En vild Fiber Mysli!!!

Du læser en tråd i debat > kost

En vild Fiber Mysli!!!
Jeg har lige prøvet at købe en ny mysli, der kun har 300 kcal imod den jeg plejer på 380.
Det er Urtekram's Fiber Mysli der har 17 g. kostfibre, og jeg prøvede den for første gang her til morgen. DEN VAR VILD!!! Jeg spiste kun 50 g. (som jeg plejer), men den fyldte dog meget mere end min gamle mysli. Bagefter var jeg fuldstændig overmæt! Jeg kunne ikke engang spise det stykke rugbrød jeg plejer om formiddagen, og var først sulten igen til frokostpausen kl. 11.15.

Den smagte godt, men blev desværre meget hurtigt blød i mælken, hvilket jeg ikke bryder mig så meget om. Kan klart anbefales hvis man har brug for noget mættende morgenmad eller mangler fibre. Den kan også koges til grød, og mon ikke man også kan bage af den?

16 år16. september 2008 kl. 20:49
re: En vild Fiber Mysli!!!
Super tip! Alt der gør mæt er et hit :o) Jeg kan heller ikke have det blir blødt, specielt om morgenen. Men sku man aldrig få større problemer, som jeg altid siger. Så må man spise hurtigere ;) he he
16 år16. september 2008 kl. 22:11
Ja, portionen er jo heller ikke større end man burde kunne spise den superhurtigt!

Og måske vi skulle lave dette til en tråd hvor vi anbefaler mættende madvarer!!!
16 år16. september 2008 kl. 22:46
jeg har et mættende tilskud, er det vel: Guarmin. Der står på bøtten man kan drikke det i vand men jeg kommer det i shakes (ligesom frk kernesund) så jeg også får noget næring. Pga væsken hæver det og bliver en geleagtig masse i maven som gør en mæt. Man skal bare drikke sin shake a.s.a.p, ellers bliver den til budding =))
16 år17. september 2008 kl. 22:02
Spiser jeg en dåse kogte kikærter ved 15 tiden bliver jeg sulten før ved 19-20 tiden - forudsat at jeg ikke har været nede at træne. De mætter længe og er sunde og kaloriefattige - og billige.
16 år17. september 2008 kl. 23:52
@Kirius!
Er det et bestemt mærke du køber kogte kikærter i, for jeg har engang prøvet nogen, der bestemt ikke smagte særlig godt.
Og ellers kan jeg nemlig godt lide kikærter!
@Stitch!
Hvad er det der guarmin lavet af? Er nemlig ikke ellers så meget for sådan nogle tilskud.
16 år18. september 2008 kl. 09:55
det er et naturlægemiddel lavet af udtræk fra den indiske guarbønne. Smider lige et link ;) alternativinfo.dk
(jeg er ikke teknisk nok til rent faktisk at ku lave et link, men fortæl mig endelig hvordan hvis nogen ved det =o))
16 år18. september 2008 kl. 12:21
Kirius: hvordan spiser du kikærterne? Bare med sig selv, så at sige, eller spiser du noget til? Tilbereder du dem på nogen måde?
16 år18. september 2008 kl. 12:23
Sidder faktisk i skrivende stund og spiser en dåse kikærter - med Rød Pesto fra Barhtes (Nettos), agurk, tomat, salt, peber og to fed friskpressede hvidløg. Det er også godt med rå gulerod, noget der fylder. Det udgør min frokost for tiden.

Nej jeg tilbereder dem ikke. Men der er jo mange muligheder hvis man har en blender. Man kan lave hummus fx.
16 år18. september 2008 kl. 15:43
kikærter
Du går ikke galt i byen hvis du køber dem der hedder Annalisa. De fås i Irma. Jeg har ikke set dem andre steder. De er nogle gange på tilbud til cirka 20-25 kr for 3 dåser. Normalt koster de cirka 10-12 kroner. Kan ikke huske det præcist, men cirka en 10'er.

Forresten er Kavlis økologiske baked beans i vandlage også super godt.
16 år18. september 2008 kl. 15:49

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });