Jeg er sulten konstant!

Du læser en tråd i debat > kost

re: Jeg er sulten konstant!
Hvor længe er mavesækken om at skrumpe...? Hmm..
Det er nok et svært spørgsmål, men jeg vil tro at jeg kan mærke efter 2-3 måneders kur at jeg ikke kan putte så meget i min mave som før.
Men det hjælper også at spise langsomt, så hjernen kan nå at registrere at der er kommet nye forsygninger ; )
Held og lykke.
Mvh.
Katia
13 år1. maj 2011 kl. 10:59
Jeg tror faktisk at det har taget omkring et ½ år inden jeg lagde mærke til at jeg slet ikke kan spise så store mængder mad længere, opdagede det da jeg begyndte at veje mit madindtag igen, og opdagede at jeg simpelthen blev nød til at levne, når jeg øste den gamle portions mængde op, gammel vane. :-).
Tror faktisk at min umætteligheds følelse, for mit vedkommende har været " oppe i mit hoved", måske af kedsomhed, tidsfordriv, ensomhed, eller bare en gammel vane fra da jeg holdt op med at ryge, i starten proppede jeg jo mad og slik ind, som jeg før røg en cigaret for at dulme trangen. som desværre resulterede i 30 kg´s overvægt.
Nu når jeg havde travlt , har gæster, ude og rejse eller når min mand er hjemme, har jeg jo ikke den umætteligheds følelse.
Mvh bente
13 år1. maj 2011 kl. 11:07
Hej.. For mig har det været afvending af tankerne. Jeg har også ALTID været sulten. Om jeg så har spist den største portion aftensmad kunne jeg sagtens fortsætte fordi det var vane.
Jeg har lært at jeg skal ændre mine tanker. Og er begyndt virkelig at lytte til hvad min krop den siger. Selvom min hjerne siger mere så siger maven fra. Jeg taber mig stille på denne måde - dog hurtigere de uger hvor jeg får trænet en masse. Træningen har gjordt at jeg har lært at spise mindre og træne hårde. Når kroppen var træt så kunne jeg nemmere sove, og ved at sove mere fik kroppen tid til at rydde op i tanker osv.
13 år2. juni 2011 kl. 14:13
Jeg har opdaget, at jeg ofte føler mig "sulten", når jeg er træt, altså at kroppen kræver kalorier for at holde sig vågen.
Jeg tror, at det er derfor, at jeg (og mange andre) har en tendens til at overspise sidst på aftenen, hvor maven ellers burde være fuld af mad.
Så tidlig i seng, og en eftermiddagslur, når det er muligt, er mit bedste råd mod den form for "falsk sult".

PS. Jeg tror ikke, at det forklarer hele dit problem med altid at være sulten, melba12, men det er måske værd at tænke ind som en del af forklaringen for dig og andre :0)
13 år2. juni 2011 kl. 15:31
^^ ja, det er klart. Man har jo ikke mere energi tilbage, når man er træt og mad=energi! :D
Men nogle gange fortryder jeg også, at jeg ikke har spist mere aftensmad, (spiser ikke senere end 20) og brugt flere kcal, da jeg nogle gange bliver sulten klokken 22-23...
13 år2. juni 2011 kl. 15:37
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år3. juni 2011 kl. 01:19
ang. aftensmad og sult derefter.....nu afhænger det jo af hvad man spiser om det er noget som lige glider i gennem eller maven skal arbejde er eks. yoghurt måske ikke lige det rigtige valg eller frugt som erstatning for et mættende aftensmåltid.
13 år3. juni 2011 kl. 07:39
Æh kan anbefale at læse bogen: Hjernen styrer vægten af Martin Ingvar & Gunilla Eldh.

Der i anbefales at spise lidt fedt (nødder mv) før et måltid, da fedt mætter. De skriver også at hurtige kulhydrater og et ustabilt blodsukker er skurken når det kommer til manglende mæthed.
13 år4. juni 2011 kl. 00:38
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
13 år4. juni 2011 kl. 06:31
hej melba12...
jeg havde præcis det samme problem med ædeflip hver evig eneste dag og kunne ikke forstå hvorfor og hvorfor jeg en time efter et stort måltid havde lyst til at spise igen.. jeg gik i gang med at lede på nettet om kroppens mekanisme og lærte lidt :

når du intager en masse mad hver eneste dag de påvirker dit blodsukker så sætter du en ENORM insulinproduktion i gang.. som transportere det ud i kroppen og nære dine celler.. hvis du så en dag sætter dine portion størrelse ned så bliver kroppen ved men at produkcere den samme mængde insulin.. da den skal bruge en periode til at instille sig til den nye mængde insulin..når du så stopper med at spise så meget og stadig produkcere enorme mængder insulin vil du føle sult fordi kroppen ikke får hvad den plejer... det som gør at du produkcere enorme insulinmængder er KULHYDRATER så jeg startede med at begrænse mine kulhydrater til 20 g om dagen og det vildeste skete.... jeg kunne nøjes med 5 små måltider på størrelse med 2 DL pr måltid og nogle gange kun 1 DL fordi man ikke føler sult da du holder op med at produkcere store insulinmængder og man skal have meget protein da det mætter godt.. og intage det sunde fedt fra olier og nødder.. og det hjælper en del på vægten uge efter uge.. og jeg har selv mærket på min egen krop at hvis man en enkelt dag spiser en pose slik eller chips om aftenen.. så går der igen en halv time og så er man sulten igen.. så hvis du kan holde dig til 20 g kulhydrat eller deromkring vil det læggé en kæmpe dæmper på din sult... prøv det hvis det er noget for det.. jeghar haft stor succes med det da jeg saktens kan spise om kamp med 3 fuldvoksne mænd og være sulten igen en time efter.. men ikke når jeg nøjes med de 20 g så føler jeg slet ikke sult og nogle gange glemmer jeg faktisk og spise (som er noget helt nyt for mig) fordi jeg ikke føler sulten mere.. håber du kunne bruge det ;)
13 år4. juni 2011 kl. 23:49

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });