).

Før de store måltider, kan du evt. snuppe en stor gulerod ca 15-30 min inden måltidet, så kan man næsten ikke spise så meget mad til selve måltidet. :-)

Jeg sørger for, at få godt med protein og grove grøntsager til både frokost og aften, det giver ligesom bedre mæthedsfornemmelse.

Jeg spiser ret stor mængde kød/ fisk både til middag og aften.

begrænser stivelse mest muligt, maks 100-150g kartofler,/ 100 g rugbrød, 75 g kogt pasta eller ris dagligt, som selvfølgelig er så fiberholdige som muligt.

mellemåltider spiser jeg oftest frugt evt med yoghurt eller et par stk knækbrød med mager ost eller pålæg.

jeg spiser meget fisk både fed og mager, meget bælgfrugter, en hel del magert kylling og ikke så ofte okse og svinekød, som selvfølgelig er meget magert, når det nu er.

Husker at drikke godt med vand. 1½- 2 l dagligt.

Har udskiftet min flade tallerken til en frokost tallerken, det gør at jeg kan snyde min hjerne til at tro at jeg har spist en stor mængde, ;-) = mærkelig nok, er jeg stadig lige så mæt, som før da jeg spiste næsten dobbelt så stor mængde.

Kan mærke nu, at min mavesæk er skrumpet lige så stille, for jeg kan ikke længere spise nær så store mængder længere, som jeg kunne for bare et år siden. :-)

At min vægt indimellem ryger alt for højt op, er oftest fordi jeg i perioder har hang til chips i alt for store mængder. :-) + gode lagkager og samtidig alt for lidt motion, det er jo så en anden sag. :-)
Mvh Bente
13 år29. april 2011 kl. 15:45
tak for svarene

jeg spiser allerede groft og MASSER af protein da det mætter, gulerødder ryger der også en masse ned af

Jeg kan bare ikke forstå at det tager så lang tid, har ofte læst om andre som "kun sulter" en lille uge så er maven skrumpet nu har jeg snart "sultet" i månedsvis, uff det er hårdt
13 år29. april 2011 kl. 16:02
Jeg har det sådan i perioder også, det er træls. Men prøv at spise æg til morgenmad, æg holder en mæt længe. Har du overvejet chrom tabletter? Chrom skulle regulere blodsukker, og derfor kan man bedre styre sult. Men spis ellers mager kød, til hver måltid skulle man spise en vis mængde proteiner, så bliver man hurtigere og længere mæt.
Til de perioder hvor jeg har svært at stille min sult, har jeg altid parat masser af gulerødder, og vand med citron eller lime skiver, jeg synes at det hjælper i kampen mod hjernens sult efter sukker.
Mvh.
Katia
13 år30. april 2011 kl. 10:27
Jeg spiser chrom tabletter allerede :-) Men det er heller ikke sukker jeg er sulten efter (i hvert fald ikke så tit) det er mad, jeg føler mig simpelthen skrup sulten selvom jeg lige har spist aftensmad

Jeg vil prøve det med æggene
13 år30. april 2011 kl. 10:31
Måske har du været vant til at spise meget mad, og din mavesæk er blevet stor, derfor har du svært at blive mæt nu når du spiser mindre. Mavesækken bliver mindre, men det kræver tid. Imens kan du prøve med at drikke et stort glas vand en halv time før du skal spise, det vil nok hjælpe til du vil opnå hurtigere mætheds fornemmelse. Har prøvet det, og det virker, bare man husker det glas vand før et måltid ; )
Held og lykke.
Mvh.
Katia
13 år30. april 2011 kl. 13:11
Eller skal du måske til lægen og for tjekket din stofskifte ?
Mvh.
Katia
13 år30. april 2011 kl. 13:13
er sulten streng kan det hjælpe at tage et glas vand. I starten hjalp det mig at tage en stor appelsin.

At børste tænder er også en afledningsmanøvre for det er det du må lære at finde ud af.

DU skriver jo ikke om du er vant til ar putte meget i munden.....eller hvad, derfor kan det være svært at give råd!
13 år1. maj 2011 kl. 00:07
alt det her vægtøgning er kommet efter rygestop, og at jeg så heller ikke kan blive mæt gør det x2 dobbelt svæert

men jeg har altid haft en god appetit, og har nok på det seneste sipelthen spist ALT for meget så min mavesæk er blevet stor

Det der under mig er bare at det indtil videre ikke har hjulpet på sulten at spise mindre. Jer der har prøvet at gøre maven mindre hvor længe gik der før i kunne mærk edet?

Jeg vil prøve det med vand før måltiderne og en appelsin også
13 år1. maj 2011 kl. 10:24

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });