et problem

Du læser en tråd i debat > kost

et problem
hej
morgenmaden er en pest for mig. jeg har anoreksi så tænker konstant på hva jeg spiser. men morgen maden er den væreste.fortryder tit når jeg har spist noget og så lader jeg vær med at spise ret meget resten af dagen
hva syndes i jeg skal spise
1 havregrød hver andendag med kanel
2 yougurt med vaniljesmag og havrefras- eller cornflaeks
eller
alm cornflaeks
havrefras
havregryn og cornflaeks
hva syndes i.hjælp mig har brug for det
15 år30. september 2009 kl. 19:17
re: et problem
Jeg synes det er rigtig svært at rådgive dig til at spise lige præcis det der passer til dig.
Jeg vil forslå dig at få en diætist med i din problem stilling. Jeg er sikker på at han/hun kan vejlede dig i den rigtige retning.

Personligt vil jeg forslå en go portion havregrød /havregryn hver morgen med frugter.

Held og lykke
Rikke
15 år30. september 2009 kl. 20:42
spiser kun banan. hvor meget havregryn??
15 år30. september 2009 kl. 20:47
Det er super med havregryn med bananer på.
Jeg vil tro omkring 2dl. havregryn uden at vide så meget om det.
Men igen hvis du snakker med din læge er jeg sikker på at han/ hun vil henvise dig til en diætist som kan hjælpe dig med at få styr på hvad og hvor meget du skal ha for at din krop kan fungere optimalt.
15 år30. september 2009 kl. 22:00
vis jeg tager to dl havregryn og 1 dl cornflaeks har jeg så syndet meget ??
15 år30. september 2009 kl. 22:06
Morgenmad er jo det vigtigste måltid siger man så det er vigtigt at få fyldt ens depoter op så kroppen har noget at arbejde med.
Det med om du har "syndet" Det synes jeg jo ikke du har men det er også vigtigt at få en god kost resten af dagen.
15 år30. september 2009 kl. 22:25
Spis 200g letmælksyoghurt med 30g havregryn drysset ovenpå og tag en frugt til. F.eks en banan.

Det er som regel det jeg spiser. Så får du kalk i yoghurten til knoglerne og kostfibre i havregrynene til maven og fordøjelsen samt vitaminer i fugten :-)

Men varier din morgenmad, spis ikke altid det samme
15 år30. september 2009 kl. 23:28
Nå du skriver "har jeg så syndet meget" og du er bange for at få for mange kcal, så bekymrer det mig helt vildt og vidner om at du stadig har brug for hjælp. Går du i nogen former for terapi?
15 år1. oktober 2009 kl. 00:09
går ik til terapi.....men tager jeg på af at spise havregryn og cornfleks med skummemælk
15 år1. oktober 2009 kl. 06:39
Nej. Du tager ikke på af at spise havregryn med skummetmælk. Det ved du også godt allerinderst inde.
Vil ikke være grov, men er nødt til at sige: Hvis du rent faktisk har anoreksi, så sætter du dig selv i en rigtig lortesituation mht. vægttab ved at spise så lidt.
I sidste ende vil du alligevel skulle vælge mellem at tage på eller dø.
Så start nu - snak med en professionel om, hvad der i virkeligheden nager dig, og få skilt vægttab/mad og følelser fra hinanden, så du kan gøre det her på en sund måde.
Jeg er ked af tonen i det her indlæg, men jeg har selv været anorektiker og mistet 2 år af mit liv til sygdommen, så kom ud NU.
15 år1. oktober 2009 kl. 10:49

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });