#11 af lykke18
hva skal jeg
Du læser en tråd i debat > kostlykke18
re: hva skal jeg
ja det har du ret i... men sket er sket og så meget feder det nok heller ikke mere ind franskbrød og hvidtbrød
15 år21. oktober 2009 kl. 10:19
bruger slettet
re: hva skal jeg
Du skal ikke tænke på om det feder så meget, så vidt jeg husker vejer du vist for lidt :-) Du skal prøve at lytte til din krops signaler, mærke efter om du er sulten og hvornår du er mæt og så spise derefter. Problemet kan selvfølgelig være at man kan have en indskrumpet mavesæk så man ikke mærker sult selvom kroppen har brug for mad. Men hvis man gradvist spiser lidt mere så skulle det blive bedre med tiden.
Jeg ved godt at det er lettere sagt end gjort, jeg har selv været igennem det - og har det stadig sådan en gang imellem - men bare vær stolt over at du turde spise hele den portion.
Bare tænk på hvad jeg gjorde idag - haha jeg var så sulten på vej hjem fra skole at jeg kunne æde en hest, så jeg gik ind i superbest for at dulme sulten med en cola light, men endte med at købe en mazarintærte, og jeg åd fandme den hele! :P haha det er til gengæld slemt
Jeg ved godt at det er lettere sagt end gjort, jeg har selv været igennem det - og har det stadig sådan en gang imellem - men bare vær stolt over at du turde spise hele den portion.
Bare tænk på hvad jeg gjorde idag - haha jeg var så sulten på vej hjem fra skole at jeg kunne æde en hest, så jeg gik ind i superbest for at dulme sulten med en cola light, men endte med at købe en mazarintærte, og jeg åd fandme den hele! :P haha det er til gengæld slemt
15 år21. oktober 2009 kl. 15:49
lykke18
tre: hva skal jeg
ja det er meget svært er stolt over alt hva jeg har spist idag da jeg spiste to potioner til middag af boller i karry med ris
15 år21. oktober 2009 kl. 17:00
lykke18
re: tre: hva skal jeg
ps hva spiser du til morgenmad..
15 år21. oktober 2009 kl. 17:03
SiriS (slettet)
Inspiration til morgenmad: Jeg spiser til hverdag havregrød af grove gryn og vand. Jeg tager altid lidt hørfrøolie i (det smager ikke så godt, så det skal blandes ind i grøden, men først på tallerkenen - for ikke at ødelægge Omega 3-fedtsyrerne) - og kanel på. jeg varierer med bgrød af byggryn og boghvede, og så forskellige frø og nødder, og altid lidt frugt til eller i. Et lille glas mælk eller en ostestang til, af og til et æg i stedet giver proteiner. Jeg kan godt finde på at spise et surmælksprodukt med ca 1/2 dl müsli over i stedet for grøden, og så er jeg dækket ind med protein, og en sjælden gang spiser jeg cornflakes eller havregryn med mælk, men jeg får faktisk lidt ondt i maven af det. Jeg prøver at nøjes med to skiver brød hver dag, så det gemmer jeg altid til frokost, undtagen ved særlige lejligheder som fx fødselsdage, som der hører hjemmebagte boller til i min familie.
Jeg ahr læst at folk der spiser grove havregryn til morgenmad bliver mindre sultne op ad dagen, og spiser man en lille håndfuld nødder eller frø er man også mindre tilbøjelig til at spise 'i utide'.
Hvis du ikke skal tabe dig, men er bange for at tage på, kan du måske bruge noget af det til inspiration. Jeg tror dog dybest set at det er vigtigere at spise på regelmæssige tidspunkter samt at spise sig mæt i sunde ting frem for slik og kage, som bringer krop og sind i ubalance. Det er dig, der styrer!
Jeg ahr læst at folk der spiser grove havregryn til morgenmad bliver mindre sultne op ad dagen, og spiser man en lille håndfuld nødder eller frø er man også mindre tilbøjelig til at spise 'i utide'.
Hvis du ikke skal tabe dig, men er bange for at tage på, kan du måske bruge noget af det til inspiration. Jeg tror dog dybest set at det er vigtigere at spise på regelmæssige tidspunkter samt at spise sig mæt i sunde ting frem for slik og kage, som bringer krop og sind i ubalance. Det er dig, der styrer!
15 år21. oktober 2009 kl. 20:41
lykke18
oki men nu må vi se hva der sker
15 år21. oktober 2009 kl. 21:34
bruger slettet
Jeg spiser som regel 200g sødmælksyoghurt, 1 frugt og en grovbolle... Ellers spiser jeg 1 stk. rugbrød, med et æg, 1 frugt og en bolle... eller havregrød af 50g havregryn og to frugter
15 år22. oktober 2009 kl. 08:45
lykke18
oki... men er statig i tvivl
15 år22. oktober 2009 kl. 16:27
SiriS (slettet)
Er det mængderne eller madvarerne du er i tvivl om? Du skal finde en balance hvor du spiser nok og ikke for meget. Du kan bruge madudregneren her på siden til at forhåndsindtaste hvad du har tænkt dig at spise, og så tjekke med den mængde energi du med din vægt og dit aktivitetsniveau bør indtage for at tage på, tabe dig eller holde vægten. Så lærer du efterhånden hvor meget du bør spise af forskelligt. Husk at variere din mad, så du ikke spiser det samme hver morgen.
Spørg igen, hvis der er noget ved indtastningen du er i tvivl om.
Spørg igen, hvis der er noget ved indtastningen du er i tvivl om.
15 år23. oktober 2009 kl. 00:35
lykke18
både mængden og madvaren. jeg kan ikke finde ud af madital?? skal holde vægten. og er let aktiv
15 år23. oktober 2009 kl. 06:55