Kom med jeres bedste slankemad
Du læser en tråd i debat > kostLovely
re: Kom med jeres bedste slankemad
Klidkiks fra fibermesteren. Holder maven i gang. Smager himmelsk med lidt sukkerfri nutella eller makrel på. Og så er der mindre end 30 kcal pr. kiks. Man bliver helt afhængig af dem, når man først har vænnet sig til dem. De er selvfølgelig lidt tørre...men som sagt. Man bliver lidt afhængig.
Til sukkerkriser: Sukkerfri rustne søm. Kan ordne selv den mest bidske lækkersult
Som tilbehør til kød:
En masse groft skårne peberfrugter i forskellige farver - en bakke kryddertomater. En anelse olivenolie på en pande og så skal det bare steges til det smatter. Sambal Oelek kan tilsættes efter smag - og ellers bare salt og peber.
Lækker weekendmorgenmad (eller når man har tid)
Spejlæg af et helt æg og to æggehvider spejles på begge sider på en pande. Skinke (fra den grønne slagter) på meget groft rugbrød (kun 1 stk.). Tomat skåret i skiver ovenpå skinken og øverst det gigantiske spejlæg med salt og peber. Resten af tomaten ved siden af, i skiver med salt og peber - og måske lidt olivenolie.
Man er mæt i mange timer ovenpå den omgang. Jeg spiser det i weekenden, fordi jeg der ofte glemmer mit formiddagsmellemmåltid (på arbejde er der jo faste kaffepauser!!)
Og det var vist det....
Til sukkerkriser: Sukkerfri rustne søm. Kan ordne selv den mest bidske lækkersult
Som tilbehør til kød:
En masse groft skårne peberfrugter i forskellige farver - en bakke kryddertomater. En anelse olivenolie på en pande og så skal det bare steges til det smatter. Sambal Oelek kan tilsættes efter smag - og ellers bare salt og peber.
Lækker weekendmorgenmad (eller når man har tid)
Spejlæg af et helt æg og to æggehvider spejles på begge sider på en pande. Skinke (fra den grønne slagter) på meget groft rugbrød (kun 1 stk.). Tomat skåret i skiver ovenpå skinken og øverst det gigantiske spejlæg med salt og peber. Resten af tomaten ved siden af, i skiver med salt og peber - og måske lidt olivenolie.
Man er mæt i mange timer ovenpå den omgang. Jeg spiser det i weekenden, fordi jeg der ofte glemmer mit formiddagsmellemmåltid (på arbejde er der jo faste kaffepauser!!)
Og det var vist det....
14 år17. september 2010 kl. 19:10
Maurits (slettet)
Sukkerfri nutella og sukkerfri rustne søm? Hvor købes det?
14 år18. september 2010 kl. 20:10
gtfh (slettet)
Sukkerfri nutella har jeg ikke set.
De sukkerfri rustne søm, mener jeg kan fås i Matas.
De sukkerfri rustne søm, mener jeg kan fås i Matas.
14 år20. september 2010 kl. 23:35
ld81 (slettet)
Super:-) Er der ikke flere der har nogle gode råd?
14 år22. september 2010 kl. 09:34
guest
Hmm wasa's crisp'n'light knækbrød med 20kcal pr skive..
Diverse isis-produkter b. la deres sukkerfri marmelade med 25kcal pr 100g.
Hvis man er sliksulten så er sodavandsis gode i stedet for rigtig sodavand eller flødeis.
Diverse isis-produkter b. la deres sukkerfri marmelade med 25kcal pr 100g.
Hvis man er sliksulten så er sodavandsis gode i stedet for rigtig sodavand eller flødeis.
14 år22. september 2010 kl. 20:18
Lovely
Sukkerfri nutella er ikke rigtig nutella. Det er firmaet Cavalier (tror det staves sådan) der laver en fantastisk sukkerfri variant af chokolade-smøre-pålæg.
Der er en del kalorier i - men man behøver ikke bruge særlig meget - jeg bruger varianten fordi sukker bare er no-go i min kostplan.
Nutellaen kan købes på nettet (google "sukkerfri nutella") jeg tror ikke det er lovligt at anbefale egentlige kommercielle web-steder herinde, så jeg vil afholde mig fra at skrive præcise adresser.
Jeg køber også sukkefri rustne søm online - 25 kcal pr. stk - de smager himmelsk.
Der er en del kalorier i - men man behøver ikke bruge særlig meget - jeg bruger varianten fordi sukker bare er no-go i min kostplan.
Nutellaen kan købes på nettet (google "sukkerfri nutella") jeg tror ikke det er lovligt at anbefale egentlige kommercielle web-steder herinde, så jeg vil afholde mig fra at skrive præcise adresser.
Jeg køber også sukkefri rustne søm online - 25 kcal pr. stk - de smager himmelsk.
14 år23. september 2010 kl. 10:35
janian (slettet)
Man kan også købe Cavaliers "nutella" i din lokale jelsekost forretning..hvert fald der jeg handler det og klid kiks...top nice...og så skal det jo lige nævnes at fedtet i nødde-choko-smøren er det sunde monoumættede fedt så det er bare super jo :)
En ret jeg ynder at lave ret ofte fordi den simpelthen er fantastisk er chili con carne....en god portion 3-7% hakket oksekød, flåede tomater, løg, hvidløg, kidneybønner og krydderier og voila så har du en fantastisk gang chili con carne...jeg plejer at spise en god portion grønne dampede bønner og en god portion fromage frais til...men ma kan jo også "fråse" og spise is ris eler flute til...det er bare mums :)
En ret jeg ynder at lave ret ofte fordi den simpelthen er fantastisk er chili con carne....en god portion 3-7% hakket oksekød, flåede tomater, løg, hvidløg, kidneybønner og krydderier og voila så har du en fantastisk gang chili con carne...jeg plejer at spise en god portion grønne dampede bønner og en god portion fromage frais til...men ma kan jo også "fråse" og spise is ris eler flute til...det er bare mums :)
14 år1. oktober 2010 kl. 03:32
janian (slettet)
Det gik da bare skide godt med at stave i det indslag...håber i forstår essensen i det hehe...
14 år1. oktober 2010 kl. 03:34
Patrizia78 (slettet)
Jeg bruger ikke ret mange sukkerfri produkter og lignende. Men jeg skifter rigtig meget ud i ingredienserne i de opskrifter jeg bruger. Hakket kød med 3-6 % fedt, creme fine 7 % i stedet for fløde og lignende. Fedtmængden der steges i kan man næsten altid skære ned i. Og mindst 200 gram grøntsager til frokost og aftensmad søger for at man ikke kan spise så meget af alt det med kalorierne i :)
14 år2. oktober 2010 kl. 22:27
Hvad er dit bedste tip?
Jeg kunne nemlig godt bruge lidt inspiration.
Jeg kan da selv starte. Jeg har lige opdaget Chesy Joghurt med vanille - jeg synes bare det smager rigtig fint og kan bruges til rigtig meget. Jeg spiser det om morgenen med cheerios eller rugfras på. Ellers bruger jeg det til smootis med frugt blendet i og lidt sødemiddel. Jeg kan også finde på at bruge det til frugtsalat også med lidt sødemiddel i.
En anden ting er at jeg ofte laver en kæmpe portion gulerodssalat (revet gulerod og æble) som jeg har stående og kan tage en portion af når jeg er sulten eller som tilbehør til aftensmaden.
Jeg håber der er flere der vil komme med tips om hvordan i klarer jeres slankekur.