#12 af Elmann (slettet)
Hjælp SULT!!
Du læser en tråd i debat > kostElmann (slettet)
re: Hjælp SULT!!
Hej
Tak for input.
I går spiste jeg kun rugbrød til aften fordi jeg skulle arbejde længe.
Normalt får jeg rigeligt med grøntsager både til frokost, aften og mellemåltider.. og jeg får aldrig 4 frugter om dagen.. højst 2-3 vil jeg sige.
Så desværre ikke derfor :-) Jeg er vandt til at veje min mad, er bare gået lidt død..
Tak for input.
I går spiste jeg kun rugbrød til aften fordi jeg skulle arbejde længe.
Normalt får jeg rigeligt med grøntsager både til frokost, aften og mellemåltider.. og jeg får aldrig 4 frugter om dagen.. højst 2-3 vil jeg sige.
Så desværre ikke derfor :-) Jeg er vandt til at veje min mad, er bare gået lidt død..
13 år3. marts 2011 kl. 10:11
bruger slettet
Det lyder godt nok lidt besynderligt, for det ser jo ud som om at du spiser virkelig fornuftigt. Så uden at vide det ville jeg foreslå at du dropper nogle af kulhydraterne (knækbrød, rugbrød etc.) Ved godt at det er fuldkorn med fibre, men det er også fibrer i grøntsager. Spis mindre frugt. Max 200 gram om dagen og kun 50-100 gram af det må være fra banan. Spist flere grøntsager så som gulerødder, broccoli, selleri, blomkål, hvidkål, bønner, linser, etc. I din formiddags-smoothie kan du evt. putte 25-50 gram branflakes i. Det er også med til at mætte. Håber du finder ud af det, for det er da godt nok træls at skulle være decideret sulten hele tiden..
13 år3. marts 2011 kl. 10:13
Gaiajo
Jeg ville også foreslå at skære ned på kylhydraterne. Når jeg "blot" spiser rugbrød til aftensmad så føler jeg mig mere sulten uden egentligt at være det - fordi sådan en rugbrødsmad er væk i få bidder. Jeg føler mig mest mæt når jeg har kunnet spise en hel skål gulerødder, agurk og tomat fx sammen med noget kylling til aften. Man skal tygge flere gange og jeg er slet ikke i tvivl om at det er noget psykisk der sker.
Prøv at se om det hjælper hvis du fjerner rugbrødsmadderne og erstatterne med meget mere grønt
Prøv at se om det hjælper hvis du fjerner rugbrødsmadderne og erstatterne med meget mere grønt
13 år3. marts 2011 kl. 12:27
Maia albrechtsen (slettet)
Jeg syntes du skulle ofre nogle penge på en diatist.
Der er mange gode råd til hvad du kan gøre herinde. Men en diatist har erfaring med den slags problemer du har. Og at gå og være sulten, det er ikke løsningen. Det vil kun gøre dig sur og irritabel, og måske vil det ligefrem sænke din koncentrationsevne.
Så jeg vil foreslå at du køber en enkel konsultation hos en diatist.
Der er mange gode råd til hvad du kan gøre herinde. Men en diatist har erfaring med den slags problemer du har. Og at gå og være sulten, det er ikke løsningen. Det vil kun gøre dig sur og irritabel, og måske vil det ligefrem sænke din koncentrationsevne.
Så jeg vil foreslå at du køber en enkel konsultation hos en diatist.
13 år3. marts 2011 kl. 14:07
Gaiajo
Når du siger du er sulten - er det så sådan at maven knurrer osv - eller er det et spørgsmål om at du har lyst til at blive ved med at spise? Der er meget stor forskel
13 år3. marts 2011 kl. 15:05
Elmann (slettet)
Det er som regel fordi jeg har en tom følelse i maven/sultfornemmelse.
13 år3. marts 2011 kl. 20:20
KatiaK (slettet)
Prøv at spise æg! Æg mætter rigtig godt og længe. Jeg starter dagen med et stort glas vand, kaffe, et æg og en skive rugbrød. Og føler slet ikke sult hele formiddagen.
Du spiser smoothie, hvis du vil bruge en ske protein pulver i smoothien, vil du nok ikke føle sult.
Men, jeg kender det godt, med at føle sult hele tiden, lige meget hvor meget jeg spiser, så er jeg sulten, det er lige op til min menstruation.
Held og lykke.
Mvh.
Katia
Du spiser smoothie, hvis du vil bruge en ske protein pulver i smoothien, vil du nok ikke føle sult.
Men, jeg kender det godt, med at føle sult hele tiden, lige meget hvor meget jeg spiser, så er jeg sulten, det er lige op til min menstruation.
Held og lykke.
Mvh.
Katia
13 år4. marts 2011 kl. 20:05
Alexandra1 (slettet)
Har haft det som dig alle de andre gange jeg har prøvet at tabe mig. Men er nu gået over til at spise et minimum f kulhydrater og mere protein og nu har jeg det ikke sådan mere og har tabt mog 10,5 kg. på 7 uger. Jeg træner også meget. Hvis jeg føler sult har jeg fundet ud af at jeg drikker noget varmt først. Hvis jeg så stadig er sulten efter 15 min. spiser jeg lidt, men ellers hjælper det meget tit med den varme drik. Ellers har jeg brugt det psykologiske aspekt meget: Hvem bestemmer min mave eller min hjerne og heldigvis har jeg nu overbevist min hjerne om at det er den der bestemmer;0)
13 år6. marts 2011 kl. 08:11
Elmann (slettet)
Hej Alexandra
Det lyder cool. Jeg er også begyndt at supplere op med noget proteinpulver, så jeg håber det hjælper..
og kender godt det der med, at en kop te kan tage det værste sult :)
Det lyder cool. Jeg er også begyndt at supplere op med noget proteinpulver, så jeg håber det hjælper..
og kender godt det der med, at en kop te kan tage det værste sult :)
13 år6. marts 2011 kl. 08:18
For mig lyder det som om du ikke får 600 g grønsager dagligt?? Morgenmad og frokost lyder fint - men hvad med grønt til aften. Selvom du fylder din tallerken godt til frokost, er der sandsynligvis ikke mere end 2-300 g grønt. - så mangler du jo en del. Din frugt kan gøre dig sulten. Jeg kører et program med max 4 frugter dagligt og tæller dem ikke med under grønt - dvs 600g grønt + frugt. Prøv om mere grønt giver mere mæthed. Og gerne de "tunge" grønsager. Held og lykke.