Hvad skal man tro på? :|

Du læser en tråd i debat > kost

re: Hvad skal man tro på? :|
Hej Fruitcake, tak for svar

Dit indlæg minder meget om det andet her på mit indlæg: ***forældet link er fjernet***

Forhold dig til mit indlæg lige oven over dit, hvor jeg bla. snakker om herbivores og omnivores.

Du har fat i nogle rigtige ting, nemlig det med skidt i light, det giver jeg dig 100% ret i. Sådanne sager skal man holde sig langt fra.

Meget enig med at drikke vand nok :) Vand giver en langt bedre tilværelse end cola.

Og så nævner du også hvordan vitaminer forsvinder under opvarmningen, det er faktisk ikke særligt mange mennesker der ved det, så det er jeg glad for du også lige nævner :) op til 97% af vandopløselige vitaminer kan forsvinde og 50% af olieopløselige forsvinder ved opvarmning.

Det med mælken er jeg også enig i, men det handler om netop slet ikke at optage nogle animalske fedtstoffer da de kun vil medføre en forringet tilværelse og absolut intet bidrage i vægttabet.

Og ja naturligvis kan man da æde en flødebolle eller 5, bare man forholder sig til at dagligdagen altså skal bestå af så sunde fødevarer som muligt :)

Så tillade jeg mig også at copy/paste lidt fra samme tråd til denne, fordi du kommer ind på samme emner :)

----------- copy/ paste fra tidligere nævnte indlæg - - - - - - - -

Fedt i moderate mængder vil kun gøre dit liv til et helvede, intet menneske har brug for animalske fedtstoffer, det er kun at tigge om at få en følgesygdom.

Mennesket er indrettet så genialt at det selv producerer alle de nødvendige fedtstoffer det har behov for sålænge vi får omega 3 og omega 6. Begge fedtsyrer giver med 100% sikkerhed ikke sygdomme og begge fedtsyrer findes i frugt og grøntsager.
Dette er også FAKTA!!

Det virker som om du slet ikke har læst mit indlæg lige over dit, heri redegør jeg for herbivore og omnivore. Dette er FAKTA som du ikke kan se bort fra, vær rar at forhold dig til dette i dine argumenter, ellers bliver det en lang diskussion :)

Din kommentar med at være dækket ind.. jeps.. er helt enig, men du får intet brugbart igennem brød, pasta og andet bavl. Vitaminer, mineraler og protein får du i langt størrer mængder end du har behov for igennem frugt og grønt. Ved netop at indtage frugt og grønt og få mange vitaminer og mineraler, vil som du rigtigt nævner give din krop mulighed for at tabe fedtet, men det vil aldrig ske sålænge du indtager dårlige fødevarer og ligegyldige fyldstoffer som sætter dint fordøjelsessystem på overarbejde og blokerer for optagelsen.

Vitaminer kan være MEGET skadelige når de indtages som piller, ved at spise frugt og grønt vil du aldrig skulle sluge en vitaminpille igen. Samtidigt vil hovedpine, depressioner, diabetes, fedme, forstoppelse osv. forsvinde som dug for solen.

Du nævner kalk... kalk er en myte.. at indtage for meget calcium kan faktisk give dig knogleskørhed - ja det lyder underligt, men undersøgelserne indikerer sammenhængen.

At udelukke usunde fødevarer giver absolut ingen problemer på længere sigt ;-)

13 år3. februar 2011 kl. 20:58

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });