#12 af kong uggermugger (slettet)
En vild Fiber Mysli!!!
Du læser en tråd i debat > kostkong uggermugger (slettet)
re: kikærter
fandt denne side på nettet =)
ved ikke hvor brugbar den er, men det er da sjovt at se
forbrugerraadet.dk
ved ikke hvor brugbar den er, men det er da sjovt at se
forbrugerraadet.dk
16 år22. september 2008 kl. 14:14
iakob
Jo.. sjov er den. Men brugbar? Ikke synderligt efter min mening.
Havregryn er f.eks. gul smiley fordi den indeholder for meget fedt? Men idag har jeg spist 50 gram havregryn. 125 gram frugt (æbler og banan), 175 gram skummetmælk, 10 gram mandler og 7 gram græskarkerner.
Og min fedtenergifordelings-smiley er sur fordi jeg har fået for lidt fedt !!
Havregryn er f.eks. gul smiley fordi den indeholder for meget fedt? Men idag har jeg spist 50 gram havregryn. 125 gram frugt (æbler og banan), 175 gram skummetmælk, 10 gram mandler og 7 gram græskarkerner.
Og min fedtenergifordelings-smiley er sur fordi jeg har fået for lidt fedt !!
16 år29. september 2008 kl. 11:08
kong uggermugger (slettet)
det er vel for meget fedt i forhold til hvad der 'svarer til EU-Kommissionens forslag til grænser for, hvornår visse ernæringsanprisninger må anvendes' og 'Fødevarestyrelsens forslag til grænseværdier i "Rapport om ny ernæringsmærkning, februar 2005"' De tager jo ikke højde for hvor meget du spiser af den..
Og som jeg netop skrev:
"ved ikke hvor brugbar den er, men det er da sjovt at se"
Så må man jo springe op og falde ned på det som man vil.. =)
Og som jeg netop skrev:
"ved ikke hvor brugbar den er, men det er da sjovt at se"
Så må man jo springe op og falde ned på det som man vil.. =)
16 år29. september 2008 kl. 14:51
babydyr (slettet)
re: En vild Fiber Mysli!!!
Når jeg bruger kikærter på dåse, skyller jeg dem altid grundigt, uanset hvilket mærke jeg bruger - så smager de ikke grimt.
Man kan bruge kikærter på mange måder. Hummus er en klassiker, jeg bruger kun en smule god olivenolie for smagens skyld og tilsætter koldt vand, indtil det har den rette konsistens.
Man kan også stege kikærterne på panden med krydderier og f.eks. persille og bruge dem som fyld i pitabrød. Desuden er de gode i gryderetter, f.eks. en tyk tomatsovs eller en karrysovs med en masse grøntsager. Prøv at søge på nettet, der er masser af muligheder.
Man kan bruge kikærter på mange måder. Hummus er en klassiker, jeg bruger kun en smule god olivenolie for smagens skyld og tilsætter koldt vand, indtil det har den rette konsistens.
Man kan også stege kikærterne på panden med krydderier og f.eks. persille og bruge dem som fyld i pitabrød. Desuden er de gode i gryderetter, f.eks. en tyk tomatsovs eller en karrysovs med en masse grøntsager. Prøv at søge på nettet, der er masser af muligheder.
16 år1. oktober 2008 kl. 09:02
hlsr
Jeg har også prøvet müsli'en der bare er rigtig god, men ja, skal spises hurtigt!
Jeg kan også klart anbefale Axa Fibersund ymerdrys med dadler. Der er hele 32 g kostfibre pr. 100 g! Mætter super og ligger dejligt i maven med en portion ymer...
Jeg kan også klart anbefale Axa Fibersund ymerdrys med dadler. Der er hele 32 g kostfibre pr. 100 g! Mætter super og ligger dejligt i maven med en portion ymer...
16 år6. oktober 2008 kl. 23:30
Kaffen (slettet)
Super!
Den skal prøves!!!
16 år7. oktober 2008 kl. 19:59
bruger slettet
re: Super!
Jeg er også med i fanklubben for Urtekrams fibermüsli! Men jeg kan heller ikke døje, når müslien bliver blød i mælken - og denne her bliver MEGET blød! Så jeg spiser den ovenpå en omgang let youghurt naturel sammen med banan (og evt. nogle mandler) - det smager SÅ godt, og den holder sig sprød :-)
16 år8. oktober 2008 kl. 12:25
Kaffen (slettet)
re: Super!
Har også tænkt på at bruge den på A38 istedet for mælk, for at den ikke bliver så hurtig blød.
Måske man kan riste den? Det tror jeg jeg vil prøve, for jeg får den ikke rigtig spist pga. blødheden.
Måske man kan riste den? Det tror jeg jeg vil prøve, for jeg får den ikke rigtig spist pga. blødheden.
16 år9. oktober 2008 kl. 19:19
Anonym
Det sgu rigtigt :-) det med myslien, har selv købt den nu.
Super god og så både smager den bedre end havregryn og er sundere, med mindre fedt og kalorier i.
Tak for tippet "Kaffen" :-)
Super god og så både smager den bedre end havregryn og er sundere, med mindre fedt og kalorier i.
Tak for tippet "Kaffen" :-)
16 år22. oktober 2008 kl. 15:24
Jeg er nu stopmæt, selv om jeg faktisk har spist meget færre kalorier end jeg plejer.
I øvrigt, vær lige opmærksom på at de 300 kcl pr 100 gram er minus kostfibre. Hvis man tæller dem med bliver det 336... men det er jo stadig en hel del mindre end normalen...