Ny kostplan til vægttab

Du læser en tråd i debat > kost

re: Ny kostplan til vægttab
Her er en fleksibel kostplan på ca. 1500kcal eller 6000KJ pr. dag lavet af en diætist. Den følger de gode kostråd og passer de fleste. Dyrker man hård idræt, skal man spise mere.

Morgen:
Fiberrigt morgenmadsprodukt –For eksempel 1 dl havregryn eller 2 dl havrefras eller 1½ dl Bran flakes med 2 dl skummet/kærne eller mini mælk - evt. lidt frisk frugt til at søde med.
eller 1½ dl mager surmælksprodukt med 1 dl fiberdrys
eller
1 grovbolle (50 g)/ 2 halve stykker fiberbrød – med mager pålæg eller marmelade og honning.
eller 2 halve stykker rugbrød (50 g) med mager ost eller andet magert pålæg

Formiddag: 1 stk frugt evt grøntsager

Middag:
2 halve stykker rugbrød (50 g) med magert pålæg
og
Mindst 100 g grøntsager med mere end 2 g fibre pr. 100 g
eller
1 grovbolle med mindst 100 g råkostsalat med magert kød, fisk, fjerkræ (50 g) og evt. mager dressing
eller 90 g kogt pasta eller ris samt 50 g mager kød samt grønsager mindst 100g . Evt mager dressing.

Eftermiddag:
½ grovbolle eller ½ stk fiberbrød, magert pålæg
eller
½ stk rugbrød, magert pålæg

Aften:
Mindst 250 g grøntsager – mere end 2 g fibre pr. 100 g
Max 100 g kartofler 2 i æggestørrelse, eller 80 g ris eller pasta – tilberedt vægt ( 30 g tørvægt)
Ca. 100 g kød/ fed fisk/fjerkræ med max 12 g fedt pr. 100g tilberedt vægt eller 150 g mager kød eller fisk med max 5g fedt pr 100g - tilberedt
½ spsk fedtstof til stegning.
Gerne mager sauce
1-2 glas rødvin( 1.5 dl pr. glas) om ugen men så spis mindre aftensmad og undlad brød sen aften, man kan istedet spise et styk frugt og evt nogle grønsager.

Sen aften:
½ grovbolle eller ½ stk fiberbrød, magert pålæg
eller
½ stk rugbrød, magert pålæg
Max 300 g frugt om dagen

Herudover er det bedst at dit brød er helt uden fedtstof.
Til evt. erstatning af fedtstoffet på brødet kan bruges: Miracel Whip Balance, alle typer sennep, Ravigotte; Mayonnaise 5% eller light smørreost.
Du må max. drikke ½ liter mager mælkeprodukt og resten af drikkevarene skal være sukkerfri energifrit.

14 år9. juli 2010 kl. 11:41
Hej
Jeg kunne godt tænke mig at se din kostplan. Min mail er Prebenivan@gmail.com
mvh Preben
14 år11. juli 2010 kl. 03:59
Hejsa.
Den vil jeg meget gerne se...
Louijens@hotmail.com

På forhånd tak.

Mvh. Pandora1981
14 år11. juli 2010 kl. 08:15
Den kostplan vil jeg da også gerne se:=)
tina.brandstrup@gmail.com
14 år11. juli 2010 kl. 10:16
Hej Mia.

Jeg vil meget gerne se din madplan:-)

MvH marianne@malek.dk

Tak:-)
14 år11. juli 2010 kl. 10:27
Hej
jeg kunne også godt tænke mig at se din kostplan :)
14 år11. juli 2010 kl. 20:05
for at kunne sende den skal du nok bruge min mail ;)
vickiogdig@hotmail.com :)
14 år12. juli 2010 kl. 13:43
Dejligt du vil dele kostplanen med os andre ;) Kunne godt bruge noget inspiration, så hvis du har lyst må du også gerne sende den til mig: cvind@live.dk - På forhånd mange tak ;)
14 år15. juli 2010 kl. 00:10
Kære Mia, jeg kunne vældig godt tænke mig at se din kostplan. Dit kalorieindtag er præcis omkring hvad jeg skal spise til dagligt og jeg er efter snart 14 dage henne i min kur ved at mangle nye ideer til ændring af måltider.

Min e-mail: momis@hansen.mail.dk

På forhånd tak
Juliet
14 år15. juli 2010 kl. 07:20
Heej Mia.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at se din nye kostplan .

N.ezekiassen@hotmail.com
Tak :)
14 år19. juli 2010 kl. 13:00

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });