#1 af bruger slettet
Hvad skal man tro på? :|
Du læser en tråd i debat > kostbruger slettet
Hvad skal man tro på? :|
Jeg har læst på nettet, at man helst skal holde sig fra yoghurt, fordi det feder... Men jeg spiser cheasy yoghurt , som inderholder 0,1% fedt og jeg spiser sådan noget, jordbær yoghurt agtig, som indeholder 5% fedt, 17,2g kulhydrater... & jeg ved ikke om jeg skal blive ved, fordi jeg spiser en del yoghurt... Er det dårligt eller?
13 år22. januar 2011 kl. 17:01
bruger slettet
re: Hvad skal man tro på? :|
Jeg blander skyr eller fromage fraise med frossen eller frisk frugt. blender. Så har du en yougurt du selv designer, har styr på sukkeret, sund og ikke lokker dig til for store portioner ( det gør de søde frugtyougurter synes jeg.) denne blanding mætter mere da der er større proteiníndhold, og mindre sukker
Prøv
Prøv
13 år22. januar 2011 kl. 18:09
bruger slettet
Jamen, den jeg spiser er der allerede små frugtstykker i ;)
13 år22. januar 2011 kl. 18:17
bruger slettet
Hej Linda
Jeg vil da langt hellere høre om hvorfor du spiser yoghurt?
Mejeriprodukter vil aldrig gavne dig, hverken din fordøjelse, velvære, sundhed eller vægt. Så hvorfor har du valgt at spise light?
Jeg vil da langt hellere høre om hvorfor du spiser yoghurt?
Mejeriprodukter vil aldrig gavne dig, hverken din fordøjelse, velvære, sundhed eller vægt. Så hvorfor har du valgt at spise light?
13 år22. januar 2011 kl. 19:45
bruger slettet
Fordi det smager godt ;)
Men er det virkelig så dårligt?
Der er jo slet ikke så meget fedt i
Men er det virkelig så dårligt?
Der er jo slet ikke så meget fedt i
13 år22. januar 2011 kl. 19:54
bruger slettet
Mejeriprodukter er ikke sunde til trods for hvad man får ørerne tudet fulde af.
Nu ved jeg ikke hvor gammel du er Linda, men jeg regner ikke med du længere får bryst ;-) og derved er dit mælkebehov og derfor også dit indtag af diverse forarbejde mælkeprodukter så godt som ikke eksisterende.
Jeg ved heller ikke om du har nogle ekstra kilo du vil af med? Hvis du har så ville jeg 100% droppe yogurt, light eller ej. Light produkter kan iøvrigt slet ikke anbefales ifht. normale produkter, som heller ikke burde anbefales :)
Nu ved jeg ikke hvor gammel du er Linda, men jeg regner ikke med du længere får bryst ;-) og derved er dit mælkebehov og derfor også dit indtag af diverse forarbejde mælkeprodukter så godt som ikke eksisterende.
Jeg ved heller ikke om du har nogle ekstra kilo du vil af med? Hvis du har så ville jeg 100% droppe yogurt, light eller ej. Light produkter kan iøvrigt slet ikke anbefales ifht. normale produkter, som heller ikke burde anbefales :)
13 år22. januar 2011 kl. 22:02
bruger slettet
Det er anbefalet at indtage 800mg calcium dagligt, det svarer til ca 500g mælk eller yoghurt, hvilket både styrker immunforsvaret og tarmfloraen :)
Dog anbefales det naturligvis at man vælger de magre udgaver, som skummet- eller minimælk samt 0,1% yoghurt fx Cheasy.
Cheasy eller Jogging indeholder intet sukker og har en fedt% på 0,1.
- (et forældet link til iform.dk er blevet fjernet)..
- sundgraviditet.dk
- avisen.dk..
- (et forældet link til dr.dk er blevet fjernet)..
Dog anbefales det naturligvis at man vælger de magre udgaver, som skummet- eller minimælk samt 0,1% yoghurt fx Cheasy.
Cheasy eller Jogging indeholder intet sukker og har en fedt% på 0,1.
- (et forældet link til iform.dk er blevet fjernet)..
- sundgraviditet.dk
- avisen.dk..
- (et forældet link til dr.dk er blevet fjernet)..
13 år23. januar 2011 kl. 00:31
bruger slettet
Må jeg give dig et andet råd, Linda?
