Først og fremmest synes jeg det er vildt flot I får det til at fungere efter en madplan alle hverdagene, og jeg er sikker på at planlægning er en ufattelig vigtig ting når man vil tabe sig. Derfor KUNNE en løsning være, at I i den periode du ønsker et vægttab, også at planlægge weekenden.....det behøver jo ikke blive ringere af det vel? HAR man allerede købt (en sundere) madvare er man jo ikke så tilbøjelig til at hoppe på pizza vognen.
Evt. kunne weekend maden være "lidt" mere luksus end i hverdagen, så det virkelig er noget du/I ser frem til. Du kunne også vælge at satse på god kvalitet, køb en god økologisk kylling, nogle små velsmagende kartofler (f.eks., lammefjords) Det ER dyrere - men ikke nær så dyrt som 2 pizzaer! Så skal du selvøflgelig lige passe på med mængderne, men NYDELSEN bliver stor, og det er også vigtigt når man er "på kur" så man ikke løber sur i det.
Alternativt, de weekend dage hvor det smutter, for det gør det jo, synes jeg at den bedste løsning herhjemme (også for børnene) er at lave rugbrødsmadder! Børn elsker det gerne, min gør i hvert fald.
Find en bager der har sent åbent og køb et rigtigt godt rugbrød, sørg for at have nogle lækre slags pålæg i fyserer (de fylder ikke alverden) lav en lækker tunsalat (tun på dåse, majs på dåse, ect. fylder jo heller ikke i fryseren) og husk en masser udskårne grøntsager til.
Håber du kan bruge det.
hilsen Easy
#2 af Easy (slettet)
Før har vi måske bare fået suppe (fra frost), bestilt en pizza eller varmet en færdigret fra fryseren. Men nu skal jeg jo tænke noget mere over hvad jeg putter i munden, og mangler lidt inspiration til hurtig mad, når man ikke lige har fået købt så meget ind. Fryseren er fyldt med frostgrøntsager og smoothie-frugter, samt tilberedt mad til vores datter på 1 år, så der er ikke plads til meget andet.
Hvad gør I når det skal gå hurtigt? For vi er vel ikke de eneste der har sådanne dage en gang imellem?