hva skal jeg
Du læser en tråd i debat > kostlykke18
re: hva skal jeg
ja hva kalder i en potion
15 år23. oktober 2009 kl. 18:58
bruger slettet
Det kommer selvfølgelig an på hvilken ret det er.
Hvis vi snakker om aftensmaden, så kan du bruge tallerkenmodellen. Den har min diætist lært mig at spise efter. Dvs. 1/2 tallerken grønsager, 1/4 tallerken kød/protein og 1/4 tallerken stivelse(kartofler, ris eller pasta).
Fyld tallerkenen så den er fyldt op, men uden at være proppet. Spørg evt. dine forældre om de synes det ligner en normal portion, de vil sikkert gerne hjælpe dig :-)
Hvis vi snakker om aftensmaden, så kan du bruge tallerkenmodellen. Den har min diætist lært mig at spise efter. Dvs. 1/2 tallerken grønsager, 1/4 tallerken kød/protein og 1/4 tallerken stivelse(kartofler, ris eller pasta).
Fyld tallerkenen så den er fyldt op, men uden at være proppet. Spørg evt. dine forældre om de synes det ligner en normal portion, de vil sikkert gerne hjælpe dig :-)
15 år23. oktober 2009 kl. 21:08
lykke18
snakker om morgenmad
15 år23. oktober 2009 kl. 21:31
SiriS (slettet)
debbie 17
Jeg sidder med indtryk af at du ofrer spørgsmålet for meget opmærksomhed. Måske er du perfektionist, men der findes egentlig ikke nogen 'rigtige' svar. Enhver må selv mærke efter og finde et naturligt sted, der passer til dem og deres kropsstørrelse og aktivitetsniveau. Jeg synes du skal holde lidt øje med din vægt og/eller dine indtastninger her, så kan du justere op eller ned efter det behov din krop har her og nu.
En portion morgenmadsprodukt er for mig omkring 2 dl. (+ mælk). Husk også det grønne!
Held og lykke!
Jeg sidder med indtryk af at du ofrer spørgsmålet for meget opmærksomhed. Måske er du perfektionist, men der findes egentlig ikke nogen 'rigtige' svar. Enhver må selv mærke efter og finde et naturligt sted, der passer til dem og deres kropsstørrelse og aktivitetsniveau. Jeg synes du skal holde lidt øje med din vægt og/eller dine indtastninger her, så kan du justere op eller ned efter det behov din krop har her og nu.
En portion morgenmadsprodukt er for mig omkring 2 dl. (+ mælk). Husk også det grønne!
Held og lykke!
15 år23. oktober 2009 kl. 21:45
lykke18
oki tak for svaret :)
15 år23. oktober 2009 kl. 21:58
Mængder: Lad være med at overspise. Tag kun en portion. Spis lidt protein og frugt og grønt til hvert måltid.
Madital: Prøv at logge ud, gå til forsiden, log ind som gæstebruger og tag en guidet tour. Hvis du ikke er typen der finder ud af tingene ved at prøve dig frem, så må du læse hvad der står. Når du har prøvet lidt, støder du nok på noget som du ikke forstår, men så spørg til det. Her er sikkert mange som gerne vil hjælpe, men det er svært uden at vide hvad det præcis er du gerne vil have hjælp til.