et problem

Du læser en tråd i debat > kost

re: et problem
Jeg har haft anoreksi og jeg fik valget om jeg ville tage på eller dø. Det er spild af tid at tabe sig når man har anoreksi og i forvejen er undervægtig, for man vil alligevel blive nødt til at tage det på igen hvis man vil overleve. Sådan var det for mig.

Jeg drikker aldrig mælk, heller ikke skummet, fordi jeg drikker intet med kalorier da det skræmmer mig vildt. Spiser yoghurt i stedet, for at få nok kalk.

Men nej du tager ikke på af det hvis du ikke spiser en stor portion, men jeg kan godt forstå at det skræmmer dig.
15 år1. oktober 2009 kl. 11:07
hva med corn flaeks på havregryne
15 år1. oktober 2009 kl. 20:14
Cornflakes på havregryn lyder som en lidt speciel kombi, men hvis det er sådan du kan lide det, så er det jo bare at måle det af så du får det rette antal kcal... Så tager du ikke mere på af det end alt det andet...
15 år1. oktober 2009 kl. 21:58
hvordan måle det af?? undskyld vis jeg er lidt dum.... ps det smager mega godt
15 år2. oktober 2009 kl. 06:47
Du skal måle det af på en vægt f.eks for at vide hvor meget du får. Der er meget forskel i kalorier om du får 50g eller 100g havregryn, så hvis du vil være sikker på ikke at tage på af det så må du vide hvor meget det vejer, og vide hvor mange kalorier din morgenmad skal være på for at du ikke tager på.
Jeg plejer at spise omkring 500kalorier til morgenmad, men jeg spiser heller ikke mellemmåltider om formiddagen.
Hvis du ikke har en vægt, så kan du bruge et målebæger. Jeg tror nok at en deciliter havregryn vejer omkring 30-40g.
15 år2. oktober 2009 kl. 06:56
Og ps; du er ikke dum! :-) du skal bare spørge løs, det er det vi har forummet til :-)
15 år2. oktober 2009 kl. 06:57
Corn flakes og Havregryn er en god kombi. Det mætter godt og længe. :-)
15 år2. oktober 2009 kl. 10:12
tusind tak for svarene nu er jeg rigtig glad. især at jeg kan bruge et decilitermål :)
idag fik jeg en tallerken havregrød med kanel på :) det smager godt og er vel heller ikke usundt
15 år2. oktober 2009 kl. 10:17
Det er bestemt ikke usundt med havregrød med kanel. Prøv også med friskpresset appelsin, og kom gerne lidt nødder eller frø i/ på. Jeg blander også en skefuld hørfrøolie i for de sunde fedtsyrers skyld. Det holder cellerne i orden, og det siges at det gode fedt hjælper kroppen til at give slip på det oplagrede fedt.

Grove havregryn giver længere mæthed, og folk der spiser mandler til morgenmaden har mindre trang til søde mellemmåltider senere på dagen. Det kan sagtens lade sig gøre inden for et lille kaloriebehov.

Få styr på hvor mange kalorier din krop har behov for, og kom i gang med at måle, veje og taste ind her på siden, det kan hjælpe dig til at slippe for den skyldfølelse du har i forbindelse med at du spiser. Mad skal gerne være forbundet med nydelse og ikke med skyld.

Det er også godt at få noget protein til morgenmaden. Det kan være lidt fisk eller en skive skinke, et æg eller lidt ost eller surmælksprodukt.
15 år2. oktober 2009 kl. 11:21
mange tak. jeg kan ikke måle min mad på en vægt??? men spiser nu bare som jeg tror er rigtig
15 år2. oktober 2009 kl. 12:04

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });