#22 af Louise79 (slettet)
Hvad har du spist til aften/hvad skal du spise til aften?
Du læser en tråd i debat > kostLouise79 (slettet)
re: Hvad har du spist til aften/hvad skal du spise til aften?
Jeg skal spise en halv bagt squash, der er pensel med en olie/eddike-marinade. Et bagt løg, med samme marinade.
Lidt kogt pasta og en dåse tun i vand
Lidt kogt pasta og en dåse tun i vand
15 år4. august 2009 kl. 17:57
bruger slettet
Mums jeg lavede laksefileter med spinat, salat og flødekartofler. Jeg undgik selv fløden og tog de øverste flødefri kartofler :)
Men det var lækkert :)
Men det var lækkert :)
15 år5. august 2009 kl. 00:17
guest
De sidste par dage har den stået på pasta og kødsovs hjemme hos os. Desværre havde jeg ikke tid til at få revet gulerødder ned i sovsen, som jeg ellers havde planer om. Men til gengæld fik jeg selv grønne bønner til i stedet for pasta.
I dag er jeg alene med børnene og vi skal have hjemmelavet pizza. Og så skal jeg da vist lige ha fundet på noget grønt ved siden af. Hmmm måske lidt tzatziki - det er jeg blevet lidt vild med. Og så måske faktisk bare frisk salat ovenpå min pizza - det smager jo fantastisk på købepizza.
I dag er jeg alene med børnene og vi skal have hjemmelavet pizza. Og så skal jeg da vist lige ha fundet på noget grønt ved siden af. Hmmm måske lidt tzatziki - det er jeg blevet lidt vild med. Og så måske faktisk bare frisk salat ovenpå min pizza - det smager jo fantastisk på købepizza.
15 år5. august 2009 kl. 12:37
KarinaHadsten (slettet)
Hov det er mig der er gæst lige her over - havde startet indlægget inden jeg gik til frokost.
15 år5. august 2009 kl. 12:38
iakob
Igår puttede jeg brocoli-buketter, gulerodsstykker og kartoffelstykker ned i en ildfast fad med låg. Jeg tilsatte lidt vand og lidt soya og salt og peber. Så fik den på 200 grader i ovnen indtil den var færdig (jeg havde sat en time af, men jeg tror den var færdig efter omkring 45 minutter).
Vi fik kylling i tomatsovs til - og resten af familien fik pasta. Men ovnbagte grøntsager er absolut en af mine favoritter når ikke der lige er 30 grader i skyggen. Og det kan varieres med væde og kryderier. Desuden kan man variere grøntsagerne og også putte frugt i (mango, f.eks.).
Vi fik kylling i tomatsovs til - og resten af familien fik pasta. Men ovnbagte grøntsager er absolut en af mine favoritter når ikke der lige er 30 grader i skyggen. Og det kan varieres med væde og kryderier. Desuden kan man variere grøntsagerne og også putte frugt i (mango, f.eks.).
15 år9. august 2009 kl. 14:36
iakob
Pizza uden ost
Jeg lavede pizza her til aften - 3/4 var normal pizza med ost. Den sidste fjerdedel var til mig.
Her er hvad jeg gjorde med min del af denne pizza:
Først smurte jeg den med chili-pasta. Ganske tyndt. Så puttede jeg en indkogt tomatsovs ovenpå (tomatsovsen var fra gårdagens aftensmad og indeholdt porre ao grøntsager. Jeg spædede den op med hvidløg og mere oregano).
Ovenpå tomatsovsen lagde jeg så kogt skinke (en rest fra et tidligere måltid som jeg havde tøet op fra fryseren). Så kom der løgringe og grøn peberfrugt på og derefter lagde jeg tomatskiver helt tæt og ovenpå dem næsten lige så mange skiveskårede, rå champignoner. Jeg lagde også skiveskårne sorte oliven på, men dem pillede jeg næste alle sammen af igen fordi det ikke lige helt var min kop the. Og to-tre stykker pepperoni for smagens skyld.
Resultatet var - efter at jeg havde kommet en lille smule olie med presset hvidløg på - et stykke pizza hvor jeg ganske enkelt ikke savnede osten. Den var så fuld af smag, saft og tekstur at jeg for første gang sige at pizza uden ost faktisk kan lade sig gøre !!!
Jeg kan desværre ikke sige om pizza'en var slankemad, for jeg glemte helt at veje tingene - hvilket jo også var besværliggjort af at resten af pizzaen så anderledes ud. Men man kan sikkert udelade pepperoni og lave en tyndere, grovere bund - det som gjorde den lækker var alle de "våde" grøntsager og chili, hvidløg, løg, som gav smagen, Og så naturligvis tomatsovsen som der var blevet kælet lidt ekstra om rent smagsmæssigt.
Her er hvad jeg gjorde med min del af denne pizza:
Først smurte jeg den med chili-pasta. Ganske tyndt. Så puttede jeg en indkogt tomatsovs ovenpå (tomatsovsen var fra gårdagens aftensmad og indeholdt porre ao grøntsager. Jeg spædede den op med hvidløg og mere oregano).
Ovenpå tomatsovsen lagde jeg så kogt skinke (en rest fra et tidligere måltid som jeg havde tøet op fra fryseren). Så kom der løgringe og grøn peberfrugt på og derefter lagde jeg tomatskiver helt tæt og ovenpå dem næsten lige så mange skiveskårede, rå champignoner. Jeg lagde også skiveskårne sorte oliven på, men dem pillede jeg næste alle sammen af igen fordi det ikke lige helt var min kop the. Og to-tre stykker pepperoni for smagens skyld.
Resultatet var - efter at jeg havde kommet en lille smule olie med presset hvidløg på - et stykke pizza hvor jeg ganske enkelt ikke savnede osten. Den var så fuld af smag, saft og tekstur at jeg for første gang sige at pizza uden ost faktisk kan lade sig gøre !!!
Jeg kan desværre ikke sige om pizza'en var slankemad, for jeg glemte helt at veje tingene - hvilket jo også var besværliggjort af at resten af pizzaen så anderledes ud. Men man kan sikkert udelade pepperoni og lave en tyndere, grovere bund - det som gjorde den lækker var alle de "våde" grøntsager og chili, hvidløg, løg, som gav smagen, Og så naturligvis tomatsovsen som der var blevet kælet lidt ekstra om rent smagsmæssigt.
15 år9. august 2009 kl. 19:38
KarinaHadsten (slettet)
re: Pizza uden ost
I går fik jeg chili con carne, som sønnen tilberedte - det var et festmåltid. Han bagte også majsbrød på panden dertil. Det var halv majsmel og halv hvedemel og så vand og salt. De smagte rigtig godt. Resten af familien fik dertil også lidt ris og jeg fik kogte gulerødder, hvilket var ganske fantastisk. Og så liige en klat cheasy fraiche.
15 år12. august 2009 kl. 13:21
LE86 (slettet)
re: Pizza uden ost
Her til aften har vi fået min slanke version af musakka.
Det er en sovs med magert oksekød, revet gulerødder, tomat pire, flået tomat, løg, hvidløg, grill mix(krydderi), salt peber, basilikum og oregano.
Så skære jeg en mellemstor squach ud i tynde skiver og lægger sovs og squach som var det en lasange.
Det skal bare have 45 min i ovnen og så er det lækkert!
Det er en sovs med magert oksekød, revet gulerødder, tomat pire, flået tomat, løg, hvidløg, grill mix(krydderi), salt peber, basilikum og oregano.
Så skære jeg en mellemstor squach ud i tynde skiver og lægger sovs og squach som var det en lasange.
Det skal bare have 45 min i ovnen og så er det lækkert!
15 år12. august 2009 kl. 20:22
I dag står den på pasta og kødsovs. Dvs. min pasta bliver nok udskiftet af kogte gulerødder. Og så skal jeg ha resterne af ærtesalaten.