jeres madplan. ?

Du læser en tråd i debat > kost

re: jeres madplan. ?
hehe, selvkontrol som en goble... den kender jeg... Jeg får også tit spist for meget og så må jeg ud at løbe/gå om aftenen... Hellere masser af motion og så kunne synde lidt mere med maden...
16 år21. juli 2008 kl. 20:57
Jeg er gået i gang med at planlægge min mad efter bogen " Skrump dig glad" af Charlotte Hartvig. Det er meget smart, for hendes opskrifter er markeret med om de mætter meget eller lidt, og så kan man vælge imellem to kurer, en hvor man indtager 1200 kcal. om dagen og en hvor man indtager 1400 kcal. lige nu er jeg på den med 1200 kcal fordi jeg har ferie og ikke laver så meget men jeg går nok over til den anden når jeg begynder på arbejde igen og dermed skal cykle 10 km til og fra arbejde.
En dag for mig kan se sådan her ud:

Morgen:
200g cheasy yohurt
200g fromage frais - hvis man blander de to ting sammen får det en god konsistens
Hørfrø som drys

Frokost
2 sandwiches med minimum brød og æggesalat

Aftensmad
Pasta med kødsovs m. fedtfattig kød og en masse grøntsager og så 60g pasta

så må jeg få 2 mellemmåltider af 2x100 kcal. det ene er her lagt sammen med frokosten, det andet kan se sådan her ud:

2 minimumkiks
50g hytteost
16 år30. juli 2008 kl. 15:02
jeg tror ikke jeg kunne klare mig for så lidt mad... synes det er ret ekstremt at skulle leve på sulte grænsen (1200 kcal)... Men for dem der kan holde det dernede, er det sikker super, super effektivt... :)
16 år30. juli 2008 kl. 15:33
jah... nu må vi også se hvor lang tid jeg kan holde det... :) men jeg er overraskende mæt, så det er da altid noget.
16 år30. juli 2008 kl. 18:25

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });