Hurtigmad - hvad spiser I?

Du læser en tråd i debat > kost

re: Hurtigmad - hvad spiser I?
Omelet er en hurtig nem løsning. Du kan lave en æggehvideomelet så du sparer på kcal. Os så fylde i hvad du end har den dag. Rugbrød som andre siger er også en god løsning. Du kan evt riste dit eget rugbrød så det ikke vejer så meget og dermed ikke fylder så meget i regnskabet ;) Hvis man har grøntsags rester fra ugens menu er en hjemmelavet grøntsagssuppe heller ikke af vejen. Inde på opskrifter.dk er der en suppe som hedder 'sund grøntsagssuppe'. Den ska godt nok stå næsten en time men hak det grønne i meget små stykker, så går det hurtigere.
16 år3. september 2008 kl. 10:23
Inde på samme side er forøvrigt også en opskrift på øllebrød. Ikke alles favorit, jeg ved det, men jeg synes det er godt =) og så er det hurtigt, nemt og nærende. I Føtex kan du få nogle hurtigris til risengrød, til at have i skuffen til nødstilfælde. Det er også udemærket, men er ikke klar over kcal. Hvis man synes det er for tungt er der jo altid den gode med at blende hvad som helst man har af frugt (også frossen), blande med sojamælk med vanille, hørfrøolie og proteinpulver (evt guarmin hvis man har det). Den mætter også godt. Den tæller stort i regnskabet men hva pokker når man ved det er sunde ting man har indtaget
16 år3. september 2008 kl. 10:38
Det er vigtigt at huske at man ikke får kalorier til at fordampe. Hvis man eksempelvis rister et stykke rugbrød så fordamper der vand fra brødet - kalorierne bliver tilbage. Derfor er der nøjagtig lige så mange kalorier i rugbrødet før og efter ristningen.
16 år3. september 2008 kl. 11:20
Jeg har erfaret, at det med at være spontan er en rigtig dårlig kombination med at tabe sig. Hvorimod hvis jeg HAR købt ind til et "sundere" måltid, og har taget kød op af fryseren, så bliver jeg ikke fristet til at at finde en hurtig løsning, der for mit vedkommende aldrig er speciel kalorievenlig. På samme måde at jeg har fundet ud af at der altså ER noget om det, med at man ikke skal handle ind når man er sulten :-))))
Og på samme måde som jeg har erfaret, at har jeg siddet her og tastet dagens planlagte middagsmåltid ind på madital, og dermed ved hvor meget råderum jeg har - eller rettere hvor lidt - så kan jeg bedre lade være med at tage et ekstra stykke brød til maden.
Alt i alt fpr det mig til at konkludere, at det er masser af situationer hvor jeg ikke har indflydelse på selve menuen - f.eks. i kantinen, når man er ude ved venner og familie, fester og fødselsdage, og hvor jeg må vælge blandt mere eller mindre hensigsmæssigt mad, og justere med mængden om ikke andet, men hjemme hos mig selv har jeg i hvert fald kontrollen :-))))
16 år5. september 2008 kl. 05:50
nej, hvis man rent faktisk kunne finde en måde hvor man ku zappe kalorier ud af maden, så ville man jo nok være millionær ;))) det må vi arbejde på Jacob..
16 år9. september 2008 kl. 12:12
undskyld :( Jakob med k naturligvis
16 år9. september 2008 kl. 12:13
Rent faktisk er det iakob, med et i - ikke et j. Jeg er en kvinde :-)

Og det der med at zappe.. jeg har på fornemmelsen at det også ville tage både smag og vitaminer fra maden. Det er jo det man f.eks. har gjort ved light juice, bortset fra at man har zappet noget ind i stedet for at zappe det ud. Nemlig vand.
16 år9. september 2008 kl. 14:43
ha ha, ja det kunne da ikke være mere forkert skrevet så ;)))) Iakob! sådan, og undskyld igen =)
16 år13. september 2008 kl. 13:34

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });