Kom med jeres bedste slankemad

Du læser en tråd i debat > kost

re: Kom med jeres bedste slankemad
Til weekenderne eller lign. kan man jo altid kaste sig ud i at lave sin egen "sunde" nutella uden nogen form for tilsat sukker. Sådan gør man:
En halv pakke dadler og en halv pakke abrikoser sættes i blød i kogende vand i nogle timer (evt. m´natten over), Det blendes herefter sammen med vandet og ca. 100 gr mandler. Tilsæt ren kakao til det får en go smag og konsistens.

Den smager fantastisk, er nem at lave og man får en kæmpe portion ud af ovenstående. Så hvis man ikke er så flittig en spiser af det, skal man nok lave en mindre portion til en start. Opbevare man det i et skoldet marmelade glas kan det holde ca. 3 uger på køl.

Håber nogen har kunne lade sig inspirere af dette :O)

Velbekommen

14 år6. oktober 2010 kl. 17:47
Jeg har lige fundet ud af at man kan lave chips i microovnen - kartofler skæres i meget tynde skiver, lægges på bagepapir og krydres med salt, papirka el. hvad man nu har lyst til - derefter puttes de i microovnen i ca 4 min - eller til der er sprøde - pas på de ikke bliver sorte.
Man skal lige være ops på at de ikke ligger oven på hinanden, for så bliver de aldrig sprøde.
Men det smager rigtig godt.
14 år8. oktober 2010 kl. 11:05
jeg synes det at spise en luns kød af en art er bedst! det stopper blodsukkerets løb! :)

14 år8. oktober 2010 kl. 20:03
Mit snolder er pt dadler - jeg synes de er fantastiske. Ved også at der findes opskrifter hvor man laver slik-barer med dadler. Har dog ikke prøvet dem endnu, men det må jeg vist. Synes godt om den cremede konsistens af dadlerne.
14 år11. oktober 2010 kl. 11:22
min bedste slankemad er bla
½ grapefrugt + 20 gram blå elller rødevindruer pr dag.
de 2 slagsfrugt skulle kunne sænke tempoet
hvormed fedtceller deler sig.
så man ikke har tabt en masse kg
og er lige så sulten som da man vejede mest.
(når men det virker for mig, læst i iform)
14 år20. oktober 2010 kl. 07:51
grape: C-vitamin er nødvendigt for at danne carnitin - en aminosyre, der er med til at transportere fedt rundt i blodbanerne
vindruer:
14 år20. oktober 2010 kl. 10:20
Når det er svært at komme op på den anbefalelede mængde frugt og grønt, så drikker jeg det i stedet for at spise det..

F.eks bruger jeg 300-600g suppekurs-suppe som mellemmåltid eller forret..

Man kan bruge hjemmelavet smoothies af blandet frossen frugt og lidt frugtjuice som morgenmad eller mellemmåltid..

Men endnu bedre hvis man har en sød tand kan man bruge frossen frugt blendet med en smule juice til at lave en hurtig sorbet til dessert..

Alt sammen er ganske nemt at lave og suppen kan blendes og fryses ned i mindre portioner og det samme gælder for sorbet'en... Så kan man lave til en hel uge, 14dage eller en måned af gangen uden problemer, og i sidste ende er det som regel bedre og billigere end alle de ting man kan købe i helsekostbutikkerne
14 år29. oktober 2010 kl. 13:30
her er en let lækker og sund opskrift på tunsalat

det er godt som mellemmåltid eller en hurtig frokost...

en ds tun i olie

et par spsk fromage fraice 0,1 %

1/2 fint hakket rødløg

1/4 rød pebber i fine tern.

1/8 friskpresset citron (en god citronbåd)

salt/ pebber - men det kan undlades..

alle ingredienserne blandes sammen med en gaffel.. tilsæt evt lidt mere fromagefraice (0,1 %) hvis det bliver for tørt.

der er til 2 portioner i opskriften. så man kan med fordel komme halvdelen i en lukket bøtte i køleskabet til dagen efter.

spis det oven på to tynde skiver groft knækbrød sammen med et par skrællede gulerødder og et stort glas dejlig kold vand.. mums... !

14 år5. november 2010 kl. 11:58
man kan købe god dybtfrost:
f.eks spiser jeg en grøntsagsblanding med kun 25kcal pr. 100gram.
14 år6. november 2010 kl. 10:47
Jeg spiser bagte rødbeder, det smager rigtig sødt og er rigtig sundt. Stegte champingoner er også sprødt og lækkert ;)
14 år14. november 2010 kl. 16:24

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });