Kom med jeres bedste slankemad

Du læser en tråd i debat > kost

re: Kom med jeres bedste slankemad
Hmm.. Suppe er jo altid skønt :) En suppe på diverse grøntsager, bouillon, krydderier og vand. Tada! Man kan altid selv bage et stykke groft brød til.
Søg efter salat opskrifter på nettet. Der er rigtig mange som er lidt mere spændende end den sædvanlige iceberg med agurk og tomat. Kom lidt bønner eller brune ris i salaten, det mætter.
14 år14. november 2010 kl. 19:23
Økologisk rygeost med 56kcal. pr 100g. (fakta)
Hytteost med 65kcal. pr. 100g. (fakta)
Trøffelost fra irma smager af meget, men man skal ikke bruge mere end 10g. til en sauce fx. og det indeholder 130kcal. pr. 100 g. (Irma, dog 65kr)

En grillet svampeburger! Hmed store svampe hatte som bolle! Genialt koncept. – har aldrig været den store brød spiser.

Noget jeg gør engang i mellem hvis jeg ikke rigtig har noget mad, eller ikke rigtig gider indtage flere kalorier, er at stege tre blommetomater. Jeg fylder dem med ½ hvidløg og drysser med knust chili, salt, peber og rosmarin (både frisk og tør) Jeg steger dem længe, som regel bare tørstegt og så indeholder hele retten 80 kalorier, og mætter altså rigtig godt. Men hvis man ikke gider være fanatisk er det super lækkert at stege i lidt oliven olie og fylde med lidt feta eller gedeost.

Couscous salat med cherrytomat vendt i grøn pesto, bredbladet persille, sort oliven, æble, hvidløg, sort peber, chili og rosmarin. Noget jeg elsker ved couscous salat, at man næsten ikke behøver at bruge noget Couscous. 2 toppede spiseskeer er fx. nok til mig, hvilket kun giver 50kcal. hvis man skylder Couscousen i en si efter en den er dampet kan man også skylle en masse af stivelsen ud, hvilket kun gør den mere lækker og usammenhængen.

Trøffel svmapesause til 2 personer: ½ pakke blandede svampe steges sammen med et par bøffer, fx. mørbrad. kryderes efter smag. Bøfferne tages af og holdes varme, og der tilsættes 1dl. vand med 2 spsk. rødvin til panden, tilsæt ½ oksebouillonterning kog op og tilsæt div. kryderier (jeg bruger salt, feber, korianer, clilipulver, muskat, grillkrydderri)
stilsæt en toppet spiseske trøffelost og en toppet spiseske trøffelpuré.
Tilsæt 2dl. creamfine 7% og lidt kulør.
Tilsæt til sidst svampene, kog op og server.

14 år20. november 2010 kl. 02:05
Jeg har oprettet en blog med fotos af hvad jeg spiser for 1400 kalorier om dagen - I maa meget gerne kigge med og kommentarer er saerligt velkomne ;O)

detskalsmageafnoget.blogspot.com
13 år2. december 2010 kl. 09:23
Super lækker blog!
Jeg kunne vildt godt tænke mig opskriften på Quinoa risotto. Kan du klare den?
13 år7. december 2010 kl. 13:44
Tal skal du have- Det er en almindelig opskrift paa risotto, hvor jeg har ertstattet en del af risen med quinoa - det giver lidt mere protein.
13 år8. december 2010 kl. 21:15
Ok tak, det må jeg forsøge mig med...
13 år12. december 2010 kl. 18:46

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });