Hmm kan ikke umiddelbart se hvad du kan ændre på, da det ser ret mættende ud det du spiser og det ser ud som om du fordeler maden godt ud over dagen.
Dyrker du meget motion?
Altså jeg vil gætte på at du har ret i at sulten er psykisk, måske skal du bare lige vænne dig til ikke at få så meget som du plejer?
Måske er din mavesæk stor? I så fald vil den skrumpe så den passer til den mængde du indtager efter lidt tilvænning.. Så det eneste du kan gøre er vel at ignorere sulten og evt forsøge at bruge 20min mindst på at spise hvert måltid da det er den tid det tager for hjernen at opfatte at man er blevet mæt..
Jeg kan godt følge din frustration, for det lyder super irriterende, især når du sammensætter din kost så flot som du gør! :-)
#2 af bruger slettet
Håber I kan hjælpe eller komme med nogle gode råd/erfaringer.
Jeg er simpelthen konstant sulten. Kan spise og spise uden at føle mig rigtig mæt :/
Jeg træner rigtig meget og det er altså ikke fordi jeg prøver at sulte mig selv. Jeg kan ikke forstå, at jeg ikke kan blive mæt af 1800 kcal, da jeg altid spiser sundt, groft og grønt.
Nedenstående er hvad jeg har spist i dag og jeg har følt mig nogenlunde mæt - men stadig med sult imellem måltiderne. Jeg har desværre ikke vejet al maden:
Morgenmad kl 6.15
Havregrød lavet på 55 gram havregryn, vand og 1,5 dl mælk, blandet med 1 appelsin i stykker og drysset med hasselnøddeflager (ca. 5 gram) og toppet med 75 gram skyr.
Mellemmåltid kl. 8.15
Smoothie lavet på 50 gram hindbær, 50 gram jordbær, 50 gram banan, 100 gram skyr, 100 gram skummetmælk.
Mellemmåltid kl. ca 10.30
En banan, 1 kop te
Frokost kl 12 - buffet hos kunden
Starter med at fylde min tallerken med rodfrugter, bønner, grøntsager, salat og unghanebryst svarende til 1 knyttet hånd. Det er en stor portion grøntsager jeg får.
Da jeg har spist den føler jeg mig 5 minutter efter stadig sulten og tager derfor et halvt stykke rugbrød med ost.
Ca. 20 minutter efter er jeg stadig sulten og tager derfor endnu et halvt stykke rugbrød med ost samt bagte rodfrugter svarende til en knyttet hånd.
Aftensmad kl. 16.30 (jeg spiser normalt et eftermiddagsmåltid, men grundet det store frokostmåltid kunne jeg holde mig nogenlunde mæt indtil 16.30 hvor jeg både spiser min aftensmad og mit eftermiddagsmåltid):
1 stykke knækbrød med magert kyllingepålæg
2 stykker rugbrød med magert kyllingepålæg og 2 skiver mager ost
100 gram agurk
Tidlig aften kl. 20
Føler mig mere sulten
Spiser ca. 200 gram hytteost, 1 stykke knækbrød samt en lille portion havregryn med 1 æble i skiver, 100 gram skyr og lidt skummetmælk + ca 10 mandler.
Ja.. det er 5 minutter siden jeg afsluttede det måltid, og jeg er stadig ikke mæt. Jeg er godt klar over, at jeg ikke skal være propmæt, det har jeg heller ikke lyst til, men jeg har en tom fornemmelse i maven stadig og føler, at jeg har brug for mere mad.
Hvad fanden gør jeg galt? Fejler jeg et eller andet eller er sulten psykisk?
I så fald, hvordan slipper jeg af med den?
Jeg har ikke trang til usunde ting, spiser bare meget almindeligt mad fordi jeg føler mig sulten :/
Jeg drikker meget vand i løbet af dagen 1,5 - 2 liter + 1-2 kopper te.
Intet andet. Og jeg forstår det ikke, jeg er snart ved at være godt frustreret.
Håber der er nogle der kan hjælpe.. ideer, tanker, råd, erfaringer, hvad som helst.