Ser på din profil at du belønner dig selv med fx en pakke cookies eller en flødebolle. Jeg synes at du skal vide at det altså ikke gør noget at du en gang om ugen spiser en flødebolle eller et lille stykke chokolade; at du ligefrem skal tabe 4kg før du under dig selv en flødebolle, det lyder altså lige vel trist i mine ører, selvom det da er dejligt hvis du slet ikke har lyst til sødt
Dertil synes jeg heller ikke at man bør belønne sine mål, med usund mad, da det jo netop er det du tager afstand fra med din livsstilsændring. Hvorfor tabe sig hvis man alligevel spiser en pakke cookies når man når sit mål? Det virker lidt ulogisk i min verden, så hellere integrere en lillesmule godter hver fredag fx, og indregne det i kalorieberegningen naturligvis og så belønne målene med noget varigt som en lækker trøje eller sådan noget.
Det er bare et råd, du er selvfølgelig fri til at gøre nøjagtig som du selv finder bedst.
Ser på din profil at du belønner dig selv med fx en pakke cookies eller en flødebolle. Jeg synes at du skal vide at det altså ikke gør noget at du en gang om ugen spiser en flødebolle eller et lille stykke chokolade; at du ligefrem skal tabe 4kg før du under dig selv en flødebolle, det lyder altså lige vel trist i mine ører, selvom det da er dejligt hvis du slet ikke har lyst til sødt
Dertil synes jeg heller ikke at man bør belønne sine mål, med usund mad, da det jo netop er det du tager afstand fra med din livsstilsændring. Hvorfor tabe sig hvis man alligevel spiser en pakke cookies når man når sit mål? Det virker lidt ulogisk i min verden, så hellere integrere en lillesmule godter hver fredag fx, og indregne det i kalorieberegningen naturligvis og så belønne målene med noget varigt som en lækker trøje eller sådan noget.
Det er bare et råd, du er selvfølgelig fri til at gøre nøjagtig som du selv finder bedst.
13 år23. januar 2011 kl. 00:37
bruger slettet
Det har jeg en rigtig go' grund til.
- Fordi, hvis jeg spiser noget sødt og jeg har taget på 2 gram på næste dag, får jeg dårlig samvittighed og spiser næsten ikke noget hele den dag... & jeg har selv belønnet mig med den cookie pakke, fordi 58kg er mit endelig mål, og 58 er lidt for lidt, så det gør ikke noget, hvis jeg tager på. Jeg har lidt problemmer med vægt og sødt, det må jeg selv indrømme.
Jeg går i baglås og ved ikke, hvad jeg skal gøre... Så derfor spiser jeg ikke sødt...
- Fordi, hvis jeg spiser noget sødt og jeg har taget på 2 gram på næste dag, får jeg dårlig samvittighed og spiser næsten ikke noget hele den dag... & jeg har selv belønnet mig med den cookie pakke, fordi 58kg er mit endelig mål, og 58 er lidt for lidt, så det gør ikke noget, hvis jeg tager på. Jeg har lidt problemmer med vægt og sødt, det må jeg selv indrømme.
Jeg går i baglås og ved ikke, hvad jeg skal gøre... Så derfor spiser jeg ikke sødt...
13 år23. januar 2011 kl. 14:52
veile
Linda - der er jo ikke noget madvarer der feder i sig selv. Det er altid mængden det handler om. Hvis du taster din mad ind på madital og dit kalorie indtag ikke er for stort og du i øvrigt spiser sundt o varieret, kan jeg ikke se nogen som helst grund til at du ikke skulle forkæle dig selv med mad du godt kan lide.
Hvorvidt voksne mennesker skal spise mejeriprodukter eller ej, er efter min mening ren religion, og da det stadig er det officielle råd at spise det, så klø du bare på.
Jeg spiser selv fuldfed ymer og 45+ ost og har indtil videre ( i denne omgang) tabt 18 kilo. Det er det totale indtag der tæller ! :-)
Hvorvidt voksne mennesker skal spise mejeriprodukter eller ej, er efter min mening ren religion, og da det stadig er det officielle råd at spise det, så klø du bare på.
Jeg spiser selv fuldfed ymer og 45+ ost og har indtil videre ( i denne omgang) tabt 18 kilo. Det er det totale indtag der tæller ! :-)
13 år23. januar 2011 kl. 14:55